یک کارشناس بهداشتی عنوان کرد:

ویروس کرونا در تجمعات شیوع چشمگیری دارد/کشندگی این کووید-19 نسبت به قبل بیشتر است

26 خرداد 1399 ساعت 11:38

محمد خسروی گفت: کشندگی و میزان انتقال ویروس کرونا نسبت به قبل بیشتر شده است.


به گزارش پهره، محمد خسروی در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: با آغاز امتحانات دانشگاه ها نباید تلقی شود کرونا کنترل شده است بلکه ما کماکان در وضعیت قرمز قرار داریم.
 
وی ادامه داد: عبور از این وضعیت ارتباط مستقیم با رفتارهای شهروندان و میزان پایبندی به تعهدات اجتماعی دارد زیرا رفتار ویروس کرونا به گونه ای است که در اماکن پرازدحام باسرعت فوق العاده ای انتشار می یابد.
 
این کارشناس بهداشت محیط عنوان کرد: درواقع فعالیت اصلی این ویروس در تجمعات متراکم به طرز باورنکردنی افزایش خواهد یافت بطوریکه طبق گفته محققان هر فرد ناقل توانایی انتقال ویروس بیش از 10 نفر را دارد.
 
وی تصریح کرد: کشندگی و سرایت ویروس کرونا به نسبت قبل بالاتر رفته و از آنجایی که در مکانهای پر ازدحام و تجمعات متراکم انتقال به راحتی از طریق سطوح و تنفس انجام می‌شود می طلبد شهروندان به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا،بیش از پیش اقدام به رعایت پروتکل های بهداشتی وفاصله گذاری اجتماعی نمایند وگرنه بدون مشارکت و همکاری مردم و دانشجویان نمیتوان به کنترل این بیماری چندان امیدوار بود.
 
خسروی اضافه کرد: اطلاع رسانی ها و آگاهی بخشی عمومی شهروندان با استفاده از ظرفیتهای موجود از حد نرمال گذشته است.
 
این کارشناس بهداشت افزود:میتوان به جرات گفت اکنون اکثریت شهروندان مکانیسم انتقال و نحوه پیشگیری و محافظت از خود را می دانند لذا از دانشجویان عزیز تقاضا داریم ضمن رعایت هشدارهای بهداشتی و عدم شرکت در تجمعات،به مسئولیت خطیر اجتماعی خویش در قبال سلامت جامعه پایبند باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: داروی قطعی این بیماری کشف و ساخته نشده است و تاکید میشود شهروندان به تبلیغات افراد سودجو و ناآگاه توجهی نداشته و درصورت مشاهده علایمی از جمله تب،تنگی نفس و سرفه حتما به پزشک یا مراکزسرپایی غربالگری کرونا مراجعه نمایند.
 
انتهای پیام


کد مطلب: 425672

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/article/425672/ویروس-کرونا-تجمعات-شیوع-چشمگیری-کشندگی-این-کووید-19-نسبت-قبل-بیشتر

پهره
  https://www.pahreh.ir