چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ۲۰:۰۹
۰

"آفت گندم" قصه تلخ و پر غصه كشاورزان دلگاني/ مسئولان مشكلات و مطالبات كشاورزان را پيگيري كنند

آفت زدگي محصول گندم از يك طرف و عدم پاسخگويي مسوولان نسبت به پرداخت خسارت بيمه محصولات آنها از طرف ديگر، موجب اظهار گلايه مندي كشاورزان دلگاني شده است.
"آفت گندم" قصه تلخ و پر غصه كشاورزان دلگاني/ مسئولان مشكلات و مطالبات كشاورزان را پيگيري كنند
"آفت گندم" قصه تلخ و پر غصه كشاورزان دلگاني/ مسئولان مشكلات و مطالبات كشاورزان را پيگيري كنند
به گزارش پهره، روزگار کشاورزان شهرستان دلگان در كنار مشكلات اين روزها و در کنارفراز و نشیب های تولید تمامی ندارد. با توجه به اينكه برداشت گندم در برخي از مزارع كشاورزي شهرستان دلگان آغاز شده است، برخي از كشاورزان اين شهرستان در گفتگو با خبرنگار اين پايگاه خبري از آفت زدگي محصول گندم و جو خود خبر داده اند.
بامري يكي از كشاورزان اين منطقه در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس با بيان اينكه محصول گندم و جو وي دچار آفت زدگي شده است، اظهار كرد: گويا هر آفتی که به یک منطقه كشاورزي وارد شود برای همیشه مهمان آن مزرعه خواهد ماند.
وي با اشاره به اينكه محصولات كشاورزي از جمله گندم و جو را بيمه كرده ايم، بيان كرد: اما متاسفانه تاكنون بازديدي و يا پرداخت خسارتي از طرف صندوق بيمه كشاورزي نشده است.
اين كشاورز دلگاني با تاكيد بر اينكه همه ساله مسوولان مي گويند كه طرح هايي براي مبارزه با آفت گندم و جو در اين منطقه دارند، اضافه كرد:اما در عمل و واقعيت اين امر محقق نمي شود و فقط در همان حرف باقي مي ماند.
حسين بامري با بيان اينكه جهاد كشاورزي بايد قبل از كشت خدمات و آموزش هايي را در خصوص مبارزه با اين آفت ها بدهد، تصريح كرد: قطعا خدمات مطلوب و آموزش به كشاورزان بسيار موثر خواهد بود.
وي با اشاره به اينكه امسال با توجه به اينكه در هنگام رويش گندم و جو بارشهای زمستاني زيدي رخ داده است، اظهار كرد: اين امر باعث آفت زدگي محصول شده است.
اين كشاورز دلگاني خاطرنشان كرد: اگر كشاورز آموزش ديده باشد قطعا در اين گونه موارد مي داند از چه راهكاري استفاده كند.
محمد ميركي يكي ديگر از كشاورزان شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما با بيان اينكه كشاورزان امسال هزينه زيادي صرف محصول گندم(كاشت، داشت و برداشت) كرده اند، تصريح كرد:اما عمده اين كشاورزان به دلايل مختلفي از جمله آفت زدگي محصول گندم خود، ضرر كرده اند.
وي افزود: چرا مسوولان و كارشناسان جهاد کشاورزی در مزارع کشاورزی حضور نیافته و مشاوره ای را در خصوص نوع بذر، کود و زمین کاشت گندم به کشاورزان ارائه نداده اند؟
محمد ميركي اظهار كرد: مسوولان بايد از كشاورزان اين منطقه كه نقش بسزايي در توليد ملي دارند، حمايت كنند.
حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در همين راستا، به مراجعه برخی از کشاورزان این منطقه به دفتر امام جمعه دلگان اشاره كرد و گفت: با توجه به آفت زدگی که برخی از محصولات گندم کشاورزان داشته است، نیاز به رسیدگی دارند.
وی با بیان اینکه با کمال تاسف به معضلات کشاورزان توسط مسوولان رسیدگی نشده است، گفت: این در حالی است که محصولات گندم کشاورزان شهرستان دلگان بیمه شده و همچنین پول بیمه از آنها اخذ شده است.
امام جمعه دلگان با تاکید بر اینکه برای اقشار کم درآمد و کشاورزان متاسفانه اقدامی صورت نگرفته است، بیان کرد: مسوولان باید نسبت به رفع معضل کشاورزان و گندم کاران اقدام کنند تا این اقشار زحمت کش مایوس نشوند.
خبرنگار مجيد بامري/دلگان پرس
انتهای پیام/
کد مطلب: 4610
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *