شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ۰۷:۴۹
۰
امام جمعه شهرعلی اکبر:

حضور مردم در انتخابات حل‌کنندهٔ مشکلات است

خطیب نمازجمعه شهر علی‌اکبر گفت: حضور مردم در همهٔ مسائل مظهر اقتدار ملی و از ارکان حفظ و بقای نظام اسلامی و شرکت در انتخابات هم حل‌کنندهٔ مشکلات است.
حضور مردم در انتخابات حل‌کنندهٔ مشکلات است
به گزارش خبری پایگاه پهره به نقل از اوشیدا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید قاسم هاشمی امین پس از سفارش به تقوای الهی بیان کرد: ایام‌الله و حوادث تحول‌آفرینِ تاریخی، سرمایهٔ مردم مؤمن و انقلابی ایران است گفت: این را باید زنده نگه بداریم، این یک ثروت است.

امام‌جمعه موقت شهر علی‌اکبر با اشاره به کلید حل مشکلات گفت: حضور مردم در همهٔ مسائل، مثل انتخابات حل‌کنندهٔ مشکلات است. آن چیزی که حضور مردم را تأمین بکند، مردم را تشویق به حضور در عرصه و در میدان بکند میدان‌های مختلف مورد ابتلای کشور مغتنم است و حضور مردم هیچ جایگزین دیگری ندارد.

وی افزود: مشارکت مردم در انتخابات، فقط یک پدیده سیاسی نیست، مظهر احقاق حق، اقتدار ملی، نماد حرکت اسلامی، آزادی، امتحان الهی، نقطه اتکای حکومت و پشتوانه اصلی در مقابله با دشمنان و در یک جمله، مهم‌ترین ارکان حفظ و بقای نظام انقلابی است.

هاشمی امین با اشاره به اهمیت مبارزه با تروریسم گفت. «تروریسم» تهدید مشترک برای پاکستان و ایران است و ایران و پاکستان بزرگ‌ترین قربانیان حملات تروریستی در چند دهه اخیر بوده‌اند و برای ازبین‌بردن این تهدید باید دو همسایه همکاری‌های امنیتی خود را افزایش دهند.

امام‌جمعه موقت شیرعلی اکبر به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر گفت: بزرگ‌ترین خطر برای انقلاب اسلامی ایران؛ ندیدن آرمان‌های انقلاب و خون شهداست.

وی اظهار داشت: رسیدن به هدف‌های اسلامی تشکیل و حفظ نظام اسلامی و در نهایت رسیدن به تمدن اسلامی، جز با حضور مردم، جز با توجّه و مبادرت مردم امکان‌پذیر نیست؛ مردم باید بخواهند.

امام‌جمعه موقت علی‌اکبر افزود: مردم احساس کردند نظام شاهنشاهی دین و مقدسات آنان را دگرگون کرده است و حجاب و عفت نوامیس را از بین برده است استقلال و عزت آنان را فروخته است این بود که احساس خطر کردند و به دنبال انقلاب بودند.

خطیب جمعه شهر علی‌اکبر به مناسبت سالروز ارتحال حضرت زینب (س)؛ ۱۵ رجب گفت: حضرت زینب (س)، الگوی مسلمانان برای دوران سخت است و ارزش و عظمت زینب کبری، به‌خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی او بر اساس تکلیف الهی است. کار او، تصمیم او، نوع حرکت او، به او این‌طور عظمت بخشید. هر کس چنین کاری بکند، عظمت پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ایام اعتکاف گفت: این گرایشی که امروز در محیط جوان کشور به معنویّات وجود دارد، خیلی باارزش است؛ این شب‌های احیاء، این مجالس توسّل، این اعتکاف‌ها، این دعاهای کمیل، این‌همه جوان، این اشک‌ها، این توجّه‌ها، خیلی قیمت دارد؛ اینها ارزش دارد. ارزشش هم برای معتکف هست و هم برای کشور ارزش دارد.

هاشمی امین ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) می‌تواند مظهر وحدت باشد؛ نقطه‌ای باشد که همهٔ مسلمان‌ها در مقابل آن نقطه، معترف هستند. هیچ طرفی نمی‌تواند ادعا کند که امیرالمؤمنین (ع) متعلق به اوست.

انتهای خبر/
کد مطلب: 431158
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *