چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ ۱۲:۱۰
۰
مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان؛

پایگاه ملی میراث فرهنگی در بمپور راه اندازی شد/قلعه بمپور ثبت جهانی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان از راه اندازی پایگاه ملی میراث فرهنگی بمپور به منظور کاوش وانجام مطالعات و ترمیم قلعه بمپور با هدف ثبت جهانی قلعه بمپور در یونسکو خبر داد.
پایگاه ملی میراث فرهنگی در بمپور راه اندازی شد/قلعه بمپور ثبت جهانی می شود
پایگاه ملی میراث فرهنگی در بمپور راه اندازی شد/قلعه بمپور ثبت جهانی می شود
کامبیز مشتاق گوهری در حاشیه مراسم معرفی محسن کیهان‎پور؛ مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی بمپور به خبرنگار پهره گفت: در راستای ثبت جهانی قلعه بمپور در یونسکو؛ پایگاه ملی میراث فرهنگی با هدف بازسازی و ترمیم قلعه بمپور در این بخش راه اندازی شد.
وی گفت: به زودی تیم مجرب و حرفه‎ای یکی از دانشگاه‎های معتبر باستان شناسی جهان برای انجام کاوش، تحقیق قلعه بمپور و ایجاد یک مرکز دانشگاهی و یک دبیرستان در رشته باستان شناسی به منطقه اعزام خواهند شد.
مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: در استان ما دو اثر فاخر تاریخی ثبت جهانی شده و همچنین قرار است هفته آینده کویر لوت نصرت آباد زاهدان به عنوان نخستین منطقه طبیعی ایران ثبت جهانی یونسکو شود.
مشتاق گوهری با بیان اینکه چهار پایگاه فرهنگی در استان فعال است بیان داشت: در نخستین قدم قرار است قلعه بمپور ثبت جهانی شود.
گفتنی است قلعه بمپور در 24 کیلومتری غرب ایرانشهر در جوار شهرستان بمپور به عنوان معروفترین و درعین حال مهمترین قلعه در منطقه جنوب استان به شمار می رود که قدمت آن حدودا به 5 هزار سال قبل از میلاد مسیح تخمین زده شده است.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 1491
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *