شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۲۶
۰
به یاد شهید غواص شهرستان زهک؛شیرعلی راشکی

معجزه ای در دل دریا

معجزه ای در دل دریا
معجزه ای در دل دریا
به گزارش پهره به نقل از سفیر شرق، فصل بهار که به پایان نزدیک می شود یاد شهدایی را زنده می کند که هم دلشان دریایی بود و هم شهادتشان.27 خرداد سالروز تشییع تعدادی از  شهدای غواص است وشیرعلی راشکی یکی از شهدای غواص روستای قلعه نو زهک می باشد.
ابراهیم راشکی (پدر شهید ) در گفت و گو با سفیر شرق به خصوصیات اخلاقی شهید اشاره کرد و گفت: مهربانی هم در رفتار و هم در کلام فرزندم موج می زد. وی عشق شهید به جبهه را نمونه بارزی از جوانمردی دانست.
شهدای غواص لاله هایی بودند که  در عملیات های مختلف جنگیدند و خم به ابرو نیاوردند و آوازه غیرتشان در دل دریا موج می زد, شهدایی که پس از سالها مفقودالاثر بودن به میهن بازگشتند و خانواده هایی که در این سالها با صبوری برای بازگشتشان دست به دعا بودند.
پدر از سالهای دور و درازی می گوید که پیکر فرزندش مفقودالاثر بوده و دو سال بعد از اعلام تاریخ شهادت چشمش به آمدن شهید روشن می شود.چرا که شهید شیر علی راشکی در تاریخ 4/10/65 در عملیات کربلای چهار به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از دو سال،در خرداد 67 در زاهدان تشییع شد.
ابراهیم راشکی هنوز هم دلتنگ است و می گوید:رابطه ی پدر و فرزندی ما نوعی دوستی به حساب می آمد و هراز گاهی دلم عجیب هوای دیدار فرزندم را می کند و این بی قراری با رفتن به مزار شهدا  به پایان می رسد.
وی می گوید:وقتی فرزندم حال و هوای جبهه به سرش افتاد،چهارده سال بیشتر نداشت اماسن کم او هم مانع  رفتن به جبهه نشد.هر بار که از جبهه می آمد کوله باری از معنویت را با خود می آورد تا اینکه در سن بیست سالگی به شهادت رسید و دیدنش برای همه آرزو شد.
بسر رسیدن این انتظار بیشتر شبیه یک معجزه است, معجزه ای در دل خرداد.حالا ما با زنده نگه داشتن یاد شهدا بهار چهار فصلی را تجربه می کنیم که سرشار از معنویت است.هنوز شهیدان دریا دل زنده اند و سراغ دشمنی را می گیرند که ایثار و مقاومت انقلاب اسلامی را به خوبی درک نکرده است.هنوز هم رشادتهای شهدای هشت سال دفاع مقدس در جان این سرزمین نهفته است.روزگار وصیت نامه شهدارا ورق میزند و بازگو میکند.دلاوری دریا دلان برهیچ کس پوشیده نیست واینک ما به عنوان امانت داران انقلاب اسلامی با تکریم خانواده های شهدا بیعت نامه ای را امضا می کنیم تا همه بدانند انقلاب اسلامی همیشه پیروز است.  

انتهای پیام
کد مطلب: 1279
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *