دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۴۴
۰
سرپرست دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان:

مردمی‌سازی ورزش با توسعه باشگاه‌داری امکان‌پذیر خواهد شد

سرپرست دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: سهم باشگاه‌های عمومی در توسعه مردمی‌سازی ورزش سهمی قابل‌توجه و ارزشمند است.
مردمی‌سازی ورزش با توسعه باشگاه‌داری امکان‌پذیر خواهد شد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پهره به نقل از «عصرهامون»، علیرضا کلانتری در جلسه کمیسیون ماده پنج استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: اگر به دنبال حکمرانی مطلوب هستیم باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که سهم باشگاه‌های عمومی در توسعه ورزش سهمی قابل‌توجه و ارزشمند باشد.
 
وی با اشاره به نقش باشگاه‌های عمومی در توسعه ورزش همگانی افزود: با هدایت فعالیت‌های ورزشی به سمت باشگاه‌ها و حمایت از باشگاه‌ها برای ارائه خدمات فنی و تخصصی استاندارد به مخاطبین و نهایتاً نظارت بر این بخش می‌توان قدم‌های مؤثری برای توسعه فرهنگ تحرک و فعالیت بدنی در جامعه برداشت.
 
سرپرست دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: این موضوع می‌تواند زمینه رونق باشگاه‌داری و جذب سرمایه‌های سرگردان به سمت توسعه زیر ساخت‌های ورزشی توسط بخش خصوصی را به دنبال داشته باشد.
 
وی به تأسیس ۳۵۱ باشگاه عمومی و سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیاردتومانی بخش خصوصی در ایجاد زیر ساخت‌های ورزشی در سیستان و بلوچستان، اشتغال مستقیم یک‌هزار و ۱۰۰ نفری و امکان ارائه خدمات به ۷۰  تا ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت شهرنشین استان اشاره کرد و گفت: این موضوع بخشی از کارکردهای مؤثر توسعه باشگاه‌داری است.
 
کلانتری تأکید کرد: بخش خصوصی باهدف ارائه خدمات ورزشی و کمک به توسعه ورزش همگانی حدود ۷۰ هزار مترمربع زیر ساخت با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیاردتومانی در استان انجام داده است که اگر قرار بود این میزان زیر ساخت را دولت ایجاد کند و باید ۱۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شود.
 
وی همگانی کردن ورزش را مستلزم ایجاد زیر ساخت مناسب دانست که می‌توان با هدایت سرمایه‌ها و حمایت از سرمایه‌گذاران روند توسعه ورزش همگانی را در کشور کوتاه کرد.
 
سرپرست دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: از اعضا محترم کمیسیون ماده پنج انتظار داریم با تسهیل صدور مجوز برای علاقه‌مندان به ایجاد باشگاه‌ها به تسهیل دسترسی مردم به خدمات ورزشی مناسب باهدف همگانی کردن تحرک و فعالیت بدنی کمک کنند.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcauin6o49nio1.k5k4.html
 
کد مطلب: 431205