چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ۱۳:۴۲
۰

تجلیل از بهورزان نمونه در ایرانشهر/133بهورز در 66خانه بهداشت به مردم خدمت رسانی می کنند

در مراسمی باحضور مسئولین شهرستان ایرانشهر از بهورزان نمونه تجلیل و قدردانی شد.
تجلیل از بهورزان
تجلیل از بهورزان
به گزارش پهره، مراسم تجلیل از بهورزان نمونه شهرستان ایرانشهر با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر و امامان جمعه و رییس و معاونین دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر و پزشکان و بهورزان خانه های بهداشت ایرانشهر تجلیل و قدردانی شد.
دکترمحمد مهران امینی فرد رییس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر با قدردانی از تلاش های بهورزان در خانه های بهداشت گفت: امروز با تلاش ها و پیگیری های خانه به خانه و واکسیناسیون به موقع بهورزان در روستاها و حاشیه شهر سلامت مردم نسبت به گذشته افزایش و بسیاری از بیماری های واگیردار و مرگ و میر حتمی کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: اگر اقدامات موثر و کنترل کننده بهورزان نبود امروز بیماری های واگیردارخطرناک علاوه بر روستاها و حاشیه شهر به درون شهرها هم رشد پیدا می کرد.
وی افزود: با اقدامات کنترل کننده بهورزان آمار مرگ و میر ماداران در زایمان از 19نفر در سال 92 به 10 نفر در سال 95 کاهش یافته و در شش ماه نخست امسال با پیگیریهای شبانه روزی 2نفر منجر به فوت شده است.
امینی فرد گفت: در کل حوزه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر360 خانه بهداشت با حضور 700 بهورز به بیش از 800هزار نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.
حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی امام جمعه ایرانشهر گفت: در طب و آموزه های اسلامی برای جلوگیری از بیماری به ما مسلمانان پیشگیری را توصیه و تاکید کرده اند.
وی افزود: سرچشمه بیماری های انسان زیادروی در خوردن بیان شده و پیامبراکرم(ص) معده را خانه بیماری می دانستند و خودداری از نوشیدن و خوردن بعضی چیزها به توصیه و سفارش داشتند.
وی گفت: آمریکا و اسراییل نه تنها برای تخریب و نابودی دین ما برنامه دارند بلکه برای سلامت و رشد ما هم در حال برنامه ریزی و همواره خواهان نابودی و بیماری ما هستند.
وی افزود: محصولات تراریخته اگر درایران رواج پیدا کنند باعث بهم ریختن ژنتیک و اختلال در نسل ما خواهند شد و باید از خوردن غذاهای خارجی اجتناب کنیم.
 
وی تصریح کرد: موسسه راکفلر اسراییل پشت پرده این برنامه است و باید مسئولین از رواج آن در کشور جلوگیری کنند.
نبی بخش داودی معاون استاندارو فرماندارویژه ایرانشهر در این مراسم گفت: قبل از انقلاب در استان ما برای درمان پزشکانی از کشورهای همسایه وجود داشت که بوی از مرامن و معرفت ما نداشتند و چندان به سلامت مردم توجه خاص نمی کردند.
وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران تمام امکانات نرم افزاری و سخت افزاری در حوزه بهداشت و درمان در اختیار مردم شهر و روستا قرار دارد و با تلاش های شبانه روزی بهورزان و پزشکان بسیاری از بیماری های خطرناک واگیردار و مرگ و میر کاهش و کنترل شده است.
وی گفت: عملکرد مثبت دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در خدمت رسانی مردم جنوب استان را به تحت پوشش قرار گرفتن در زیر مجموعه این دانشکده جذب کرده است و امروز آنها خواهان خدمت رسانی از سوی این مجموعه هستند.
دکتر علی شیرین بنیاد رییس مرکز بهداشت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: در شهرستان ایرانشهر 66 خاتهبهداشت و 133 بهورز زن و مرد وجود دارد که 23 خانه بهداشت دیگر هم مصوب شده که پس از تخصیص ردیف و آموزش نیروی بومی به مدت دوسال برای خدمت رسانی به مردم راه اندازی می شوند.
وی افزود: کاهش و کنترل بیماری واگیردار، زایمان صحیح و سالم مادران از جمله خدمات تاثیرگذار به مردم در طی چند سال اخیربوده است.
 وی گفت: امسال با تلاش بهورزان ما هیچگونه اپیدرمی مبتلا به وبا را نداریم و تمام شاخص های کیفی بهداشتی و درمانی در شش ماه اول امسال رشد و افزایش داشته است.
 
در پایان این مراسم از هفده بهورز نمونه، چهار مراقب سلامت، چهار مربی بهورزی و 2 مامور مراقب با اهدا لوح تقدیر و هدایای نفیس تجلیل و قدردانی شد.
انتهای خبر/
کد مطلب: 5638
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *