يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۲۱
۰
از مطالبات رانندگان تاکسی‌های برون‌شهری زابل؛

کرایه تاکسی‌های برون‌شهری زابل افزایش خواهدیافت

رانندگان تاکسی‌های برون‌شهری زابل به زاهدان در تجمع چند روز گذشته خواستار افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها شدند.
کرایه تاکسی‌های برون‌شهری زابل افزایش خواهدیافت
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از اوشیدا، در چند روز گذشته که سهمیه بنزین ۳ هزار تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر باهدف مقابله با قاچاق کاهش‌یافته است و بیشترین مشکلات را برای رانندگان سیستان و بلوچستان این کاهش سهمیه در پی داشت و دود آن به چشم مردم استان می‌رود به همین دلیل رانندگان تاکسی‌های برون‌شهری در شهرستان زابل دست به اعتصاب و تجمع زدند و خواستار رفع مشکلاتشان از جمله افزایش هزینه بلیت، بیمه، صورت‌وضعیت، عوارض، پارک‌سوار شدند.

یکی از رانندگان در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: ما مشکلات زیادی داریم که باتوجه‌به مشکلات اقتصادی درخواست افزایش هزینه بلیت مسافر از زابل به زاهدان را داریم چرا که هزینه‌های استهلاک ماشین و تعمیر آن مقرون‌به‌صرفه نیست.

راننده دیگری گفت: نسبت به‌صورت وضعیت گلایه داریم چرا که درگذشته بیمه تکمیلی داشتیم؛ اما شرکت‌های حمل‌ونقل بیمه را حذف کردند و بیمه پرداخت نمی‌شود.

دیگری می‌گوید: رانندگی در جاده کار سخت و مشقت باری است. تفریحی نمی‌توان به این کار نگاه کرد. بی‌خوابی‌های شبانه و فشارها و استرس­های آن زیاد و گرمای ۵۰ درجه تابستان و سرمای استخوان‌سوز زمستان را باید تحمل کرد. مسئولان در صورتی به‌سختی کار، مشکلات و معضلات این قشر آگاه می‌شوند که ساعت‌ها و بلکه روزها در کنار این راننده‌ها باشند.

علت تجمع رانندگان تاکسی‌های برون‌شهری؛ افزایش هزینه بلیت مسافربری زابل به زاهدان بود

جواد اکبری، رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان زابل در پاسخ به علت تجمع رانندگان تاکسی‌های برون‌شهری در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: همان‌طور که استحضار دارید تعدادی از رانندگان تاکسی‌های برون‌شهری مطالباتی داشتند و به جهت این مطالبات دست به اعتصاب و تجمع زدند.

وی افزود: یکی از این مطالبات درخواست افزایش هزینه بلیت مسافربری زابل به زاهدان بود که ادعا داشتند هزینه تعیین شده مقرون‌به‌صرفه نیست و باتوجه‌به مشکلات اقتصادی کارگشای هزینه‌های خانواده نمی‌باشد.

اکبری تأکید کرد: رانندگان تاکسی‌های برون‌شهری باتوجه‌به حضور رانندگان دعوت به آرامش شدند و در خصوص مطالبات آنان با استان مکاتباتی صورت گرفت و باتوجه‌به اینکه هر ساله ۳۰ درصد افزایش هزینه بلیت را داریم مقرر شد امسال نیز این هزینه در پایان سال ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

اکبری ادامه داد: یکی دیگر از مطالبات رانندگان تاکسی‌های برون‌شهری بحث پارک‌سوار بود که باتوجه‌به اینکه در مورد این درخواست مشکلاتی وجود داشت هم از لحاظ کمبود امکانات و هم اینکه فضای پارک‌سوار مناسب نبود تصمیم بر این شد که باتوجه‌به اینکه بانی این جایگاه شهرداری زابل است از فرماندار محترم زابل درخواست داریم تا نسبت به خواسته رانندگان محترم با شهرداری صحبت شود تا نسبت به جابه‌جایی و تغییر مکان توجه ویژه به این مورد و اقدام صورت گیرد.

مسئول راهداری زابل تصریح کرد: باتوجه‌به محل قبلی پارک‌سوار که مدنظر رانندگان تاکسیرانی جنب اداره راهداری است که در سال‌های گذشته شرکت‌های راهداری و تاکسی‌های برون‌شهری در این مکان مستقر بودند مجدداً این مکان بازسازی و بعد از تأیید شورای ترافیک در خور شأن مردم سیستان باشد احداث شود.

انتهای خبر/
کد مطلب: 431188