یک کارشناس مسائل سیاسی؛

قدرت بازدارندگی ایران در منطقه خلیج فارس جرات تجاوز به دشمنان نمی دهد/مکتب حسینی در در شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی ایران تاثیر به سزایی داشته است

13 مرداد 1401 ساعت 8:41

حجت اله صادقی گفت: انقلاب اسلامی ثمره شیرین و پر از خیر و برکت حماسه عاشور است.


حجت اله صادقی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در هیچ برهه زمانی از تاریخ شکل گیری انقلاب اسلامی چه بعد از پیروزی و شکوه انقلاب در سال ۵۷ و چه قبل از آن و ظهور قیام های مختلف بر علیه رژیم شاهنشاهی و دوره قاجار و پهلوی اول و دوم نبود که، خمیر مایه عاشورایی نداشته باشد و الگوی شکل گیری این قیام ها ،حماسه بزرگ اباعبدالله الحسین (ع) در صحرای کربلا نباشد.
وی افزود: در حقیقت مقدمه شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به عنوان بزرگترین انقلاب دینی و مردمی در طول تاریخ اسلام، بعد از انقلاب بزرگ نبی مکرم اسلام(ص) در شبه جزیره و منطقه حجاز و شام و قیام اباعبدالله الحسین (ع) در کربلا انقلاب اسلامی ایران بوده در واقع انقلاب منبعث از قیام عاشورا!
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: به عبارت ساده تر انقلاب امام خمینی(ره) امتداد روشن انقلاب امام حسین( ع) بود.
وی اضافه کرد: حال ما، اثرات این الگو گیری را علاوه بر قیام های محدود قبل از انقلاب و چه در قیام بزرگ مردم به رهبری امام راحل در سال ۵۷ و در هجمه های وسیع در جهت از کار انداختن موتور انقلاب در سال های بعد از انقلاب، از ترور های زنجیره ای فرزندان انقلاب و در هجوم سراسری در هشت سال دفاع مقدس به این انقلاب نو پا و حوادث دهه ها و سال های اخیر از فتنه ۸۸ و دفع غده سرطانی داعش در منطقه و اخراج مزدوران آمریکایی را در منطقه می بینیم.
صادقی عنوان کرد: ظهور حماسه پشت حماسه، در صحنه های مختلف دفاع مقدس که تحلیل هر یک از آن بر اساس معیارهای نظامی و سیاسی روز چیزی جز سردرگمی کارشناسان در این زمینه ندارد و جز دست اعجاز الهی و روحیه سلحشوری بر گرفته از قیام سید الشهداء نمی‌توان برای آن عنوانی پیدا کرد.
به گفته این استاد دانشگاه؛ در هشت سال دفاع مقدس در یک رویایی کاملا نابرابر از لحاظ معادلات نظامی سیاسی و به طور کلی نگرش های مادی، عقل مادی گرایان، لیبرال ها روشنفکر داخلی و منافقین کور دل این گونه حکم می کرد که پایان انقلاب و سقوط آن را در کمتر از دو هفته اعلام کنند چرا که برد و باخت و شکست و پیروزی را در امکانات مادی می دیدند غافل از آن که آن اصل اساسی که باعث شکل گیری انقلاب شد و آن عنصر کلیدی که دوام آن را تضمین کرد امکانات مادی نبود بلکه روحیه سلحشوری و قدرت ایمان و شجاعت ناشی از بصیرت برگرفته از حماسه عاشورا بود.
وی خاطرنشان کرد: مردم ولایتمدار ایران اسلامی در مسیر حرکت به سوی آرمان ها با راهبری امامین انقلاب و با الگوگیری از آیات قرآن و وعده الهی در پیروزی حق بر باطل با وجود عِدّه و عُدّه کمتر در میدان دفاع از انقلاب و اهداف آن حاضر شدند و و رمز موفقیت و سعادت را در حادثه عاشورا جستجو کردند.
وی اضافه کرد: مردم ایران در میدان دفاع از ارزش های و آرمان های انقلاب اسلامی از جان و مال و فرزندان گذشتند تا پرچم این انقلاب با وجود مقام معظم رهبری به صاحب این انقلاب حضرت ولی عصر (عج ) تقدیم شود.
صادقی تصریح کرد: به کوری چشم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی امروز ایران اسلامی به حدی از قدرت بازدارندگی در دنیا رسیده که می توان با جرات گفت امن ترین کشور دنیا در ناامن ترین منطقه از لحاظ جغرافیایی قرار گرفته و این امنیت و این اقتدار ثمره خون شهدایی است که به فرمان رهبرشان لبیک گفتند.
وی اضافه کرد: شهدایی که لبیک به فرمان امام را لبیک به آقا اباعبدالله الحسین در کربلا دانستند و با بصیرت تمام به این حقیقت رسیدند که لبیک به امام خمینی (ره) در شکل گیری انقلاب و لبیک به رهبری در تداوم انقلاب اسلامی لبیک به حسین(ع) در صحرای کربلاست و اینگونه پای در رکاب شهادت گذاشتند و پرچم پر افتخار انقلاب را با شعار توحید و معنویت به اهتزاز در آوردند.
وی افزود: با چنین نگرشی به جرات می توان گفت این انقلاب و نظام مقدس هر آن چه دارد از بصیرت ناشی از قیام اباعبدالله الحسین (ع) و حماسه بزرگ عاشورا در شکل گیری قیام های مردمی است.
صادقی عنوان کرد: در پایان ذکر این نکته لازم است که نه تنها انقلاب اسلامی، که حتی انقلاب های بزرگی چون انقلاب گاندی در هند نیز با الگوگیری از حادثه بزرگ و سراسر بصیرت عاشورا شکل گرفته و این بیداری و این بصیرت، توطئه دشمنان را در هر زمینه ای چون حوادث تروریستی و توطئه های مختلف سیاسی و نظامی و اقتصادی را خنثی کرده است.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: مصداق اکمل و اتم این بصیرت و اندیشه و حیانی را می توان در رفتار و کردار سرباز ولایت شهید حاج قاسم سلیمانی و نیروهای مقاومت مشاهده کرد که چه زیبا با ایمان به امامت، ولایت و با اخلاص بر گرفته این مکتب، پای در میدان جهاد نهاد و تیر بر قلب دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب زد و در این مسیر شهد نوشین شهادت را نوشید.
انتهای پیام/


کد مطلب: 429942

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/interview/429942/قدرت-بازدارندگی-ایران-منطقه-خلیج-فارس-جرات-تجاوز-دشمنان-نمی-دهد-مکتب-حسینی-شکل-گیری-تداوم-انقلاب-اسلامی-تاثیر-سزایی-داشته

پهره
  https://www.pahreh.ir