يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۳۶
۰
ترفند اعتمادسازی با رابطان بومی؛

کلاهبرداری میلیاردی کیشکور خودرو در جنوب سیستان و بلوچستان 

وقتی اعتماد بی دلیل کلاهبرداری  میلیاردی جنوب سیستان و بلوچستان را رقم می زد.
کلاهبرداری میلیاردی کیشکور خودرو در جنوب سیستان و بلوچستان 
کلاهبرداری میلیاردی کیشکور خودرو در جنوب سیستان و بلوچستان 
به گزارش پهره؛ کیشکور یکی از دهستان های شهرستان سرباز در سیستان و بلوچستان است که طی بهره برداری از نام این روستا؛ طرحی به نام کیشکور خودرو در جنوب سیستان و بلوچستان کلید خورد؛ در این طرح فروشنده اصلی خودرو با عضو گیری دهها رابط از مناطق مختلف استان اقدام به فروش دو مدل خودروی سواری پژو پارس و پژو 405 می نماید.
در هر معامله ای که ما بین متقاضی خودرو و یکی از دهها رابط صورت می گیرد؛ به صورت شفاهی مقرر می کنند که مشتری می تواند خودروی درخواستی خود را ظرف 45 روز دریافت نماید.
در این طرح که با فروش زیر قیمت خودروها همراه بوده؛ خودروی پژو پارس به مبلغ 31 میلیون و 500 و خودروی پژو 405 به مبلغ 23 میلیون و 500 مورد معامله قرار می گرفته است.
حالا این طرح که زمانی طمع مردم را بر انگیخته بود به یک کابوس تلخ بدل شده؛ چرا که شنیده ها حاکی از آن است که سرشاخه اصلی این ماجرا با کلاهبرداری میلیاردی که انجام داده حالا فراری است و کسی نیست که پاسخ مالباختگان را بدهد بطوریکه حتی رابطین هم از این موضوع شوکه شده و به دنبال نشانه هایی از سرشاخه اصلی این ماجرا می باشند.
در همین رابطه بامری یکی از مالباختگان این طرح در گفت و گو با خبرنگار پهره می گوید: اکثر ثبت نام کنندگان حوزه جنوب سیستان و بلوچستان به رابطه های معرفی شده اعتماد کردند و مبلغ درخواستی را به شماره حسابی که رابطان معرفی می کردند واریز می نمودند.
وی می گوید: خودروهای سفارش داده شده چندین بار در طول سال پس از بارگیری از مقصد در مقابل ورودی شهر تخلیه و در اختیار ثبت نام کنندگان قرار می گرفته است.
بامری که حالا به شدت از اعتماد بی دلیل خود پشیمان است می گوید: شگرد این کلاهبردار به گونه ای بوده که در ابتدای اجرای این طرح و به منظور اعتماد و بازاریابی بهتر تعدادی از خودروهای سفارش داده شده را به متقاضیان تحویل می داد، اما با بالا رفتن آمار متقاضیان دیگر خبری از تحویل خودرو نشد و عملا ما ماندیم و رابطانی که اظهار بی اطلاعی می کنند.
او می گوید: در این طرح برخی از متقاضیانی توانستند به خودروی سفارش داده خود برسند اما متأسفانه خیلی از این خودروها نه بیمه دارند، نه سند و نه کارت سوخت و تنها یک کارت سبز به دستشان رسیده است.
این مالباخته با انتقاد از بی نظارتی که در این ماجرا رخ داده می گوید: تعجب می کنم این حجم از خودروهای تولیدی از نمایندگی آن خارج و در اختیار این فرد کلاهبردار قرار گرفته است.
در همین خصوص رییس دادستانی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: تا اتمام جمع بندی و روشن نشدن زوایای اخبار حول محور کیشکور؛ امکان بیان توضیحات نهایی در این خصوص نیست.
محمد خانی افزود: آن دسته از مالباختگانی که در خصوص کیشکور شکایتی دارند می توانند به پلیس آگاهی مراجعه نمایند.
حور مهر پلیس آگاهی ایرانشهر نیز به خبرنگار ما گفت: مالباختگان کیشکور با مراجعه به پلیس آگاهی ایرانشهر؛ شکایت خود را تنظیم کنند.
همچنین محمد مرزیه دادستان عمومی و انقلاب زاهدان نسبت به کلاهبرداری میلیاردی جنوب سیستان و بلوچستان واکنش نشان داد و افزود: صحت و سقم موضوع همچنان در دست بررسی قرار دارد.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 1187
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *