دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۱۱
۰

دولت نحوه کارکرد شرکت های سهام عدالت را شفاف سازی کند/عدم اعتماد مردم باعث ضرر برای دولت و سرمایه گذاران

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: پرداخت سود سهام عدالت به مردم باید دقیقا از سوی دولت و شرکت ها شفاف سازی شود تا عدم اعتماد مردم به دولت باعث ضرر رساندن به سرمایه گذاران نشود
سهام عدالت
سهام عدالت
به گزارش پهره، ناصر دهانی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به پرداخت سهام عدالت در این زمینه اظهار داشت: پرداخت سود سهام عدالت به مردم باید دقیقا از سوی دولت و شرکت ها شفاف سازی شود تا مشخص شود که این شرکت ها در طی این ده سال سرمایه گذاری های انجام داده سودهی یا ضرردهی داشتند.
وی گفت : بسیاری از شرکت ها واقعیت های پنهانی دارند و هرگز مشخص نمی شود سهامی که از سوی افراد سرمایه گذاری می شود سوده یا ضرردهی و اختلاف قیمت را اعلام نمی کنند و هرگز برخی سیاست ها این اجازه را برای بررسی نخواهد داد.
وی بااشاره افزود: عدم زمان مشخص پرداخت، نحوه پرداخت دقیق و سرمایه گذاری انجام شده یک مشکلی است که باید با همکاری هیئت های علمی دانشگاه ها بصورت تحقیق و پژوهش انجام شود تا برای همگان شفاف سازی کامل در این زمینه شکل بگیرد.
دهانی تصریح کرد: عدم شفاف سازی لازم این ذهنیت را برای مردم ایجاد می کند که دولت به دلیل عدم زمان مشخص پرداخت قصد جبران کسری بودجه و خزانه را دارد و پرداخت سود سهام عدالت به دلیل همزمانی با ایام خاص صرفا یک وعده تبلیغاتی انتخاباتی بوده است.
وی افزود: اگر جزئیات ریز سهام عدالت برای مردم شفاف سازی نشود و فقط از مردم خواسته شود تا مجددا مبلغی را برای دریافت سود پرداخت کنند قطعا دولت با عدم اعتماد مردم روبرو خواهد شد و این مسئله تبعات منفی برای سرمایه گذاری از این قبیل دارد.
کد مطلب: 5671
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *