چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۲۴
۱
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر؛

ماماها نقش آفرین سلامت مادران و نوزادان هستند

سعید موحد گفت: بهبود شاخص مرگ و میر مادران باردار در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر از مهمترین اقدامات این حوزه است.
ماماها نقش آفرین سلامت مادران و نوزادان هستند
سعید موحد، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند: تمام مردان و زنان مرهون منت ماماها هستند و این قشر نیز همواره از احترام و تکریم ویژه‌ای در میان مردم برخوردار بوده است.
وی افزود: ١۵ اردیبهشت؛ روز جهانی ماما، فرصت ارزشمندی است تا قدردان کسانی باشیم که با سخت کوشی و مسئولیت پذیری ایفاگر نقش اساسی در سلامت مادر و نوزاد بوده و با اقدامات موثر خود واسطهدرحمت الهی در خانواده ها هستند.
این مقام مسئول تصریح کرد: جامعه مامایی، حامی اصلی سلامت زنان، نوزادان و خانواده‌ بوده و تقدیر و تکریم این عزیزان، تجلیل از انسان‌ هایی که با دستان نوازشگر خود برای نخستین بار دستان نوزاد را به دستان پرمهر مادر پیوند می‌زنند.
وی اضافه کرد: جامعه‌ بزرگ مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با ارائه خدمات مشاوره ای و درمانی مناسب و ارائه مراقبت ‌های مداوم مامایی و تلاش در بهبود مستمر آن، عامل مهمی درکاهش مرگ و میر نوزادان و بهبود شاخص های سلامت خانواده بوده و در هر شرایطی به ویژه در بحران کرونا به واسطه مهارت، دانش، ایثار و اخلاص خود نوید بخش تولد نشاط و امید و سلامت برای مادران و خانواده ها و الگویی از ایثار و مسئولیت پذیری برای همکاران مان در جامعه بهداشت و درمان بوده و هستند.
موحد خاطرنشان کرد: امیدواریم با تربیت نیروی متخصص و بهبود وضعیت زیرساخت ها بتوانیم گامی در جهت کاهش مرگ و میر مادران باردار و بهبود شاخص‌های سلامت مادر و نوزاد برداریم.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429711
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *