دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ۰۸:۵۷
۰

برگزاری شب شعر دفاع مقدس در ایرانشهر+گزارش تصویری

شب شعر دفاع مقدس با حضور شاعران انقلابی و حماسی به همت سپاه شهرستان ایرانشهر در مجتمع ارشاد برگزار شد.
شب شعر دفاع مقدس در ایرانشهر
شب شعر دفاع مقدس در ایرانشهر
به گزارش پهره، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از شاعران جوان، انقلابی و حماسی سرا زن و مرد، فرمانده سپاه ، امام جمعه شهرستان و اقشار مختلف مردم، شب شعر دفاع مقدس به همت بسیج هنرمندان سپاه در مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرانشهربرگزار شد.
در این مراسم سرهنگ پاسدار حسین پودینه فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: یک محقق غربی بعد از انجام یک تحقیقات میدانی و گسترده علت کم رنگ شدن مردم نسبت به عقاید و تفکرات اوایل انقلاب را جایگزین شدن پیام های تبلیغاتی غربی به جای عکس های شهدا و ایثارگران بروی دیوارها و امکان عمومی بیان کرده است.
وی گفت: این پیام های تبلیغاتی و بازرگانی فرهنگ ملی مردم ایران را به فرهنگ مادی گرایی و چشم روی هم چشمی در خانواده ها تغییر داده و مسیر درست ما را به انحراف و نابودی می کشاند.
وی افزود: نباید اجازه بدهیم دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی درون ما رخنه کنند و با انحراف از مسیر شهدا عزت و سربلندی را از ما بگیرند. باید راه شهدا را محکم و قاطع در جهت کامیابی نظام اسلامی و مردمی با همه سختی ها و مشقت سپری کنیم.
حضرت حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی امام جمعه ایرانشهر اظهار داشت: حادثه عاشورا و هشت سال جنگ تحمیلی دارای یک تراژدی و سبک غمگین اما غرور آفرین هستند.در واقعه عاشورا تمام رزمندگان حاضر در سپاه حضرت امام حسین (ع) وقتی به میدان جنگ روانه می شدند، با سردادن ابیاتی در قالب شعر بصورت رجزخوانی خود را به دشمن معرفی می کردند و سپس از خود با شجاعت دلاور مردی از خود به نمایش می گذاشتند.
وی افزود: دفاع مقدس باعث شکوفایی استعداد شاعری، حماسه سازی، طراحی و اختراعات جوانان دلیر و باغیرت ایران اسلامی شد و با برکت خودش ما را سربلند و پیروز کرد.
حجت السلام ابطحی گفت: یکی از جوانانی که با ظهور و شکوفایی استعدادهایش حیرت دشمن را به خود داشت شهید والامقام حسن باقری بود که در خاک ایران بهترین طراحی و تاکتیک های نظامی و دفاعی را انجام داد تا رزمندگان غیور ما توانستند در عملیات ها بهترین مغزهای طراحی و عملیاتی اسراییل را که در آن سوی مرزها قرار داشتند و همگام با دشمن ما قدم می گذاشتند شکست و نابود کند.
به گزارش خبرنگار پهره، جمعی از شاعران جوان، انقلابی و حماسی با حضور دراین مراسم ابیاتی را با موضوع دفاع مقدس و ماه محرم ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سراییده بودند، برای حضار در جلسه خواندند. امام جمعه ایرانشهر هم با دیدن ذوق شعری این شاعران چند بیتی را با موضوع محرم و دفاع مقدس خواندند.
یاسین جلالزهی شاعر و نویسنده 34 ساله بمپوری که برای شرکت در این شب شعر آمده بود در گفت و گو با خبرنگار پهره اظهار داشت: بیش از پانزده سال است که در قالب های غزل، قصیده ، دوبیتی و رباعی با موضوع انقلاب ،عشق و عرفان شعر می سرایم و تاکنون شانزده کتاب شعر بنده به چاپ رسیده است.
وی گفت: در این شب شعر با موضوع انقلاب و دفاع مقدس و شعر عشق یعنی رهبرم سیدعلی حاضر شده ام که این اثر را به سبک حماسه ای سراییده و خواندم.
وی افزود: تاکنون دوباره به دیدار رهبرمعظم انقلاب با شاعران دعوت شده ام که امسال موفق به خواندن شعر عشق یعنی رهبرم بودم که ایشان نظر لطف داشته و یک سفر حج عمره را به بنده هدیه  دادند و این خاطره خوش زندگی من شد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 
انتهای خبر/
کد مطلب: 5646
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *