پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ ۰۸:۱۲
۰
گزارشی از یک رویداد اجتماعی تلخ؛

 جوان ترین شهر کشور در آستانه یک بحران/قاچاق، فروش مواد، اعتیاد دستاورد بیکاری در جنوب شرق

جوانان بیکار و البته تحصیلکرده شهرستان ایرانشهر با جولان انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی مواجهند.
بیکاری و دسترسی آسان به انبوه مواد مخدر در کمین جوانان ایرانشهر/ جوان ترین شهر کشور در آستانه یک بحران/ اینجا مواد مخدر فراوان است
بیکاری و دسترسی آسان به انبوه مواد مخدر در کمین جوانان ایرانشهر/ جوان ترین شهر کشور در آستانه یک بحران/ اینجا مواد مخدر فراوان است
به گزارش پهره، به طور طبیعی والدین بعد از تولد فرزندانشان همیشه دغدغه تأمین رفاه و معیشت متعادل را دارند به طوریکه این روند ادامه دارد تا زمانی که دختر و پسر خانواده با انتخاب رشته تحصیلی مورد علاقه خود؛ آرزوی فرداهای امیدوارانه ای را در سر می پروراند.
اما اینکه در سال های اخیر بعد از اتمام تحصیل چه چیزی در انتظار جوانان تحصیلکرده جامعه است نکته ای است که به جرأت می توان گفت همه با پاسخ واضح آن آشنا هستند.
ایرانشهر یکی از جوان ترین شهرهای کشور این روزها تجربه تلخ آمار رو به رشد معتادین را سپری می کند، هر چند که در این مسیر آمار قاطعی را از مسئولین دریافت نکرده ایم اما با نگاه گذرا و در ساعات پایانی شب در سطح خرابه ها و پارک های این شهر جوان؛ همه چیز گویای رغم خوردن یک بحرانی است که ظاهرا راه های مقابله ای که برای مهار آن از سوی مسئولین اتخاذ شده دیگر پاسخگو نیست.
بلای اعتیاد هم قشر مرفح و هم قشر فقیر را در بر می گیرد اما آن چه که این روزها بیش از پیش خاطر انسان را آزرده می کند؛ روی آوردن دختران و پسران جوان، تحصیلکرده و مجرد خانواده های سنتی ایرانشهر به مواد مخدر است. هر چند که به طور قطع این آسیب شامل حال همه خانواده ها نیست اما در نگاه واقع بینانه نمی توان روی آوردن بخش قابل توجهی از جوانان به این بلا را نادیده گرفت.
 

 
فراهم نبودن فرصت اشتغال و به دنبال آن فراهم نشدن زمینه ازدواج و باز به دنبال آن ناامیدی حاصل از محقق نشدن سالها تخیل پردازی های شیرین دوران تحصیل برای آینده و همه و همه هجمه هایی است که شاید اگر چاره اندیشی کارساز و دائمی پیش از این برای آن اتخاذ می شد؛ با این هجم از آسیب های اجتماعی خرد و کلان مواجه نبودیم.
در همین خصوص نماینده مردم ایرانشهر طی یکی از جلسات شورای اداری اخیر در فرمانداری این شهرستان با ابراز تأسف از وضعیت بیکاری در جوان ترین شهر کشور گفت: عدم اشتغال جوانان در این شهرستان نگران کننده است.
محمد نعیم امینی فرد افزود: احداث پتروشیمی ایرانشهر یکی از فرصت های اشتغال قول داده شده از سوی هیئت دولت در سفرهای رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان بود اما با توجه به مشکل کم آبی و بحث و تبادل نظر با وزیر نیرو؛ احداث پتروشیمی با فاز کوچکتری در ایرانشهر انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: باید دید آیا منابع آبی موجود اجازه احداث پتروشیمی را خواهد داد یا خیر.
گفتنی است در اردیبهشت ماه امسال نیز معظمی؛ معاون وزیر صنعت طی دیدار با جوانان ایرانشهر با ابراز تأسف از شنیدن آمار بالای تعداد زندانیان ایرانشهر به نسبت کارگران بافت بلوچ گفت: قول شرافت می دهم این کارخانه مثل سابق با بیش از 2هزار کارگر دوباره احیا شود.
قابل ذکر است که در حال حاضر تعداد کارگران کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر کمتر از 200 نفر است که بنا به قول معاون وزیر این کارخانه تا آبان ماه امسال فرصت اشتغال 2 هزار نفر از جوانان بومی را فراهم خواهد کرد.
تحریریه پایگاه خبری پهره مشتاق است گزارشی را نیز در آبان ماه امسال از روند اشتغال جوانان ایرانشهر منتشر نماید.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 1634
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *