جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ ۱۵:۵۴
۰
امام جمعه ایرانشهر؛ 

طرح پشت سر گذاشتن رکود یک آمار غیر واقعی است/ حضور نور چشمی ها در عرصه اقتصاد خطرناک است

امام جمعه ایرانشهر گفت: دولت عدم بیان مسایل را دلیلی بر ندانستن و نفهمیدن فرض نکرده و فکری اساسی حال اوضاع بد اقتصادی فعلی کنند. 
طرح پشت سر گذاشتن رکود یک آمار غیر واقعی است/ حضور نور چشمی ها در عرصه اقتصاد خطرناک است
طرح پشت سر گذاشتن رکود یک آمار غیر واقعی است/ حضور نور چشمی ها در عرصه اقتصاد خطرناک است
به گزارش پهره؛ حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی در خطبه های نمازجمعه ایرانشهر به نامه‌ای با امضای ۲۰۵ نماینده‌ مجلس خطاب به ریاست جمهوری که در آن از وی خواسته شده بود تا فکری به حال رکود بی‌سابقه  نماید؛ اشاره کرد و گفت: طرح و پشت سر گذاشتن رکود؛ غیرواقعی است.
وی با برشمردن برخی معضلات ناشی از رکود اقتصادی پرسید: چگونه است که در همین اقتصاد بیمار یک‌ سری نورچشمی نبض واردات، صادرات را در دست دارند و در این تحریمِ وانفسا چگونه و با کسب مجوز از کدام شخص یا نهاد یک عده می‌توانند ماشین‌های هفت میلیاردی وارد ‌کنند؟
خطیب جمعه ایرانشهر اختصاص میلیاردها تومان وام به ماشین‌های بی‌کیفیت را به چالش کشید و از عدم تخصیص این مبالغ به کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که به علت عدم نقدینگی با ورشکستگی و تعطیلی مواجه شده‌اند گلایه نمود و حضور «نورچشمی‌ها» در عرصه‌ی اقتصاد را خطرناک خواند.
همچنین ابطحی توصیه‌ مقام معظم رهبری جهت همدلی و همزبانی را مانع بیان بسیاری از نابسامانی‌ها خواند و به دولت‌مردان تذکر داد که عدم بیان مسایل را دلیلی بر ندانستن و نفهمیدن فرض نکرده و فکری اساسی حال اوضاع بد اقتصادی فعلی کنند.
امام جمعه ایرانشهر در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته با بازخوانی بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در کنفرانس وحدت اسلامی که بیان داشته بودند: «برای رسیدن به تمدّن اسلامی امیدی به سیاستمداران کشورهای اسلامی نیست»؛ تصریح کرد: زمام‌داران و سیاست‌ مداران این کشورها موجودیت خود را زیر سایه‌  آمریکا می‌دانند؛ سرانی که دست‌شان در دست اسراییل است آیا می‌توانند تضمین‌گر اعتلای تمدّن اسلامی باشند؟ آیا آنان می‌توانند داعیه‌ درک اسلامی و غیرت اسلامی داشته باشند؟ نمی‌شود گفت  نمی‌فهمند ولی به یقین خودشان را در مقابل تمامی جنایاتی که در جهان اسلامی واقع می‌شود به خواب زده و کوچکترین موضع‌گیری‌ای انجام نمی‌دهند.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 198
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *