دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ۲۱:۱۱
۰
واکنش علماء اهل سنت در پی رقاصی در دانشگاه سیستان و بلوچستان؛

فقر فرهنگی مشکل اساسی دانشگاه هاست/موج سواری جریانات سیاسی، اجتماعی علت اصلی ابتذال در دانشگاه سیستان و بلوچستان/ چرا مسئولین دانشگاه ها مطابق فرمایشات رهبری عمل نمی کنند؟

علماء اهل سنت سیستان و بلوچستان نسبت به رقاصی و بی بند و باری اخیر در دانشگاه سیستان و بلوچستان اعتراض کردند.
فقر فرهنگی مشکل اساسی دانشگاه هاست/موج سواری جریانات سیاسی، اجتماعی علت اصلی ابتذال در دانشگاه سیستان و بلوچستان/ چرا مسئولین دانشگاه ها مطابق فرمایشات رهبری عمل نمی کنند؟
فقر فرهنگی مشکل اساسی دانشگاه هاست/موج سواری جریانات سیاسی، اجتماعی علت اصلی ابتذال در دانشگاه سیستان و بلوچستان/ چرا مسئولین دانشگاه ها مطابق فرمایشات رهبری عمل نمی کنند؟
به گزارش پهره به نقل از تحلیلی سنت نیوز؛ برگزاری کنسرت ها و مجالس غیر شرعی یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری در حوزه دانشگاه ها بوده است که بارها و بارها به این مطلب اشاره نموده اند.
متاسفانه با وجود تذکرات مکرر رهبری، مراجع تقلید و بزرگان مذهبی هنوز هم خبرهایی از دانشگاه های مختلف در اقصی نقاط کشور به گوش می رسد که بیانگر ترویج این مفسده شرعی و بی بند و باری های دینی در این مراکز علمی می باشد.
جمعی از علماء و روحانیون اهل سنت سیستان و بلوچستان در واکنش به این پدیده ناموزون شرعی که اخیرا به دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز سرایت کرده است و یک مراسم رسمی را به یک پارتی عمومی تبدیل کرده است موضع گیری کرده اند که به شرح ذیل می باشد:
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر: دانشگاه با ابتذال به کمال نمی رسد
مولوی کریمزائی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در گفتگو با سنت نیوز در خصوص رقاصی در یک مراسم عمومی در دانشگاه سیستان و بلوچستان ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: این دسته از وقایع متناسب با شرع و عقل نیست زیرا دانشگاه محلی برای ترقی و کمال است و با این دسته از مبتذلات نمی تواند به اهداف خود برسد.
مولوی کریمزائی افزود: تاکیدات رهبری در این زمینه به وفور در بیانات ایشان می باشد و مسئولین نیز می بایست به آن فرمایشات جامه عمل بپوشانند.
امام جمعه اهل سنت خاش: شنیدن این دسته از اخبار از دانشگاه سیستان و بلوچستان ناامید کننده بود
مولوی یعقوب حسین بر امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در گفت و گو با سنت نیوز در واکنش به اخبار رسیده از رقاصی و ابتذال اخیر در دانشگاه سیسستان و بلوچستان اظهار داشت: متاسفانه از زاهدان اخباری ناامید کننده و شرم آور به بنده رسیده است که مایه شرمساری و خجالت برای جامعه دینی سیستان و بلوچستان می باشد.
مولوی حسین بر افزود: دانشگاه یک نهاد علمی و فرهنگی است که می بایست از گزند منحرفات به دور باشد تا بتواند از خود ثمره و باز خوردی به جامعه منتقل نماید.
وی در ادامه با اشاره به تذکرات متعدد رهبری بر عدم برپایی مجالس لهو و لعب در مراکز علمی و دانشگاهی بیان داشت: مگر رهبری مملکت بارها نفرموده اند که از این دست مجالس و محافل که منافی عفت عمومی و شانیت اسلامیست برپا نشود؟ چرا مسئولین اجازه دادند دستورات حضرت آقا بر روی زمین بماند؟
امام جمعه خاش با اشاره به ریشه های قرآنی و روایی منع از  بی بند و باری بیان داشت: هرگاه علماء و روحانیت نطقی را ایراد می نمایند و موضع گیری ای را اتخاد می کنند مسئولین می بایست خود را موظف به عمل به آن بداند.
امام جمعه اهل سنت میرجاوه: شان دانشگاه را با رقاصی پایین نیاورید
مولوی قادر بخش مرادی نژاد امام جمعه اهل سنت میرجاوه در گفتگو با سنت نیوز با ابراز تاسف از پایکوبی و رقاصی عده در دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت:  رقاصی و حرکات این چنینی از ممنوعات شرعی می باشد و در هیچ یک از مذاهب مویدی بر رخصت آن نداریم.
مولوی مرادی نژاد درادامه افزود: من تعجب می کنم که چگونه در یک نهاد علمی و فرهنگی چنین وقایع منافی با عفتی روی می دهد؟ مگر مسئولین دانشگاه خواب بوده اند؟ مگر دست اندر کاران دانشگاه بیانات و تذکرات جدی رهبری در این خصوص را نشنیده اند؟
وی در ادامه افزود: ما نیز به مثل رهبرمان هشدار می دهیم؛ این دسته از مسائل فتنه است و قصدش از هم پاشاندن فرهنگ اسلام و برخلاف موازین شرعیست.
امام جمعه اهل سنت میرجاوه با اشاره به شان والای دانشگاه و دانشجو در جمهوری اسلامی ایران عنوان داشت: مسئولین دانشگاه ها و دانشجویان محترم بدانند که دانشگاه حرمت دارد و نباید با اعمال شنیع شانیت آن را لکه دار کنند.
امام جمعه اهل سنت مسکوتان: دانشگاه یک محیط علمیست و جای رقاصان و الکی خوش ها نیست
مولوی عبدالستار قاضی زاده امام جمعه اهل سنت مسکوتان در گفتگو با سنت نیوز با ابراز ناراحتی از اتفاقات اخیر دانشگاه سیستان و بلوچستان ابراز داشت: دانشگاه یک محیط علمیست و جای رقاصان و الکی خوش ها نیست.
مولوی قاضی زاده افزود: دانشگاه مهد علم است و قصد تعالی انسان به سوی کمال را دارد؛ چور می شود در چنین مرکز علمی ای از این دست موارد رخ دهد؟ مسئولین دانشگاه می بایست پاسخگو باشند.
امام جمعه اهل سنت مسکوتان با غیر شرعی و نامعقول دانستن این دسته از کارها بیان کرد: به حکم شرع و عقل کسی که میخواهد دانشمند شود می بایست با تهذیب و معارف دینی مانوس باشد نه با لهو و لعب و بی بند و باری ای که وی را از خدا دور می کند.
وی با اشاره به بیانات رهبری در این خصوص ابراز داشت: رهبری معظم بارها و بارها در این خصوص بیاناتی داشته اند که نباید مغفول واقع شود.
فعال فرهنگی اهل سنت: فرهنگ سازی تنها راه حل مواجه با معزلات فرهنگیست
مولوی یوسف گرگیچی از فعالین فرهنگی اهل سنت زاهدان در گفتگو با سنت نیوز در خصوص وقایع دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: زیبنده دانشگاهی به عظمت دانشگاه سیستان و بلوچستان نیست که با چنین حواشی ای در گیر باشد.
وی افزود: متاسفانه فرهنگ حاکم بر دانشگاه ها سبب شده است تا ما امروز شاهد این دسته از ناهنجاری های اجتماعی باشیم.
مولوی یوسف گرگیچی با بیان این مطلب که این دسته از اعمال ناشایست لحظه ای و مقطعی نمی باشد، بلکه نیازمند برنامه سازی و برنامه ریزی های قبلی بوده و از عهده یک نفر هم بر نمی آید.
وی افزود: متاسفانه در فضای دانشگاهی جریانات سیاسی و اجتماعی جا خود را به فضای علمی داده  که نتیجه اش هنجار شکنی هایی از این قبیل می شود.
وی با بیان لزوم عمق یابی و ریشه ای کار کردن در حوزه فرهنگ خاطر نشان کرد: تا زمانی که قدم در مسیر اصلاح بنیان های فرهنگی جامعه بر نداریم به هیچ وجه به سر منزل مقصود نمی رسیم.
 

 
انتهای پیام/گ
کد مطلب: 1106
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *