چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ۰۷:۰۵
۰

طی ماه های اخیر دهها میلیارد پوند از انگلیس خارج شده است

بانک مرکزی انگلیس روز سه شنبه و در شانزده روز مانده به برگزاری همه پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا فاش ساخت که طی ماه های اخیر دهها میلیارد پوند از انگلستان خارج و یا به ارزهای دیگر تبدیل شده است.
طی ماه های اخیر دهها میلیارد پوند از انگلیس خارج شده است
طی ماه های اخیر دهها میلیارد پوند از انگلیس خارج شده است
به گزارش پایگاه خبری پهره: گزارش بانک مرکزی انگلیس حاکی است که ظرف شش ماه منتهی به ماه آوریل گذشته، بالغ بر 77 میلیارد پوند از نظام پولی انگلیس خارج شده است.
این گزارش می افزاید که تنها در بازه زمانی مارس تا آوریل (دو ماه) 65 میلیارد پوند از انگلیس خارج و یا به ارزهای دیگر تبدیل شده است.
این بالاترین میزان سرعت خروج پوند از انگلیس از زمان بحران مالی سال 2009 میلادی شمرده می شود.
کارشناسان اقتصادی همزمان شدن خروج سریع پول از نظام پولی و کاهش شدید ارزش پوند را نخستین واکنش ها نسبت به نتایج همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت می دانند.
شبکه خبری اسکای نیوز روز سه شنبه در گزارشی به نقل از «سایمون وارد» یک اقتصاد دان موسسه سرمایه گذاران بین المللی هندرسون گفت: سرمایه گذاران نگران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند چون افق اقتصادی خیلی مشخص نیست. آنها بی ثباتی را دوست ندارند و به همین خاطر می خواهند سرمایه شان را کمتر به اقتصاد انگلیس گره بزنند.
'مارک کارنی' رئیس بانک مرکزی انگلیس درخصوص گزارش یاد شده - به دلیل محدودیت قانونی پوردا- نظری نداده؛ اما او در آخرین اظهاراتش نسبت به عواقب منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داده بود. 
در انگلیس، به بازه زمانی که کمپین ها تا زمان برگزاری انتخابات نمی توانند تبلیغ کنند پوردا (که از لفظ «پرده» به زبان فارسی گرفته شده) گفته می شود. این بازه زمانی از چهار هفته مانده به برگزاری همه پرسی برگزیت آغاز شده است. 
کارشناسان اقتصادی همچنین پیش بینی می کنند که رشد اقتصادی و حجم صادرات انگلیس نیز متاثر از برگزیت به شدت کاهش یابد.
افزایش نگرانی ها از برگزیت به دنبال نظرسنجی های اخیر موجب شد تا روز دوشنبه گذشته ارزش پوند در برابر دلار به پایین‌ترین سطح در طی 3 هفته اخیر برسد.
قرار است مردم انگلیس در روز 23 ژوئن در خصوص ماندن یا خروج کشورشان از اتحادیه اروپا در همه‌پرسی موسوم به «برگزیت» تصمیم‌گیری کنند.   منبع ایرنا    
کد مطلب: 1141
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *