يکشنبه ۶ تير ۱۳۹۵ ۲۱:۳۳
۰
پله پله تا ملاقات خدا/

از رابطه ناگسستنی شهدا با نماز اول وقت تا شهادت محبین اهل بیت(ع) در صف نماز

همسر شهید عسکری با بیان اینکه شهید همیشه نمازش را اول وقت می خواند، گفت: ابراهیم در هر مکانی که بود به محض شنیدن صدای اذان، نماز را به جا می آورد بگونه ای که برای دو فرزندش نیز عبایی خریده بود و در منزل به عنوان پیش نماز می ایستاد زیرا دوست داشت نماز از همان کودکی با خون فرزندانش عجین شود.
از رابطه ناگسستنی شهدا با نماز اول وقت تا شهادت محبین اهل بیت(ع) در صف نماز
از رابطه ناگسستنی شهدا با نماز اول وقت تا شهادت محبین اهل بیت(ع) در صف نماز
به گزارش پهره به نقل از زاهدانه، در دین اسلام محور تمام فعالیت های عبادی و سیاسی به مسجد ختم می شود که این امر مهم نشان از جایگاه و اهمیت محوری مسجد دارد. موید این ادعا نقش مهم مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، مکانی های که در سالهای حکومت شاهنشاهی و نیز در زمان تجاوز صدام به ایران مهم ترین پایگاه مردمی برای تزریق زمینه‌های شکل‌گیری فکری و اعتقادی و انسجام به جامعه و نیز آموزش و اعزام مردم به جبهه ها برای دفاع از کشور بود.
از اینرو باید گفت آنچه که عزت و شهادت را برای مردان و زنان این سرزمین به ارمغان آورده بدون شک اهمیت دادن به نماز اول وقت است چرا که اگر داستان شهدا را از اول انقلاب تاکنون که دروازه شهادت همچنان باز است بررسی کنیم، از این دست ماجراها و انتخاب‌ها زیاد می‌بینیم.
گلدسته های خونین شهدای مسجد حضرت علی(ع) زاهدان در شب شهادت حضرت زهرا(س) که از آنها بعنوان شهدای فاطمیه یاد می شود نمونه ای از این ماجرا است که اگر به زندگی نامه تک تک شهدای این حادثه گذری کوتاه بیاندازیم به وضوح درک خواهیم کرد که چگونه به نماز اول وقت اهمیت دادند تا این چنین نماز سجده گاه آخر آنها در دیدار با معبودشان شد.

پله پله تا ملاقات خدا
ماجرا از این قرار بود که بچهای کانون قرآن تکاپوی زیادی داشتند. هر یک از آنها برگه هایی را بین نمازگزاران تقسیم می کردند. ابراهیم و پسر کوچکش علیرضا نیز یکی از برگه ها را گرفتند، روی آن نوشته بود: «سلسله مباحث پله پله تا ملاقات خدا» لبخندی برلبان ابراهیم نقش بست، باید هرجور شده در طی این شبها همه مباحث را پیگیری کند از اینرو به همراه دو فرزند خود محمود و علیرضا در تمامی جلسات شرکت کرد به گونه ای که سرانجام در شب شام غریبان بی بی فاطمه الزهرا(س) که مصادف با شب آخرین جلسه بود توسط شب پرستاران کوردل، توفیق شهادت یافتند و پله آخر را با سربلندی و افتخار طی کردند.

همیشه نمازش را اول وقت می خواند
«زهرا عسکری»همسر و مادر شهیدان عسکری در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه بیان داشت: شهید ابراهیم از یک سو پدری نیک سرشت و فداکار و از سوی دیگر همسری مهربان و با تقوا بود بگونه ای که به خانواده خود عشق می ورزید و تمام تلاش خود را می کرد تا موجبات رفاه و آسایش آنها را فراهم کند.
وی با بیان اینکه شهید همیشه نمازش را اول وقت می خواند، گفت: ابراهیم در هر مکانی که بود به محض شنیدن صدای اذان، نماز را به جا می آورد. برای دو فرزندش نیز عبایی خریده بود و در منزل به عنوان پیش نماز می ایستاد و فرزندانش پشت سرش نماز می خواندند، زیرا شهید دوست داشت نماز از همان کودکی با خون فرزندانش عجین شود.
وی یکی از ویژگی های بارز همسرش را که همه در جریان بودند آرزوی همیشگی او برای رسیدن به مقام شهادت عنوان کرد و افزود: همیشه آرزو داشت کمتر از 40 سال سن داشته باشد و شهید شود.

ارادت خاصی به رهبر انقلاب داشت
وی در ادامه با اشاره به اینکه ارادت خالصانه و عمیق شهید به مقام معظم رهبری مثال زدنی بود، بیان کرد: هر وقت در منزل دراز کشیده بود و تصویری از امام راحل یا آیت الله خامنه ای از تلویزیون پخش می شد فورا می نشست و ادای احترام می کرد.
عسکری کمک به همنوعان و دستگیری از نیازمندان را از دیگر خصوصیات شهید بیان کرد و گفت: همیشه نذوراتی که مدنظرش بود را مخفیانه انجام می داد و دوست نداشت کسی متوجه آن شود.
سرانجام نیز در شب شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) به همراه فرزندم علیرضا که برای اقامه نماز به مسجد رفته بودند به شهادت رسیدند. روحشان شاد و یادشان گرامی باد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 1450
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *