پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۴۸
۶
یک کارشناس مسائل سیاسی؛

ترویج مکتب حسینی راهکار مبارزه با فرهنگ غربی است /فرهنگ عاشورایی دلیل اصلی قوی بودن ایران در منطقه پرتلاطم خاورمیانه

محمد جواد سجادی گفت: داشتن روحیه جهادی و فرهنگ حسینی و شهید و شهادت سبب شد در راستای دفاع از کشور و مقابله با استبداد شهیدان بسیاری چون تهرانی‌مقدم، حاج‌ قاسم سلیمانی، فخری زاده‌ خونشان ریخته شود که همین فرهنگ ناب باعث شد که ما امروز ایرانی قوی در منطقه پرتلاطم خاورمیانه داشته باشیم.
ترویج مکتب حسینی راهکار مبارزه با فرهنگ غربی است /فرهنگ عاشورایی دلیل اصلی قوی بودن ایران در منطقه پرتلاطم خاورمیانه
محمد جواد سجادی، یک کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: برای ساختن ایران قوی باید به مسئله فرهنگ و مکتب حسینی توجه ویژه شود و هنگامی که به ادوار گذشته قبل‌ و بعد پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان جنگ هشت‌ سال دفاع مقدس نگاه کنیم واقعاً اثرات فرهنگ حسینی به وضوح ملموس است.
وی افزود: همان‌ طور که امام راحل فرموده که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است که در حقیقت این نتیجه اثربخشی به تمام معنا مکتب عاشورا بوده که همین مسئله باعث حفظ کشور و تمامیت ارضی شده است.
به گفته این کارشناس مسائل سیاسی؛ فرهنگ و مکتب حسینی در تمام ادوار نقش اساسی خودش را داشته که به عنوان مثال می توان به مقاومت ها و ایستادگی در برابر استبداد و استکبار اشاره کرد.
وی تصریح کرد: در تاریخ ایران اسلامی در گذشتگان به ویژه در زمان پهلوی کشور ما به نوعی دچار حقارت در تمام زمینه‌ها از جمله فرهنگی، سیاسی و فساد شده بود که همه این مسائل با پیروزی انقلاب اسلامی و برکت فرهنگ حسینی و مکتب ناب حسینی رفع و حل شد.
سجادی خاطرنشان کرد: وقتی ما از فرهنگ و مکتب حسینی گفتمان می کنیم اثر آن را در حفظ کشور در برابر تهاجم دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی مشاهده می کنيم.
وی اضافه کرد: از فرهنگ و سنت شهادت حسینی امام حسین (ع) می توان روش و منش شهادت‌ طلبانه آن بزرگوار را نام برد که باید همگان الگوی زندگی خود قرار بدهند.
وی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس جوانان بسیجی وار بدون هیچ گونه تجهیزات با دستان خالی با پیروی از مکتب حسینی در مقابله با دشمنان ایستادند و جنگیدند تا این که پیروز شدند.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اگر هر دفعه در برابر فتنه ها و دسیسه های دشمنان اسلام پیروز میدان هستیم دلیل پیروی از فرهنگ حسینی و مکتب عاشورایی است که همین امر از سقوط و شکست ایران اسلامی جلوگیری کرده است.
وی عنوان کرد: در حقیقت با حضور سردار شهید سلیمانی در منطقه توانستیم به ترویج فرهنگ حسینی اقدام کنیم که در واقع فرهنگ شهید و شهادت را جلوی گروهک‌ها، داعشی ها، دشمنان نظام اسلامی در درون و خارج از مرزها ترویج دادیم و همین مسئله پیروزی نهایی را در بر گرفت.
وی اضافه کرد: برای داشتن ایران قوی همچنان وجود مکتب عاشورایی و حسینی یکی از الزامات است که اگر به اوایل انقلاب بر گردیم در آن زمان ایران در جنگ تحمیلی یک سیم‌خاردار عادی وجود نداشت ولی امروز کشورمان با وجود دانشمندان جهادی به‌ عنوان بزرگترین صادر کننده پهباد به ابرقدرت ترین کشور دنیا که یکی روسیه است شناخته شده است.
سجادی افزود: داشتن روحیه جهادی و فرهنگ حسینی و شهید و شهادت سبب شد در راستای دفاع از کشور و مقابله با استبداد شهیدان بسیاری چون تهرانی‌مقدم، حاج‌ قاسم سلیمانی، فخری زاده‌ خونشان ریخته شود که همین فرهنگ ناب باعث شد که ما امروز ایرانی قوی در منطقه پرتلاطم خاورمیانه داشته باشیم.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429943
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *