يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ۱۳:۴۲
۰
گزارش پهره از همت بلند کارآفرین ایرانشهر در عرصه اشتغالزایی؛

برداشت ناب ترین عسل جهان از طبیعت بکر جنوب شرق کشور/پتانسیل آماده ایرانشهر زمینه اشتغال نوپا را فراهم کرد

کارآفرین سختکوش ایرانشهر با دریافتن فرصت آماده منطقه جنوب شرق کشور موفق به تولید ناب ترین عسل دنیا شد.
برداشت ناب ترین عسل جهان از طبیعت بکر جنوب شرق کشور/پتانسیل آماده ایرانشهر زمینه اشتغال نوپا را فراهم کرد
برداشت ناب ترین عسل جهان از طبیعت بکر جنوب شرق کشور/پتانسیل آماده ایرانشهر زمینه اشتغال نوپا را فراهم کرد
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ چندی پیش با فراهم شدن بستر پروش زنبور عسل در شهرستان ایرانشهر خوشبختانه خیلی زود این حرفه نتیجه داد و به عنوان الگوی برتر استان سیستان و بلوچستان در حال گسترش است.
تولید کننده زنبور عسل در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: 44 سال سن دارم و مدت 15 سال پرورش زنبور عسل را به عنوان شغل دنبال می کنم.
 

 
داود خاکسفیدی افزود: این حرفه را با 60 کلونی عسل آغاز کردم و هم اینک با ایجاد شرکت تعاونی زنبورداران استان سیستان و بلوچستان برای 10 نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل کرده و بیش از 100 نفر با گرفتن مشاوره از این مرکز به این شغل سوق داده ام که خوشبختانه همه این متقاضیان به عنوان کارآفرینان موفق در حال فعالیت می باشند.
وی میانگین برداشت عسل از هر کلونی را 20 کیلو در طول سال عنوان کرد و بیان داشت: خوشختانه با فراهم بودن شرایط آب و هوایی و گونه های متنوع گیاهی شهرستان ایرانشهر میزان ساکارز عسل این شهرستان 6 هزارم درصد می باشد که این مقدار با توجه به ماکسیموم 5 درصدی عسل دنیا بسیار ناب تر از حد انتظار می باشد و به نوعی این محصول بکر مختص شهرستان ایرانشهر می باشد.
 

 
خاکسفیدی بازار فروش این محصول در کشور را خوب ارزیابی کرد و اذعان کرد: از آنجا که بیش از 100 متقاضی در شهرستان ایرانشهر به عنوان تولید کننده عسل مشغول فعالیت می باشند این محصول با توجه به مرغوبیت فوق العاده و عدم فراهم بودن بستر مناسب؛ از طریق قاچاق و عبور از مرزهای آبی بندر چابهار در کشورهای  عربی با مبلغ هر کیلو یک میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد که می طلبد مسئولین با نگاه ویژه به این پتانسیل؛ شرایط صادرات را فراهم نمایند.
 

 
این کارآفرین موفق شهرستان ایرانشهر ادامه داد: تسهیلات بسیج سازندگی و حمایت سپاه پاسداران شهرستان ایرانشهر از این فرصت نوپا شرایط خوبی را برای پیشرفت و بازدهی مطلوب فراهم کرده است که امیدواریم با نگاه سایر ارگان ها نیز این فرصت شغلی بیش از پیش در بین جوانان جویای کار فراهم شود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 4227
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *