دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ ۲۲:۴۵
۰

افشاگری رئیس شورای اسلامی سیستان وبلوچستان ازدولت/تاکی قرار است به مردم دروغ بگوییم

رئیس شورای اسلامی سیستان وبلوچستان به افشاگری از عملکرد دولت روحانی در استان پرداخت و گفت: علی رغم رای 96 درصدی مردم به دولت امید کمترین اعتبارات سهم این استان بوده است.
افشاگری رئیس شورای اسلامی سیستان وبلوچستان ازدولت/تاکی قرار است به مردم دروغ بگوییم
افشاگری رئیس شورای اسلامی سیستان وبلوچستان ازدولت/تاکی قرار است به مردم دروغ بگوییم
به گزارش پهره  به نقل از زاهدانه، عبدالعزیز بلوچزهی در پنجاهمین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان از استاندار سیستان وبلوچستان بعنوان بالاترین مقام استانی یاد کرد و گفت: علی رغم پیگیری هایی که استاندار استان برای مشکلات مردم انجام داده اما تاکنون دردی از مردم در مناطق روستایی دوا نکرده و قدم مثبتی در این زمینه بر نداشته است.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد کوچ اهالی روستاهای استان بعلت مشکلات فراوان و عدم امکانات رفاهی همچون آب، برق، تلفن، جاده و غیره هستیم، گفت: افزایش حاشیه نشینی در شهرستان های زاهدان، ایرانشهرو چابهار به ویژه روستای مرادآباد که از بزرگترین روستاهای کشور می باشد از دیگر معضلاتی است که مردم آن باید چوب بی مهری مسئولان را به جان خریده و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنند.

رئیس شورای اسلامی سیستان وبلوچستان در ابتدای سخنان خود تصریح کرد: هرچند بیان این مسائل به ضرر شورای شهر است ولی با توجه به رسالتی که داریم باید وظیفه خود را انجام دهیم.

وی کمبود آب و مشکلات آبرسانی را از جمله معضلات استان بیان کرد و افزود: در یاسوج مردم بسیج می شوند برای آبرسانی به حیوانات اما در مناطق دوردست استان پهناور سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان چابهار و بخش دشتیاری با وجود 2 سد زیردان و باهو کلات هنوز مردم با مشکل آبرسانی مواجه هستند.

این مسئول در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: علی رغم 2 قراردادی که در این زمینه تحت عنوان دولتی برای آبرسانی با تانکر سیار و دیگری با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بسته شد متاسفانه بعلت عدم پرداخت اجاره بها هم اکنون مردم دشتیاری هر تانکر آب را با قیمت 120 هزار تومان خریداری کرده که این معضل یک فاجعه انسانی به شمار می آید.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل آبرسانی در استان باید عزم ها را جزم کرد تا مردم استان از این فاجعه نجات داده شوند.

وی خطاب به مسئولان گفت: جواب مردم مظلوم یکی از روستاهای شهرستان نیکشهرکه با آب معدنی زندگی خود را می گذرانند را چه کسی می خواهد بدهد؟ آیا مردم این روستا تا همیشه توان خرید آب معدنی را خواهند داشت؟

این مسئول با بیان اینکه تا کی باید شاهد بد قولی های روسای ادارات شهرستان ها بود، ادامه داد: کمبود اعتبارات در سطح کشور را قبول نداریم، اگر کسی نمی تواند وفای به عهد کند صندلی مدیریت را رها کرده چرا که باید با این بحران ها در استان مقابله کرد.

وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی هزار کیلومتر راه روستایی در استان هرمزگان کلنگ زنی کرد اما در سیستان وبلوچستان بدلیل اندک بارش باران که منجربه مسدود شدن راه ها می شود باید 3 سال معطل بود چرا که برخی از مسئولان فقط دم از بی اعتباری می زنند؟


مدیر عامل شرکت توزیع برق استان در جلسه حاضر نشد!

بلوچزهی ادامه داد: وزیر ژاپن برای 20 دقیقه قطعی برق 20 دقیقه سرتعظیم در مقابل ملت فرو آورد و از آنها عذر خواهی کرد اما مدیر عامل شرکت توزیع برق علی رغم دعوت کتبی شورای اسلامی استان حاضر نشد مساحت 20 متری را از محل کارش به استانداری برود؛ این نحوه مدیریت نیست.

با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی شود

وی با بیان اینکه نباید بین اقشار مختلف مردم تفاوتی قائل شد، گفت: تعرفه برق 30 هزار تومانی توسط پرسنل تقلبی اداره برق قطع می شود اما یک دستگاه با 400 میلیون بدهی بدهکار است و کسی هم به سراغش نمی رود، این استثنا قابل قبول نیست.
وی با اشاره به اینکه با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی شود، افزود: اگر واقعا مردم صاحبان اصلی مملکت هستند به آنها بها بدهید چراکه بسیاری از مردم امروز با 45 هزار تومان یارانه ها امرار معاش می کنند.

مسئولین استانی آمار واقعی اعلام نمی کنند

رئیس شورای اسلامی سیستان وبلوچستان با اشاره به گفته های وزیرنیرو در مهرماه سال93 مبنی بر اینکه 57/99دهم کشور برق رسانی شده است، گفت: در سیستان وبلوچستان فقط در حوزه مرکز استان آنهم در بخش شمالی روستاهای بالای 20خانوار وجود دارد که فاقد برق می باشند که در این راستا یا مسئولین استانی آمار واقعی به وزارت خانه اعلام نمی کنند یا تمام روستاهای فاقد برق در سیستان وبلوچستان تمرکز دارند.

کمترین اعتبارات سهم استان از رای 96 درصدی به روحانی

وی بیان کرد: مردم سیستان وبلوچستان 96 درصد رای را در سبد انتخاباتی دولت تدبیر و امید انداخته و بعنوان بهترین عامل در قهرمانی دولت روحانی عکس العمل نشان دادند اما متاسفانه نسبت به اعتبارات کل کشور کمترین سهم را دارا هستند.

تاکی قرار است به مردم دروغ بگوییم؟

وی با اشاره به وضعیت اسفناک ارتباطات در استان بیان کرد: چندین روستای فاقد تلفن و اینترنت در استان وجود دارد که باید گفت با شعار دادن مشکلات حل نخواهد شد، تاکی قرار است به مردم دروغ بگوییم؟
وی با اشاره به اینکه کار بخشدارها دورهمنشینی و دیدار با مدیران کل ادارات برای تبلیغات شده است، افزود: در این راستا هنر رسانه تبلیغ نیست، امروز مردم می بینند و باور می کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت 2 درصد از ارزش افزوده برای نجات جان مادران باردار و کودکان زیر یکسال تخصیص داده شد، گفت: آیا این 2 درصد با توجه به مشکلات موجود در استان از قبیل راه، بهداشت و غیره کفایت حل مشکلات را می کند؟

خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی: وقتی آمارها ثبت نشود نباید فوت مادر باردار وجود داشته باشد

وی در پاسخ به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مبنی بر اینکه فوت مادر باردار در استان وجود ندارد، گفت: وقتی آمارها ثبت نشود، نباید هم ثبت فوت مادر باردار در استان داشته باشیم.
رئیس شورای اسلامی استان با بیان اینکه زرآباد شهرستان چابهار بخشدار ندارد، گفت: علت نبود بخشدار در این حوزه این است که فرماندار از آن بخشدار خوشش نمی آید که در این راستا ما از دولت تدبیر و امید درخواست رسیدگی به این موضوع را داریم.

سیستان وبلوچستان رکوردار روستاهای محروم در کشور

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: شدیدا از عملکرد رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان چابهار از کانال مردم، روحانیون، شوراهای اسلامی وغیره اعتراض خود را اعلام می کنیم تا تکلیف این مدیر متخلف مشخص شود.
بلوچزهی در پایان با بیان اینکه بیشترین روستاهای محروم در سیستان وبلوچستان وجود دارد، گفت: جوانان و شهروندان زیادی در مسیر مواصلاتی استان بالاخص در محور خاش- زاهدان جان خود را از دست می دهند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1610
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *