چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ۰۰:۲۶
۰
قدردانی علماء اهل سنت از قوه قضائیه به جهت پیگیری هنجار شکنی دانشگاه سیستان و بلوچستان؛

دانشگاه محل فراگیری علم است نه رقاصی/ ورود دستگاه قضائی به ماجرای دانشگاه سیستان و بلوچستان قابل تحسین است

تشکر و قدردانی علماء اهل سنت از دادستان عمومی انقلاب زاهدان به جهت پیگیری ماجرای ضد فرهنگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان را در سنت نیوز بخوانید.
دانشگاه محل فراگیری علم است نه رقاصی/ ورود دستگاه قضائی به ماجرای دانشگاه سیستان و بلوچستان قابل تحسین است
دانشگاه محل فراگیری علم است نه رقاصی/ ورود دستگاه قضائی به ماجرای دانشگاه سیستان و بلوچستان قابل تحسین است
به گزارش پهره به نقل از پایگاه خبری، تحلیلی سنت نیوز؛ در پی رقاصی در دانشگاه سیستان و بلوچستان واکنش های گوناگونی نسبت به این ماجرا رخ داد و از آن جمله اعتراضات شدید اللحن علماء و روحانیت استان و دفاع جانانه بی بی سی و دستگاه تبلیغاتی را به عنوان دو مدل از این باز خورد ها می توان نام برد.
اما با این همه اظهارات رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان مبنی بر عدم دخالت مدعی العموم در این ماجرا واکنش جدی دادستان زاهدان و علماء اهل سنت را در پی داشت:
مولوی خرداد بامری امام جمعه ایرندگان پیرامون این رویداد در گفت و گو با سنت نیوز اظهار داشت: جریان دانشگاه سیستان و بلوچستان تاسف بار بود.
مولوی بامری افزود: سوالی که ذهن مردم را در گیر خود کرده است اینست که زمانی که محفل لعب و لهو و رقاصی در دانشگاه برپا بود  و موضوعی داخلی دانشگاه عمومی شد مسئولین دانشگاه کجا بودند و چرا اجازه وقوع چنین قانون شکنی ای را در داخل دانشگاه دادند؟
وی با تشکر و قدردانی از قوه قضائیه و دادستان زاهدان در واکنش به جریانات دانشگاه اظهار داشت: ورود دادستان محترم به عنوان مدعی العموم به ماجرای دانشگاه بسیار خوب و به موقع بود.
مولوی بامری افزود: این دسته از واکنش ها به موقع دادستانی و قوه قضائیه حاکی از اقتدار و عظمت سیستم قضائی کشور دارد و پیام مقابله جدی با اشاعه دهندگان فحشاء و منکرات را در عرصه های گوناگون مخابره می نماید.
مولوی یوسف گرگیچی از فعالین فرهنگی زاهدان در گفت و گو با سنت نیوز ضمن تقدیر و تشکر از دادستان زاهدان برای پیگیری هنجار شکنی دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مسئولین دانشگاه می بایست تمام تلاش خود را برای عدم تحقق موارد این چنینی ابراز دارند.
وی با اشاره با این مطلب که مملکت ما اسلامیست و این گونه حرکات هیچ گونه سنخیتی با اصل اسلام ندارد افزود: در کشوری اسلامی و در شهر مذهبی به مثل زاهدان به هیچ وجه این دسته از اعمال قابل قبول نبوده و نمی باشد.
مولوی دوست محمد رییسی امام جمعه و مدیر مدرسه علمیه نصیر آباد نیز در این خصوص در گفت و گو باسنت نیوز گفت: ما مردم این استان در استانی زندگی می کنیم که مردمش به اصالت و دین داری معروف و زبان زد هستند.
وی افزود: متاسفانه خبری شنیدیم مبنی بر اینکه یک عده جوان دانشجو که هیچ بهره فرهنگی از مردم این استان نبرده اند به رقص در دانشگاه پرداخته اند که برای ما جای بسی تاسف است، از طرفی خوشحال شدیم وقتی دیدیم مسئولین ما و روحانیت ما چقدر محکم و استوار در مقابل این طیف سیاسی که نشانی از فرهنگ در بین آنها یافت نمیشود ایستاده اند.
وی ادامه داد: بنده از جناب دادستان استان و قوه محترم قضائیه نسبت به اعلام جرم این رقاصی در دانشگاه و نماینده محترم ولی فقیه در استان که پیگیر این موضوع بوده و هستند کمال تقدیر و تشکر را دارم .
مولوی درویش فکر امام جمعه و مدیر مدرسه علمیه نسکند در گفتگو با سنت نیوز گفت: بنده به نوبه خود این گونه اقدامات یک طیف سیاسی بد سابقه استان را که متاسفانه هیچ کدام از بچه های بومی این استان نیستند در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان را شدیداً محکوم نموده و از دادستان استان بابت ورود به موقع به این موضوع و اعلام جرم کمال سپاس و تقدیر و تشکر را دارم.
مولوی توحیدی پور امام جمعه و مدیر مدرسه علمیه کافه بلوچی در گفت و گو با سنت نیوز اظهار داشت: دانشگاه جای فراگرفتن علم است نه رقاصی متاسفانه شاهد بودیم در چند وقت اخیر یک عده بی شناسنامه و بی هویت اقدام به عمل ننگین که در دین و شریعت ما هیچ جایگاهی ندارد (رقاصی) در دانشگاه استان س و ب کردند و به جای معذرت خواهی مسئولین این دانشگاه میبینیم عده ای نیز از این گروه حمایت می کنند.
وی ادامه داد: جوانان ما باید از فرمایشات و اندیشه مقام معظم رهبر بهره ببرند و مقام دانشگاه و علم را که یک مقام والاست به تاراج نبرند بنده به نوبه خود از دادستان و قوه قضاییه استان نسبت به پیگیری و اعلام جرم این عمل قبیح کمال تقدیر و تشکر را دارم.
 
انتهای خبر /
کد مطلب: 1244
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *