پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ ۰۹:۰۲
۰

قطره درمان «ناخنک چشم» توسط نخبه بسیجی ایرانشهر اختراع شد/حافظ کل قرآن کریم پیشتاز در عرصه علم

نخبه بسیجی ایرانشهر با استفاده از ظرفیت گیاهان دارویی سیستان و بلوچستان؛ قطره گیاهی ناخنک چشم را اختراع کرد.
قطره درمان «ناخنک چشم» توسطه نخبه بسیجی ایرانشهر اختراع شد/حافظ کل قرآن کریم پیشتاز در عرصه علم
قطره درمان «ناخنک چشم» توسطه نخبه بسیجی ایرانشهر اختراع شد/حافظ کل قرآن کریم پیشتاز در عرصه علم
 به گزارش پایگاه خبری پهره؛ عبد الشکور رئییسی از کارآفرینان جوان و بسیجی ایرانشهر موفق به اختراع دارویی جهت درمان بیماری (ناخنک چشم) شد.
 در همین خصوص این نخبه بسیجی در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: متولد 1362 و دارای مدرک فوق لیسانس گیاهیان دارویی هستم و به عنوان یکی از اساتید در دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر مشغول به تدریس می باشم.
 وی گفت: با توجه به شیوع بیماری ناخنک چشمی در سطح استان با توجه به عامل شایع آن که از طریق نور شدید آفتاب می باشد فکر اختراع این دارو را عملیاتی کردم که خوشبختانه با توجه به پوشش گونه های متنوع داروهای گیاهی در سطح استان سیستان و بلوچستان در این تصمیم به لطف خدا موفق شدم.
او می گوید: بیماری ناخنک چشمی عارضه گوشتی می باشد که در صورت عدم پیشگیری حتی قرنیه چشم را هم درگیر می کند که تا به الان هیچ گونه داروی شیمیایی و گیاهی برای درمان آن اختراع نشده و تنها از طریق عمل جراحی امکان بازگشت کامل بینایی و سلامت چشم فراهم می باشد؛ اما با اختراع این محصول بومی و  بازخورد مثبت آن بر روی چشم 50 بیمار؛  ثبت اختراع این محصول در سال 94 انجام شد و به نوعی اصالت این دارو و خواص درمانی اش مورد تأید قرار گرفت.
کارآفرین بسیجی ایرانشهر گفت: هدف از اختراع و ایجاد این داروی گیاهی در بستر استان سیستان و بلوچستان علاوه بر بهره برداری از ظرفیت پوشش گیاهی خاص استان ؛ کمک به اشتغال همشریان با توجه به راه اندازی خط تولید این دارو به همراهی مسئولین در آینده نزدیک در سطح شهرستان ایرانشهر می باشد.
او در خصوص سایر فعالیت هایی که در کنار اقدامات جدی علمی انجام داده است می گوید: عضویت در بسیج به عنوان یکی از علاقه مندی هایم از همان سال های اولیه شروع تحصیل رغم خورد و تا به الآن که در عضویت بسیج اساتید هستم این علاقه مندی ادامه دارد چرا که این تعاملات دوسویه انگیزه ای معنوی مطلوبی را که می خواستم تأمین می کرد.
گفتنی است نخبه بسیجی ایرانشهر در کنار موفقیت های علمی که به بار نشانده است در زمینه حفظ قرآن کریم نیز جز حافظان کل این کتاب نورانی می باشد که در تمامی مسابقات سطح استان مقام های اول را از آن خود کرده است.
عبد الشکور رئیسی در توصیه دوستانه خود به قشر جوان خصوصأ علاقه مندان آینده ساز بسیجی می گوید: مهمترین عامل موفقیت هر شخص تلاش و خستگی ناپذیری است چرا که با اصل قرار دادن این موضوع با کمترین استعداد هم می توان به مدارج عالی و مورد نیاز کشور دست یافت.
 انتهای پیام/
کد مطلب: 3201
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *