يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ۰۷:۴۷
۰
دستکاری شیرآلات شبکه توزیع آب توسط برخی افراد؛

رد پای تشویش اذهان عمومی به اداره امور آبفا ایرانشهر رسید

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان ایرانشهر گفت: دستکاری شیرآلات شبکه توزیع آب توسط اهالی روستای نایگون سبب شد که آب به اندازه کافی به اهالی بالادست روستا نرسد.
رد پای تشویش اذهان عمومی به اداره امور آبفا ایرانشهر رسید
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از عصرهامون، موضوع کمبود آب و بی‌آبی سیستان و بلوچستان و پرداختن به معضلات ناشی از آن سال هاست که در رسانه‌ها مطرح می‌شود و متأسفانه مسئله تازه و جدیدی نیست.

البته امروزه کمبود آب و بی‌آبی در جنوب شرق کشور به ویژه در سیستان وبلوچستان یک معضل جدی تبدیل شده و کمبود آب یا افت فشار آب در همه ایام سال در شهرستان ایرانشهر وجود دارد، اما مدیران و مسئولان ذیربط پیگیر حل این مشکلات هستند.

در روزهای اخیر در برخی کانال‌های خبری متنی پیرامون قطعی سه ماه آب روستای هفتصد خانواری الله‌آباد نایگون شهرستان ایرانشهر منتشر شده بود که آبِ روستای هفتصد خانواری الله‌آباد نایگون واقع در این منطقه، در سایه بی‌کفایتی مسئولان، از مرداد ماه امسال، به دلیل شکسته شدن لوله‌های آب شرب روستا قطع بوده و اهالی با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

گفتنی است با وجود پیگیری و مراجعه اهالی این روستا به همه مسئولان، تاکنون جهت وصل شدن آب این روستا هیچ اقدامی صورت نگرفته و شهروندان این روستا با مشقت فراوان، آبی غیر بهداشتی را جهت شرب و مصرف تهیه می کنند و با بازگشایی مدارس و به دلیل نبود، آب مشکلات زیادی برای دانش‌آموزان به وجود آورده است.

خبرنگار پهره جهت پیگیری این مشکل سراغ رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان ایرانشهر رفت.

در این راستا محمدرضا کلکلی رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: در پی انتشار ویدیویی مبنی مشکل بی آبی در روستای اله‌آباد نایگون که صرفاً توسط عده ای خاص در روستا جهت تشویش اذهان عموم انجام شده است.

وی افزود: در تاریخ ۱۳ مهر ۱۴۰۲ بنده همراه با کارشناسان امور شخصا از شبکه، خط انتقال و مخزن تامین آب شرب روستای اله آباد بازدید کردیم‌.

مدیر امور آبفای ایرانشهر ادامه داد: حدوداً از پانزدهم شهریور به محض اطلاع از شکستگی خط انتقال یک دستگاه بیل مکانیکی در سایت مخزن ۲ هزار مترمکعبی مستقر شده تا به محض بروز شکستگی در محل حضور یابد.

این مسئول ادامه داد: روستای اله آباد با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ خانوار دارای مخزنی ۲۰۰ متر مکعبی بوده که از مخزن ۲ هزار مترمکعبی تزریق می شود و جهت حل کامل مشکل حدودا ۶۰۰ متر حفاری صورت گرفته و جهت تهیه لوله با استان مکاتبه شده است.

کلکلی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل دستکاری شیرآلات شبکه توزیع توسط اهالی روستا و تخریب دریچه حوضچه شیرآلات باعث شده تا در قسمت بالا دست روستا در روز آب به اندازه کافی نرسد.

وی اضافه کرد: همچنین وصل انشعابات غیر مجاز و استفاده اهالی از آب شرب برای مصارف کشاورزی مزید بر علت شده است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcgzt9qnak93w4.rpra.html
 
کد مطلب: 430717
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *