پنجشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۶ ۰۹:۵۰
۰
رئیس جمعیت هلال احمر:

جنگ شادی و موسیقی محلی در ایام نوروز در ایرانشهر اجرا می شود

رئیس جمعیت هلال احمر ایرانشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: جنگ شادی و موسیقی محلی با هدف ایجاد شور و نشاط در بین گردشگران، شهروندان و مسافران در ایستگاههای کشیک های نوروزی این شهرستان برگزار می شود.
جنگ شادی و موسیقی محلی در ایام نوروز در ایرانشهر اجرا می شود
جنگ شادی و موسیقی محلی در ایام نوروز در ایرانشهر اجرا می شود
به گزارش پهره؛ خان محمد بامری اظهار داشت: جنگ ‌های شادی با هدف ایجاد شور و نشاط در بین گردشگران، مسافران و پر کردن اوقات فراغت شهروندان در ایام نوروز با موضوعات آموزش‌های شهروندی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، آداب مسافرت بر اساس دستورات اسلام و مباحث اجتماعی و فرهنگی برگزار می‌ شود.
وی با بیان اینکه جشن‌های استقبال نوروزی از 30 اسفند تا 13 فروردین ماه برگزار می شود خاطر نشان کرد: نخستین مرحله جنگ شادی از 30 اسفند با اجرای موسیقی های سنتی و محلی تا 3 فروردین در کنار ایستگاههای کشیک نوروزی جوانان و دومین جشن، از پنجم تا 10 فروردین ماه در این مکان ها برگزار می شود.
وی اضافه کرد: هنرمندان بومی با پوشش محلی جشن‌های میلاد حضرت زهرا(س)، تئاترخیابانی عمو نوروز، موسیقی های محلی و دعای لحظه سال تحویل را برگزار می کنند. 
رئیس جمعیت هلال احمر ایرانشهر گفت: همچنین انجام نقاشی روی صورت کودکان، اجرای تئاتر خیابانی سنتی و شاد بلوچی در این مدت پیش ‌بینی شده است.
همچنین در پایان این مراسم تعداد 50 بسته فرهنگی به مسافران نوروزی اهداء شد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 4464
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *