يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۰۳
۰
کلاف سردرگم حقوق معوقه پرسنل شرکتی باز شد؛

خبر خوش برای نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر

جابه‌جایی مدیران دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در چند ماه اخیر چالشی بی‌سابقه در عدم پرداخت به‌موقع حقوق نیروهای شرکتی ایجاد کرده بود.
خبر خوش برای نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر
 
به گزارش پایگاه خبری پهره، چندین روز قبل خبری با عنوان «پرسنل بیمارستان خاتم و ایران در شهرستان ایرانشهر اعتصاب کردند» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در این خبر آمده بود که پرسنل شرکتی در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و ردنشدن بیمه‌ها اعتصاب کرده و سرکار نرفته که مسئولین به‌جای حل مشکل پرسنل را تهدید و گفته بودند اگر سرکار نیایید اخراج می‌شوید.

در این راستا خبرنگار ما سراغ یکی از نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی رفت که وی در این خصوص بیان کرد: در حقیقت ما نیروهای شرکتی سه ماه حقوق عقب‌افتاده داریم که مسئله‌ای که شرایط را بر من و همکارانم سخت کرده شرایط بد اقتصادی و تورم است.

وی افزود: باتوجه‌به پیگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر حقوق اردیبهشت پرداخت شد؛ اما مسئولین باید به فکر ما نیروهای شرکتی باشند که ما در زندگی‌مان جهت تأمین کالاهای ضروری اولیه برای خانواده‌مان در مضیقه هستیم.

پرداخت بیمه و مطالبات نیروهای شرکتی در دستور کار
در این راستا صالح‌الدین بویا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: پس از انعقاد قرارداد جدید با پیمانکار نیروهای شرکتی، بیمه سه‌ماهه عقب‌افتاده نیروهای شرکتی این شهرستان در ۲۷ تیرماه به‌حساب تأمین اجتماعی واریز شد و همچنین پرداخت حق بیمه نیروهای چابهار نیز صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در راستای پرداخت حقوق عقب‌افتاده پرسنل، حقوق اردیبهشت‌ماه کلیه پرسنل شرکتی پرداخت شده و همچنین قرار است مابه‌التفاوت حقوق ماه‌های فروردین و اردیبهشت در روزهای آتی پرداخت شود.

این مسئول ادامه داد: قرار است با پرداخت کلیه مطالبات عقب‌مانده پرسنل دراسرع‌وقت، نظم مالی در پرداخت حقوق و مطالبات برقرار شود.

همچنین در این زمینه عبدالعزیز جمشید زهی سرپرست توسعه دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در واقع بیستم هر ماه باید گواهی کارهای نیروهای شرکتی آماده باشد و جهت پرداخت حقوق در اختیار شرکت قرار بگیرد و چون گواهی کار تیر هنوز صادر نشده است و قرار بر این شد که پرسنلی که از ۳۱ تیرماه بیمه، حقوق و معوقاتشان را گرفته‌اند برایشان گواهی کار از اول برج صادر شود؛ یعنی شرکت پیگیری می‌کند و گواهی کارهای این ماه را یعنی خرداد و تیرماه آنها را در قراردادی که دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با آن دارد طبق آن پرداختی انجام دهد.

کمبود منابع باعث عقب‌ماندگی حقوق نیروهای شرکتی بوده است
وی افزود: علت اصلی عقب‌ماندگی حقوق نیروهای شرکتی این است که در سال گذشته مدیریت دانشگاه تغییر کرد و البته حقوق معوقه از دوره دکتر موحد معوق بوده؛ یعنی معوق شده و دلیلش هم کمبود منابع اعلام شد و چندین بار نیروها پیگیری کردند و جوابی که گرفتند کمبود منابع بود و جلسات مختلفی با معاونت توسعه آن زمان دکتر معشوری برگزار شد که به نتیجه نرسید و حرف هم این بود که ما کمبود منابع داریم و در آن دوره آن دو ماه حقوق معوق ماند.

وی اضافه کرد: در دوره ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اولین حرفی که اعلام شد پیگیری حق‌وحقوق پرسنل و نیروهای شرکتی بود که قرار شد مناقصه بین شرکت‌ها برگزار شود که متأسفانه مناقصه‌ای برگزار نشد و دلیلش این بود که دو ماه تمدید اعتبار کرده بودند؛ یعنی قرارداد قبلی را دو ماه تمدید کردند و در این دو ماهی که تمدید شد معشوری، معاونت تغییر کرد و بنده به‌عنوان معاون توسعه معرفی شدم و مجدداً بررسی انجام شد و لیست شرکت‌هایی را که در لیست انتظار برای مناقصه بودند به تعداد ۴ دفعه در سامانه ستاد بارگذاری شد و در این ۴ دفعه شرکت‌های متقاضی به حدنصاب نرسیدند یعنی ۲ شرکت ثبت‌نام می‌کردند و عملاً با ۲ شرکت نمی‌شد مناقصه را برگزار کرد که باید حداقل ۳ الی ۵ شرکت می‌بودند که امکان برگزاری مناقصه پیش می‌آمد که به این وسیله بتوان بالاترین و پایین‌ترین قیمت را سنجید و نهایتاً با کمترین سود مدیریتی یکی از این شرکت‌ها برنده مناقصه می‌شد.

وی اضافه کرد: شرکتی که در حال حاضر برنده مناقصه شده شرکت آهورا بوده که در دوره اول و دوم مناقصه شرکت نکرده و دوره سوم شرکت کرد.

این مسئول اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در فروردین‌ماه یک مبلغ ۸ میلیون‌تومانی به‌حساب تمام پرسنل شرکتی واریز کرده است و پرسنل فقط حقوق اسفندماه را در فروردین‌ماه دریافت کردند و در واقع حقوق اسفندماه و سنوات نیروهای شرکتی هم در اردیبهشت‌ماه همراه عیدی آنها پرداخت شد؛ یعنی نزدیک به بیش از ۵۰ میلیون تومان پول به‌حساب همه نیروها رفته است.

جمشیدزهی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تمامی توانش را برای پرداخت حقوق نیروهای شرکتی انجام می‌دهد با اینکه می‌دانیم وضعیت معیشتی خوب نیست.

۴ ماه حقوق معوقه نیروهای شرکتی کذب است
وی ادامه داد: اخباری در فضای مجازی به‌صورت کذب اعلام می‌شود که نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر چهار ماه حقوق نگرفتند عمل واقعاً شایسته‌ نیست.

وی اظهار کرد: حقوق اردیبهشت‌ماه به‌حساب پرسنل شرکتی واریز شده و حقوق باقی‌مانده نیز تا ماه پرداخت می‌شود که اساس مناقصه بر این بوده در قرارداد شرکت قید شده که دو ماه حقوق را پرداخت کند.

وی عنوان کرد: حتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیروهای ۸۹ روزه زمان کرونا را همچون سایر جاها به علت کمبود نیرو تعدیل نکرد و آنها را هم نگه داشت حتی باتوجه‌به اینکه نامه‌های متعددی از وزارتخانه و سازمان بازرسی اعلام شد که شما بدون مجوز قانون کار به این نیروها حقوق می‌دهید و این نیروها مشکل دارند و مجدداً گلایه این نیروها را در برداشت که دانشگاه در نامه‌ای به آنها اعلام کرد و در حوزه وزارتخانه، ریاست، نماینده‌ها و کمیسیون بهداشت مجلس توسط شهریاری این موضوع را پیگیری کردند تا اینکه وزارتخانه مجاب شد تا قرارداد با این نیروها ادامه داشته باشد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcaaun6649nim1.k5k4.html
 
کد مطلب: 430572
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *