سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ۰۸:۱۰
۰
معاون سیاسی‌اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان:

توسعه سیستان و بلوچستان بدون نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها میسر نخواهد شد

معاون سیاسی‌اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: فرایند توسعه استان بدون نقش‌آفرینی فعال دانشگاه‌ها میسر نخواهد شد، بنابراین انتظار داریم که دانشگاه‌ها برای تحقق این مهم کارویژه‌هایی برای خود تعریف کنند.
توسعه سیستان و بلوچستان بدون نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها میسر نخواهد شد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پهره به نقل از «عصرهامون»، رضا شریفی در  بیست و یکمین جلسه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان سهم بسزایی در توسعه دارند، بیان کرد: به همت همه دلسوزان استان و نگاه خوب مقام معظم رهبری، سیستان و بلوچستان به اولویت توسعه کشور تبدیل شده است.
 
وی افزود: روایتگری چهره واقعی استان با استفاده از ظرفیت رسانه در حال تحقق است، از همین رو تأکید کردیم که تمام‌ پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای پیوست اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشند.
 
شریفی تصریح کرد: تلاش کردیم با انسجام و همدلی میان‌لایه‌های اجتماعی و مجموعه مدیریتی استان عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم که در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.
 
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: به ظرفیت نخبگان و دانشگاه‌های استان برای تدوین پیوست علمی در فرایند توسعه استان نیاز دادیم تا توسعه‌ای متوازن و ماندگار داشته‌ باشیم.
 
وی تصریح کرد: در فرایند توسعه باید برای دانشگاه آزاد نقش ویژه‌ای تعریف شود، هم اکنون نقش خوبی بر عهده دارد، اما قابل ارتقا است.
 
وی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه درخواست ایجاد نمایندگی دانشگاه آزاد را دارند، خاطرنشان کرد: در سیستان و بلوچستان مانند دانشگاه آزاد مبنی بر اولویت‌دار بودن موضوع پیوند میان علم و صنعت و علم و فناوری، اقداماتی انجام شده و تلاش داریم که میان دانشگاه‌های استان و پارک علم و فناوری ارتباط مستمر برقرار شود.
 
شریفی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با آمایش و نیاز سیستان و بلوچستان و باتوجه‌به چشم‌انداز استان، رشته تحصیلی تعریف کند.
 
وی اضافه کرد: در رشته‌های تخصصی حوزه پتروشیمی، شیلات، معادن، اقتصاد دریا محور و... کمبود نیروی متخصص داریم، دانشگاه‌ها برای تربیت سرمایه انسانی متخصص به مجموعه مدیریتی استان کمک کنند.
 
معاون استاندار تأکید کرد: فرایند توسعه بدون نقش‌آفرینی فعال دانشگاه‌ها میسر نخواهد شد، بنابراین انتظار داریم که دانشگاه‌ها برای تحقق این مهم کارویژه‌هایی برای خود تعریف کنند.
 
انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcg3u9q3ak93w4.rpra.html
 
کد مطلب: 431319
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *