چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ ۰۷:۴۸
۰

اولین هایی که با حمایت بسیج در ایرانشهر به بار نشست

بسیج ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان با فراهم سازی بسترهای متعدد و نو فرصت اشتغال پایدار و باور بومی را با کسب موفقیت های متعدد به اثبات رساند.
گام بلند بسیج جنوب سیستان و بلوچستان با بسترسازی اشتغال پایدار در منطقه/ اولین هایی که با حمایت بسیج به بار نشست
گام بلند بسیج جنوب سیستان و بلوچستان با بسترسازی اشتغال پایدار در منطقه/ اولین هایی که با حمایت بسیج به بار نشست
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ یکی از ملزومات پیشبرد کشور غیرت سرمایه های انسانی آن برای آبادانی کشور به دست و بازوی مرد و زن آن سرزمین است.
 در ایران اسلامی نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی پس از دیگری آرمان های سازنده کشور بدست نخبگان و دلسوزان کشور فراهم شد تا جایکه با توصیه های  دقیق و صحیح مقام معظم رهبری از پس غول  تحریم ها هم گذشته و با تکیه بر توان بومی و تولید ملی کشور همچنان در سرازیری رشد و ترقی قرار دارد.
 شهرستان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان هم از این پیشبرد ملی عقب نمانده و با حرکت های جهادی سپاه و بسیج گام های موفقی را برای اولین بار برداشته است که خوشبختانه با گره خوردن با پتانسیل های بومی منطقه، نظریه های کارشناسانه، بسترسازی های اولیه و البته اعتماد و تعاملات مردمی با بسیج به نوعی به الگوی موفقی در کشور حائز توجه می باشد.
 

 
با توجه به وسعت سرانه فضای سبز در جنوب سیستان و بلوچستان و آب و هوای مساعد شهرستان ایرانشهر ظرفیت پرورش زنبور عسل، پرورش بلدرچین و شترمرغ برای اولین بار با حمایت ویژه بسیج سپاه شهرستان ایرانشهر به عنوان اشتغال پایدار در بین جوانان منطقه گسترده شد که خوشبختانه با بهره وری مناسب همچنان این طرح ها مورد استقبال متقاضیان می باشد.
همچنین با توجه به مرزی بودن استان سیستان و بلوچستان؛ سپاه ایرانشهر با جذب نیروهای بومی منطقه علاوه بر کاهش درگیری های طایفه ای که با ارتباط گیری با سران طوایف انجام داد بر زمینه سازی ارتقای امنیت نیز با وحدت و برادری تشیع و تسنن قدم های موفقی را برداشته است.
 

 
توجه به ظرفیت تولید گیاهان دارویی و کمک به ایجاد مشاغل خانگی برای بانوان بومی منطقه از دیگر اهدافی است که درقالب طرح های موفق اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان ایرانشهر دنبال شده است.
جلسات روشنگری حلقه های صالحین با محوریت سبک زندگی اسلامی برای آگاهی خانواده ها به آسیب های جدی ماهواره و اعتیاد از طریق ائمه جمعه و جماعات و مشاوران تحصیلکرده بسیجی از دیگر امتیازاتی است که بسیج سپاه شهرستان با نگاه عمیق در ترویج آن به درستی کوشیده است.
 

ورود جدی سپاه و بسیج در حرکت های جهادی که نیاز به قوای حداکثری دارد مثل طرح ملی واکسیناسیون طیور در پنج آذر 95 و یا اهدای خون با توجه به نیاز بالایی که جمعیت آماری بیماران تالاسمی ایرانشهر دارند هم از دیگر ظرفیت هایی است که قابل تعمیم در سایر عرصه ها نیز خواهد بود.
روشن است اعتماد و اطمینانی که در سایه توجهات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از طریق بسیج مردمی در بین قشر محروم رواج یافته است حاصل نگاه موازی خدمتگزاران مخلص مکتبی می باشد که امتحان خود را در دفاع غیرتمندانه شان با دست خالی در هشت سال دفاع مقدس به اثبات رسانده اند از این رو با توجه به قرابتی که در بین مردم و بسیج روی داده است هر روز این نهال تنومندتر خواهد شد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 3186
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *