سه شنبه ۱ تير ۱۳۹۵ ۱۳:۴۶
۰
گزارش پهره از خاموشی تدریجی چراغ پوشاک فروشی های ایرانشهر؛

وقتی رونق دست فروشان پوشاک خارجی نان فروشندگان تولید ملی را سنگ می کند

دست فروشان پوشاک قاچاق با تصرف بازار ایرانشهر عامل تعطیلی فروشگاههای تولید ملی این شهرستان شده اند.
وقتی رونق دست فروشان اجناس بی کیفیت خارجی نان فروشندگان تولید ملی را سنگ می کند
وقتی رونق دست فروشان اجناس بی کیفیت خارجی نان فروشندگان تولید ملی را سنگ می کند
به گزارش پهره؛ نیاز به پوشاک بعد از خوراک یکی از مایحتاج اولیه زندگی افراد است، بطوریکه نقش آن در رشد و پویایی اقتصاد کشورها نیز حائز اهمیت است.
اما این که استراتژی کشور چقدر در تأمین زیرساخت های این فرصت اقتصادی گام برداشته سوألی است که با حال ناخوش این روزهای بازار کشور به عینه مشهود است.
پایین بودن قدرت خرید مردم و عدم مهار عوامل پیش پا افتاده ای همچون مبارزه با قاچاق کالا و یا حمایت از تولید کننده داخلی توسط دولت یکی دیگر از پازل های مفقوده این روزهای اقتصاد لنگان کشور است که ظاهرا قرار نیست چاره ای اساسی برای آن اندیشیده شود.
بازار پوشاک ایرانشهر نیز از این مصائب مستثنی نبوده و متأسفانه در کنار اعتراض های مستمر فروشندگان تولید ملی و سکوت مسئولین به یک گره کوری بدل شده که این روزها با حضور دست فروشان پوشاک قاچاق بی کیفیت خارجی نیز نمکی بر زخم شده است.
 

 
در همین خصوص رئیس اتحادیه پوشاک ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: تمام فروشگاه های پوشاک ایرانشهر مملو از تولیدات با کیفیت ملی است اما با توجه به قیمت تمام شده اجناس خریداری شده و پایین بودن قدرت خرید مردم؛ دست فروشان پوشاک قاچاق خیلی راحت جلوی تولید ملی قد علم کرده و بازار را در تصرف خود درآورده اند.
عبد الجلیل نظرزائی ادامه داد: بنده به عنوان رئیس اتحادیه پوشاک ایرانشهر بارها برای اعتراض به این وضعیت به ارگان های مسئول شهرستان و استان مراجعه نموده ام اما متأسفانه نه تنها کاری برای بهبود اوضاع اقتصادی صنف پوشاک ایرانشهر نکرده اند بلکه با افزایش تعداد دست فروشان در سطح شهر مواجه شده ایم.
 

 
وی گفت: با توجه به عدم حمایت های صورت گرفته تعداد زیادی از فروشندگانی که مجوز فعالیت رسمی در سطح فروشگاه های شهر را گرفته؛ حتی یک سال هم دوام نیاورده و با مواجهه با کساد بازار پوشاک و بهره برداری غیر رسمی سایرین؛ انصراف و تعطیلی را بر پرداخت اجاره بهای بی دلیل فروشگاه، مالیات و غیره ترجیح می دهند.
خانم (س. قاسمی) یکی از فروشندگان صنف پوشاک در ایرانشهر است که مدت دو سال است که ورشکست شده ؛ او در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: خیلی از هم صنفی های من با مواجه با کساد بازار ؛ تغییر شغل داده و یا ورشکست شده اند.
او می گوید: مسئولین با مبارزه با قاچاق پوشاک در احیای تولید ملی در شهرستان کمک کنند چراکه در طول سال فقط در شهریور ماه و در آستانه بازگشایی مدارس با فروش فرم دانش آموزان؛ فرصت اشتغال فراهم می شود و عملا در ماههای دیگر سال بیکار بوده و نا امیدانه به دنبال راهی برای وصول کردن چک های برگشتی هستیم.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 1337
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *