دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۲۸
۰
یادداشت؛

حفظ نظام، مهم‌ترین معروف در جامعه است

تمام تلاش دشمنان القای یاس و ناامیدی بر عموم مردم است، تا صحنه‌ها را خالی کنند، اما حقیقت ماجرا این است که آمریکا و وابستگانش از حضور پر شور مردم در انتخابات مأیوس هستند این یاس درونی خود را به مردم نسبت می‌دهند.
حفظ نظام، مهم‌ترین معروف در جامعه است
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از «عصرهامون»، حسنعلی شهرکی، عضو شورای ائتلاف اسلامی در یادداشتی نوشت: قراردادهای اجتماعی که موجب شکل‌دهی رفتار انسان‌ها در جوامع و سبب رسیدن به حقوق فردی و اجتماعی می‌گردد، برگرفته از اعتقادات، اندیشه‌های حاکم، قرارهای عرفی که به‌واسطه تأیید عامه مردم آن جامعه مورد تأیید و تبدیل به فرهنگ شده است.

منشأ این قرارها اعتقادات دینی مذهبی و الهی، عقل و خرد جمعی وجدان انسان تجربه‌های مؤثر است؛ گاهی همه این عوامل و قواعدی که توسط مردم آن جامعه باید رعایت شوند، مؤثر و گاهی یک یا چند عامل اثر گذارند.

در جامعه اسلامی این قرارها در مرحله اول بر اساس اعتقادات دینی و الهی و اصالت رفتار انسان به خود شکل الهی می‌گیرد، تا جایی که برخی افراد تا در مرحله‌ای از اجرای این دستورات پیش می‌روند که اعمال آنها بوی خدا و خواب‌وخوراک و فکر آنها برای رضایت خداست.

منافع عام جامعه را منفعت خود دانسته در آشکار و نهان دلسوز و در یک‌کلام به فکر ورود همه مردم به بهشت و آخرت هستند، معتقد به این جمله سعدی هستند که عبادت به جز خدمت به خلق نیست، در این جامعه همه افراد چنین وظیفه‌ای نسبت به یکدیگر دارند.

در کشور ما ایران، انقلاب اسلامی که با رهبری الهی حضرت امام خمینی (ره) و گذشت و فداکاری مبارزین از سال ۴۲ آغاز و در سال ۵۷ به پیروزی رسید، همه قرارهای اجتماعی در قالب قانون اساسی توسط نخبگان جامعه که در دین مجتهد در علم متخصص در جهاد با نفس و مبارزه با خودکامگان، خودخواهان و شیاطین عالم پیشتاز و در عقل و تدبیر سرآمد روزگار بودند، نوشته و به‌واسطه رأی عموم ملت مورد تأیید حداکثری مطلق قرار گرفت.

پس از آن تمام قوانین و قرارهای اجتماعی بر مبنای این قانون وضع اجرا می‌شود که به دلیل اتصال به دستورات الهی و ائمه طاهرین (ع) در نوع خود بی‌نظیر است. اگر این قوانین درست و صحیح اجرا شوند بدون شک بسیاری از معضلات و مشکلات نارضایتی‌های مردم ایجاد نخواهد شد.

اما آنچه مردم را دچار ناراحتی اندوه می‌کند عدم اجرای صحیح و عادلانه قوانین و با اشکالات موجود در قوانین و قواعد وضع شده توسط منتخبین خود مردم است که در قوای مقننه و مجریه حضور پیدا می‌کنند.

بنابراین با وجود تمام نارسایی‌ها، کمبودها و تبعیض‌ها کارنامه اجرای این قوانین در جامعه مورد قبول و باتوجه‌به شرایطی که جهان غرب و استکبار بر کشور و ملت و نظام انقلابی ما تحمیل نموده قابل‌قبول و در حدود بالای انتظار می‌تواند قرار بگیرد.

دشمنی، دشمنان انقلاب اسلامی از همان ابتدا آغاز شده و علت آن هم مشخص است؛ قطع منافع و نفوذ و عدم سلطه بر منابع مادی و معنوی ایران تلاش دشمن برای نفوذ در گلوگاه‌های تصمیم‌گیری و حذف افراد دلسوز ملت و نخبگان مخلص از همان ابتدا به‌صورت بسیار خشن با انجام جنایات بی‌شمار آغاز گردید.

جنگ تحمیلی ۸ساله و ترور و شهادت بزرگان انقلاب همچون شهیدان مظلوم بهشتی، رجایی، باهنر و مطهری ضربات جبران‌ناپذیری بر پیکر این کشور وارد آورد؛ اما با وجود دست خدا بر سر ملت ایران و با دادن خون‌های پاک در این مسیر و با اطاعت از رهبری الهی راه ادامه پیدا کرد.

مبارزه با دشمن، چه آشکار و چه پنهان در برهه‌هایی از زمان فرازوفرودهایی داشته، اما دشمنان مردم ایران هیچگاه دست از عناد برنداشته و تمام مسیرهای پیشرفت اجرای عدالت اجتماعی برای برخورداری عموم از مواهب الهی و مادی این کشور را با حضور برخی نفوذی‌ها به طور مداوم مسدود و بر شدت آن نیز افزوده‌اند.

به‌گونه‌ای که اگر این همه تحریم و فشار در همه ابعاد بر هر یک از کشورهای دنیای اعمال می‌شد، طبعاً چند هفته یا ماه دوام نمی‌آورد؛ اما جمهوری اسلامی ایران پس از ۴۵ سال استقرار نظام به رهبری امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه‌ای و حضور همیشگی پرشور و محکم ملت بزرگ در صحنه‌های گوناگون است.

از ابتدای انقلاب تاکنون تمام نقشه‌های شیطانی و مکر و فریب‌های آنان را نقش‌برآب نموده و به فضل الهی این مسیر را ادامه خواهیم داد، همان‌طور که در سطور گذشته بیان شد؛ دشمنان هیچگاه دست از دشمنی برنمی‌دارند، و با ابزار رسانه‌ای پرقدرت خود در دنیا به تبلیغ بر علیه دستاوردهای نظام اسلامی، مسئولین دلسوز پاک‌دست و خادم برخاسته و تمام خدمات پس از انقلاب را نادیده گرفته، فضایی سیاه و وارونه را جلوه می‌دهند.

 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcirqazyt1aq32.cbct.html
 
کد مطلب: 431200
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *