پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ۱۲:۰۶
۱
امام راحل، کلید رمزآلود گشایش برای امت اسلامی؛

رمز پیروزی انقلاب، اندیشه و تفکر انقلابی بود

           داشتن تفکر انقلابی امام خمینی (ره) و مردم عامل پیروزی ایران از زمان تأسیس انقلاب تا امروز بوده است.
رمز پیروزی انقلاب، اندیشه و تفکر انقلابی بود
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ چهل و اندی سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد و باتوجه‌به اینکه این انقلاب پدیده‌ای الهی بوده و همچنان باگذشت هر چه بیشتر عمره‌اش جهان را بیش از بیش به لرزه درآورده و نور امید را در دل همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان روشن کرده است.
 
 اکنون پس از گذشت چند دهه از عمر گران‌مایهٔ این شجره باید به بیان دستاوردهای این انقلاب گران‌بها پرداخته شود تا کسانی که آن دوران را ندیده‌اند و یا اینکه می‌انگارند که به‌سادگی این شجره به بار نشسته با آن آشناتر شوند و در حفظ آن نیز کوشاتر باشند.
 
 در حقیقت این انقلاب عظیم اسلامی ایران با وجود امام راحل دستاوردهای فراوانی در داخل و خارج از کشور داشته است و هر چه از بهمن ۵۷ فاصله می‌گیریم، اهمیت بررسی موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهمیت بیان پیشرفت‌ها در تمام حوزه‌ها بیشتر می‌شود.
 
 ایران اسلامی در به‌دست‌آوردن دستاوردهای بسیاری چون استقلال سیاسی و آزادی، افزایش آگاهی‌های مردم و مشارکت سیاسی و پایداری در هشت سال دفاع مقدس موفقیت‌های فراوانی کسب کرده است.
 
 تا امروز جوانان ایران اسلامی توانسته‌اند با وجود گذشت چندین دهه تحریم‌های ظالمانه و دشمنانه تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند تا ایران در بسیاری از عرصه‌ها رتبه‌های نخست جهانی را به دست آورد که این برگرفته از تفکر انقلابی ملت عزیز ایران است.

تبدیل‌شدن ماهیت انقلاب اسلامی به الگوی ملت‌های آزادی‌خواه
 
 در این راستا حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد قنبری، نماینده ولی‌فقیه سپاه شهرستان ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به دلاوری‌های انقلابی و جانانه ملت غیور ایران در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: تنها دینی که از ترغیب و اجتماعی، دنیوی و اخروی ادامه دارد و تنها انقلابی که قادر است به‌تنهایی مسائل مردم را تأمین کند همین انقلاب اسلامی است که با نیت و پشتیبانی به پیروزی رسید.
 
 وی افزود: ماهیت انقلاب، اسلامی است و جمهوری اسلامی یعنی مردمی که مسلمان هستند و می‌خواهند بر این آب‌وخاک حکومت کنند.
 
 این مقام مسئول تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی آغاز حکومت الله بوده و وقتی این کلمه را گفتیم اولین دستاورد اسلامی پیروزی حکومت اسلامی الله بر مردم مسلمان بوده و دومین دستاورد اسلامی استقلال و ارضی اسلامی است.
 
 وی ادامه داد: هدف اصلی تشکیل حکومت اسلامی این بود که الحمدلله حکومت اسلامی تشکیل شده و آن حکومتی که درشان آن بوده و نشانه‌اش هم همین مجالس دعا، قرآن است.
 
 حجت‌الاسلام قنبری خاطرنشان کرد: دستاورد دیگری که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دست آورد کسب استقلال همین کشور بود؛ یعنی همان شمار استقلال آزادی است.
 
 وی اظهار کرد: آزادی یعنی بیگانه در امور و داخل مرزوبوم کشور نیاید و دخالت نکند و در سیاست‌ها و مسائل دینی و نظامی هیچ دخالت و تجاوزی نداشته باشد که متأسفانه قبل از انقلاب این‌گونه موارد توسط خاندان پهلوی بسیار به چشم می‌خورد.
 
 این مسئول عنوان کرد: در واقع یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی این بوده که شاهد انتقال قدرت از کشورهایی همانند چین و روسیه در کنار ایران که ابرقدرت‌هایی در تمام دنیا استبداد و استکبار خودشان اعتراف می‌کنند که این جابه‌جایی قدرت از غرب به‌مراتب با محوریت ایران است و
 در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی هستیم که این پیروزی را مدیون خون شهیدانمان هستیم.
 
 بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، استقلال ملی و امنیت است
 
 جمشید نارویی یکی از سران طوایف شهرستان بمپور در گفتگو با خبرنگار ما به مناسبت فرارسیدن چهل و پنجمین دهه فجر انقلاب اسلامی، بیان کرد: برای فهمیدن روحیه انقلابی کافی است ما معنای واقعی انقلاب را بدانیم.
 
 وی با اکید بر اینکه انقلاب یعنی تحول و نوآوری، افزود: حالا اگر شخصی تمایل به تحول و همراهی با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشد می‌توان گفت که این شخص روحیه انقلابی دارد، همان‌طور که همه جوانان ما روحیه انقلابی دارند پس ایجاد تحول با برنامه و هدف به سمت آرمان‌های نظام، روحیه انقلابی می‌شود.
 
 نارویی عنوان کرد: با این تفاسیر می‌توان گفت انقلابی کسی است که همیشه پیرو هدف‌های نظام باشد، یعنی روحیه انقلابی داشته باشد.
 
 وی اظهار کرد: اخلاص، پاک‌دستی، خداترسی، شجاعت، امید داشتن به آینده، گام برداشتن در مسیر نظام اسلامی، از ویژگی‌های یک انقلابی است.
 
 نارویی با بیان اینکه بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، استقلال ملی، اقتدار بین‌المللی، امنیت و آرامشی که ما داریم، است، عنوان کرد: همان‌طور که می‌بینیم در حال حاضر در چهار طرف کشور ما ناامنی وجود دارد؛ ولی ما در داخل کشور با امنیت و آرامش کامل داریم به سر می‌بریم پس وظیفه ما پاسداری از این دستاوردها است.
 
 وی تصریح کرد: آنچه که انقلاب اسلامی را از سایر انقلاب‌های بزرگ دنیا مانند انقلاب فرانسه، روسیه، چین و حتی آمریکا متمایز می‌کند، ماهیت دینی و اسلامی انقلاب است، ایدئولوژی حاکم بر انقلاب‌ها متمایزکننده بین انقلاب ما و دیگر انقلاب‌ها است.

احیای روح خودباوری و خداباوری بعد از انقلاب توسط امام
 
 حجت‌الله صادقی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران، بزرگ‌ترین انقلاب سیاسی، مذهبیِ تاریخ اسلام بوده، چرا که سایرِ انقلاب‌های اسلامی مسیر حرکت را مشخص کردند و انقلاب اسلامی ایران ثمره آن حرکت شد.
 
 وی افزود: به دنبال عملیاتی‌کردن مهم‌ترین هدف نهضت بزرگ عاشورا و حکومت نبوی (ص) و علوی (ع) است و آن شکل‌دهی تمدنِ نوینِ اسلامی، جهتِ تحقق مسئله ظهور است، مسئله‌ای که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب آن هدفِ متعالی را بیان کردند.
 
 این استاد دانشگاه تصریح کرد: حضرت امام (ره) باتوجه‌به سه موضوعِ مخاطب‌شناسی، مکان‌شناسی و زمان‌شناسی، مردم ایران را بهترین مخاطب و دهه چهل و پنجاه که فساد رژیم پهلوی به اوج خودش رسیده بود را بهترین زمان و سرزمینِ ایران را به جهت جایگاه ژئوپلیتیکی ویژه، ظرفِ اجرای این هدف متعالی یافتند.
 
 وی اضافه کرد: در اجرای این هدف متعالی در اولین بیانیه، نه حاکمان مستبد پهلوی را که علمای اسلام و اندیشمندان مسلمان را مخاطب قرار دادند، به این معنا که بدتر از ظلمِ ظالم، سکوتِ خواص در مقابلِ این ظلم و استبداد است.
 
 این عضو هیئت‌علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: نکته دیگر در ایدئولوژی امام راحل خداباوری و خودباوری و مردم‌باوری ناشیِ از آن بود.
 
 وی ادامه داد: در سرتاسر نهضت و قیام الهی امام راحل نمی‌توان حتی یک مورد یافت که در آن این بزرگوار جریانی و حرکتی را به خود منتسب کنند.
 
 پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف بی‌نظیر است
 
 سکینه نارویی، مدیر حوزه علمیه خواهران اهل‌سنت شهرستان ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در راستای دستاوردهای نظامی کشور ایران جزء ۸ کشور قدرتمند نظامی در دنیا و جزء ۷ کشور قدرتمند در ساخت موشک و انواع موشک کروز و بالستیک و انواع پهپادها به شمار می‌رود.
 
 وی اضافه کرد: اگر به دستاوردهای کشور ایران در زمینه سیاسی نگاه کنیم می‌توان به مواردی چون تشکیل گروه‌ها و هسته‌های مقاومت حزب‌الله لبنان، جهاد اسلامی و حماس در فلسطین و سپاه اشاره داشت که می‌توان گفت ایران اسلامی بانفوذترین قدرت منطقه به شمار می‌رود.
 
 این مدرس حوزه علمیه عنوان کرد: ایران اسلامی در راستای دستاوردهای علمی جزء ۸ کشور دارنده دانش بومی هسته‌ای و جزء ۵ کشور دارنده دانش پیل سوختی و جزء ۷ کشور اول دنیا در نانوتکنولوژی و جزء ۱۰ کشور سازنده ماهواره و فضاپیما به‌حساب می‌آید.
 
 وی ادامه داد: از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران می‌توان به اینکه این کشور جزء ۵ کشور سازنده ربات انسان‌نما در جهان و ۸ کشور دارای چرخه کامل هسته‌ای و ۵ کشور اول جهان در تولید پهپاد و ۸ کشور سازنده ناوشکن درجهان
و چهارمین کشور صاحب فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی است.
 
 نارویی عنوان کرد: ایران اسلامی در زمینه دستاوردهای پزشکی جز ۴ کشور برتر دنیا در درمان ناباروری و ۱۰ کشور سازنده داروهای بیماری خاص و جز کشور برتر دنیا در علم ژنتیک و رویان است.
 
 مدیر حوزه علمیه اهل‌سنت خواهران شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: کشور ایران بعد از انقلاب در زمینه ورزشی هم دستاوردهای زیادی به دست آورده که از جمله می‌توان به قدرت برتر والیبال و رتبه ۵ فوتسال و ۴ فوتسال ساحلی و رتبه ۱ فوتبال آسیا و طی ۳ المپیک قوی‌ترین وزنه‌برداران دنیا ایرانی بوده‌اند را اشاره داشت.
 
 وی اضافه کرد: ایران در راستای دستاوردهای دانشگاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته تعداد دانشگاه‌ها را افزایش بدهد و در دنیا رتبه‌های اول مسابقات جهان رباتیک و رتبه‌های بالای المپیادهای علمی را کسب کند.
 
 انتهای خبر/
کد مطلب: 431219
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *