سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ۱۳:۲۷
۰

کارت های سوخت در جایگاه موجب افزایش مصرف بنزین

وجود کارت های سوخت در جایگاه ها باعث افزایش مصرف بنزین می شود
جایگاه های سوخت
جایگاه های سوخت
به گزارش پهره، دلخوش در گفت و گو با خبرنگار  پهره گفت: تعداد مصرف کنندگان وسیله نقلیه سال به سال رو به افزایش بوده که این مسئله هم باعث افزایش تولید خودرو در شرکت های خودروسازی و هم باعث افزایش مصرف بنزین در کل کشور شده است.
وی افزود: افزایش ترددهای درون شهری، برون شهری و مرزی به وسیله خودروهای شخصی و همچنین ترددهای غیرضروری درون شهری با خودرو در افزایش مصرف بنزین در طی چند سال اخیر تاثیر بسزایی داشته است.
وی تصریح کرد: عدم استفاده مردم از وسایل نقلیه عمومی در ترددهای درون شهری و استفاده از خودرو به صورت تک سرنشین هم در افزایش مصرف سوخت و هم آلودگی هوا و ترافیک شهری تاثیر می گذارد که این مسئله نیازمند فرهنگ سازی عمومی است.
دلخوش بااشاره به کارت سوخت گفت: کارت سوخت یک منبع کنترل سوخت است که در بسیاری از شهرهای کشور جایگاه داران توزیع سوخت با داشتن کارت به مردم سوخت توزیع می کنند و خود مردم از کارت های که در اختیار دارند هیچ استفاده ای نداشته و در نتیجه باعث مصرف بی رویه بنزین می شود.
وی افزود: با این کار هیچ کنترل و نظارتی نمی توان بروی مصرف سوخت داشت و حتی باعث سواستفاده های نظیر قاچاق سوخت هم می شود.
دلخوش گفت: برای جلوگیری از قاچاق سوخت باید همه ارگان ها و نهادهای مربوط نظارت و برنامه ای دقیق و مداوم داشته باشند تا ضمن کنترل مصرف سوخت از برخی مشکلات و محدودیت ها در سفرهای برون شهری برای مردم جلوگیری شود در غیر این صورت مسئله قاچاق ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/
کد مطلب: 5636
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *