سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۰۸:۴۰
۰

چاه های آب دشت سهرگان بزمان در انتظار رسیدگی/کم آبی ماء اثر بی توجهی دولت به تالاب جازموریان

عدم تأمین آب شرب منطقه بزمان ایرانشهر گلایه مندی شهروندان این منطقه را در پی داشت.
چاه های آب دشت سهرگان بزمان در انتظار رسیدگی/مردم گلایه مند از کمبود آب
چاه های آب دشت سهرگان بزمان در انتظار رسیدگی/مردم گلایه مند از کمبود آب
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ آب لوله کشی یکی از بدیهی ترین الزامات زندگی شهری و روستایی است که با توجه به مدرنیته شدن زندگی امروزی همه به اهمیت آن واقفند.
در بخش بزمان ایرانشهر اما این امر بدیهی با مشکلی مواجه است که گلایه مندی شهروندان منطقه را به دنبال داشته که در همین خصوص جهانگیری از ساکنان بخش بزمان ایرانشهر در تماسی تلفنی به خبرنگار پهره گفت: آب بزمان از چهار حلقه چاه آب دشت سهرگان که در فاصله 40 کیلومتری بزمان است تأمین می شود.
وی گفت: تقریبا مدت چهار ماه است دو حلقه چاه عملا از دور خارج شده و نیاز بخش و روستاهای پیرامون آن را با افت فشار همراه است و در این مدت اقدامی برای رفع آن صورت نگرفته است.
این شهروند بزمان افزود: با توجه به اینکه چند نفر نگهبانی از چاه های آب را به عهده دارند اما با توجه به فاصله زیادی که وجود دارد هر چند وقت یک بار با مشکل ربوده شدن ترانس برق چاه های آب و سایر مسائل مواجهیم که می طلبد مسئولین اقدامی موثر برای جلوگیری از تکرار این مسئله تدبیر کنند.
در همین زمینه بخشدار بزمان به خبرنگار پهره گفت: این مورد در دست بررسی است و در اسرع وقت طی یک جلسه دستور رسیدگی به مشکل آب منطقه بزمان را بررسی می کنیم.
عباس داودی افزود: با توجه به اینکه حلقه های چاه در مسافت زیادی از شهر قرار دارند و نگهبان هایی هم برای حفاظت از آن چاه ها قرار داده شده است صحبت هایی را با مسئولین مرتبط در این خصوص خواهیم داشت و علت ناتوانی آن ها را خواهیم شنید.
وی تصریح کرد: برای عدم دسترسی افراد غیر مرتبط به حلقه های چاه برنامه ایی داریم که به زودی اجرایی می شود و مشکل افت فشار آب شرب را رفع خواهیم کرد.
گفتنی است در سال های اخیر علی رغم تکرار اهمیت احیای تالاب جازموریان از سوی وزیر دولت؛ متاسفانه هیچ اقدامی برای رونق آن صورت نگرفت و در تمام این سال ها مردم درچشم انتظاری تحقق وعده های چهار ساله تاوان کم آبی را داده و با حفر چاه بر روی بسترهای زیرزمینی نیاز منطقه را فراهم کردند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 4790
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *