دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۲۷
۰
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان:

باید برای ایجاد تغییر در انتخابات شرکت کنیم

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه به فرموده شهید همت «ببینید دشمن کجا را می‌کوبد، آنجا همان جبهه خودی است»، گفت: امروز دشمن انتخابات را می‌کوبد چرا که برای آن برنامه‌ریزی کرده و از آن واهمه دارند.
باید برای ایجاد تغییر در انتخابات شرکت کنیم
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پهره به نقل از «عصرهامون»، رضا شریفی در همایش دانش‌آموزی فرزندان انقلاب «رأی اولی‌ها» آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ زاهدان، بیان کرد: ما مکلفیم در جنگ و تهاجم ترکیبی، هر آنچه که دشمن می‌گوید انجام ندهیم.
 
وی افزود: دشمن از انتخابات واهمه دارد. بر همین اساس به دنبال تعبیر آن به‌عنوان رفراندوم نظام هستند.
 
شریفی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای اروپایی میزان مشارکت مردم بین ۲۰ الی ۳۵ درصد است، تصریح کرد: سیستان و بلوچستان همیشه جزو سه استان اول کشور در مشارکت مردم در انتخابات بوده است.
 
وی ادامه داد: ما نسبت به عملکرد برخی از مسئولان نقد داریم حتی از صف بنزین، آسفالت خیابان‌ها و نانوایی‌ها گلایه‌مندیم اما این دلیل بر عدم مشارکت ما نمی‌شود. چرا که ما می‌خواهیم اشکالات را رفع کنیم و رشد داشته باشیم.
 
شریفی با بیان اینکه این نسل می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد، عنوان کرد: مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب و نسل تمدن‌ساز، دانش‌آموزان هستند. حتماً شما دانش‌آموزان مسائل روز را درک می‌کنید چرا که ما در فرایند توسعه نیازمند نگاه شما هستیم.
 
وی اظهار کرد: باید پرسید چرا دشمن علیه ما دشمنی می‌کند و چرا جمهوری اسلامی برای دنیا مهم است، اگر کشوری توسعه‌نیافته است و اثرگذار نیست، چرا بیش از ۱۳۵ کانال ماهواره‌ای به زبان مردم ما درست کرده است.
 
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه دشمنی دشمن با شرکت‌نکردن مردم در انتخابات تمام‌شدنی نیست، عنوان کرد: خوشحالی اسرائیل در عدم حمایت ما از فلسطین است درحالی‌که متأسفانه بیش از ۹۰ هزار نفر از مردم مظلوم فلسطین کشته و زخمی شده‌اند.
 
شریفی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از کیلومترها دورتر به منطقه خاورمیانه آمده‌اند و تنها جمهوری اسلامی است که جلوی آن ایستاده است، بیان کرد: ما همواره به‌واسطه مسلمان بودن صرف‌نظر از اعتقادات ملت‌ها، بر اساس آرمان‌های انقلاب و وصیت شهدا یاور مظلومان هستیم.
 
وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۳۰۰ هزار شهید تقدیم این انقلاب کرده‌ایم؛ لذا برای تغییر رأی می‌دهیم و برای اینکه به همه نشان دهیم که کنشگر سیاسی هستیم.
 
شریفی خطاب به دانش‌آموزان یادآور شد: بسیاری از بزرگان شهید شدند تا ما بمانیم؛ لذا باید بدانیم میراث‌دار چه چیزی هستیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیستان و بلوچستان یکی از پهناورترین استان‌های کشور به لحاظ وسعت مرزهای آبی و خاکی و همچنین به لحاظ ذخایر زیرزمینی این استان یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور است و معادن شناخته شده در آن با نفت کشف شده در خوزستان برابری می‌کند.
 
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این استان به لحاظ نیروی جوان، جمعیت دانش‌آموز و دانشجو و همچنین تأثیرگذاری در لایه‌های اجتماعی، استانی پیشتاز است.
 
وی ادامه داد: ما از شمال تا جنوب ظرفیت‌های عظیمی داریم که باید آنها را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم؛ اما لازمه آن تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر است تا بتوانیم ذخایر را به صنعت و ثروت تبدیل کنیم.
 
شریفی خاطرنشان کرد: اگر مصوبات سال ۱۳۸۱ مقام معظم رهبری در استان اجرایی می‌شد یقیناً چهره استان اکنون متفاوت بود. امام خامنه‌ای مدظله‌العالی فرمودند؛ بخشی به علت تنبلی و بی‌توجهی دولت‌ها بود.
 
معاون استاندار با بیان اینکه متأسفانه بخشی از آن نیز به علت عدم تمرکز اجتماعی در دهه ۸۰ بود، عنوان کرد: امروز ما بنا داریم عقب‌ماندگی‌ها را با کمک دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش جبران کنیم چرا که معتقدیم اساس کار در توسعه استان آموزش‌وپرورش است، زیرا تربیت نیروی توانمند با آن نهاد است.
 
وی ادامه داد: نیروی انسانی باانگیزه، خوش‌فکر و امیدوار سنی ۱۵ الی ۳۶ سال است؛ اما در نرم جهانی تعریف دیگری دارد و برای کشور ما تعریف دیگر شده است این نسل با نام z_ Alpha برای ایران تعریف شده است تا از این طریق به جوانان ما القا شود که با انقلاب، بزرگان و علما اختلاف دارند.
 
شریفی با تأکید بر لزوم خودباوری دانش‌آموزان افزود: در ۱۰ روز گذشته ما ۵ ماهواره به فضا پرتاب کرده‌ایم و جزو پنج کشور برتر دنیا در این فناوری هستیم.
 
وی افزود: متأسفانه ما در جنگ شناختی بدون صدا در حال تلفات هستیم، چرا که دشمن سعی می‌کند؛ ما را به‌شدت نسبت به همدیگر بدبین کند.
 
معاون استاندار عنوان کرد: این استان باید به‌سرعت صنعتی شود البته پیش‌نیاز صنعتی‌شدن استان، تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند است.
 
شریفی با بیان اینکه شما دانش‌آموزان می‌توانید متناسب با نیازهای استان اثرگذار باشید، خاطرنشان کرد: متأسفانه در این استان متناسب با رشته‌های موردنیاز سرمایه‌گذاری صورت نگرفته است.
 
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار در پایان با تأکید بر اینکه متعادل و هم متوازن از شمال تا جنوب استان حرکت می‌کنیم، اظهار کرد: ما به‌شدت ظرفیت‌های لازم را ایجاد می‌کنیم چرا که استان باید به‌سرعت رشد کند و عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.
انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcdo90fzyt09n6.2a2y.html
 
کد مطلب: 431199