يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۱۴
۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

خلوت با خدا مهم‌ترین دستاورد اعتکاف است

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، گفت: خلوت با خدا مهم‌ترین دستاورد اعتکاف است.
خلوت با خدا مهم‌ترین دستاورد اعتکاف است
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از «عصرهامون»، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی جهانشاهی در بازدید از محل‌های برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در زابل بیان کرد: خلوت با خدا و تفکر در اعمالمان، مهمترین دستاورد اعتکاف است.
 
وی ادامه داد: باید در طی مراسم اعتکاف، از نمازها، قران، ادعیه مختص رجب المرجب، دعاهای مفاتیح الجنان، صحیفه سجادیه و غیره بیشتر از گذشته و در راستای ارتباط بیشتر با خدای متعال بهره‌گیری کنیم.
 
وی تاکید کرد: اعتکاف فرصت مهمی است که خداوند به معتکفان برای نزدیک‌تر شدن به خداوند داده است و باید به بهترین شکل از آن بهره‌گیری شود.
 
وی در ادامه به تشریح اعمال اعتکاف برای معتکفان و بررسی مشکلات مساجد محل برگزاری اعتکاف پرداخت.

همه عشق پدر و مادر دیدن سربلندی فرزندان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی عزیزی، امام‌جمعه زابل شامگاه جمعه به همراه مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان و هیئت همراه، در بازدید از مسجد رضوان زابل که محل اعتکاف معتکفان دانش‌آموز دختر بود، بیان کرد: همه عشق یک پدر و مادر، دیدن سربلندی فرزندانش است باید جوری زندگی کنید که پدر و مادر همیشه در خصوص شما سربلند باشد و به وجود شما افتخار کند.

وی با تأکید به حجاب، ادامه داد: اگر دختری از خانه بیرون برود و تار مویی از او دیده شود، تا زمان برگشت، پدر و مادرش نگرانش هستند، جوری زندگی کنید که پدر و مادر بگوید دختر من در حجاب کامل، مشکلی ندارد.

 امام‌جمعه زابل خطاب با دانش‌آموزان معتکف دختر حاضر در این مسجد، تصریح کرد: کسی که از شما می‌خواهد موی سرتان بیرون باشد، دنبال آزادی شما نبوده و به دنبال هوس خود است و این هوس هم تمامی ندارد.

وی افزود: نذر کردن، پخت غذا توسط بانوان برای یکی از معصومین، انبیا، اولیا و اوصیا از جمله اعمالی است که ثواب بسیاری دارد.
 
انتهای خبر/
کد مطلب: 431183
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *