پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ ۱۲:۴۹
۰
یادداشت به مناسبت هفته عفاف و حجاب؛

حجاب؛ فطرت پاکی که امنیت می آورد

بنا بر بسیاری از مشاهدات رسانه ای که از تمامی نقاط دنیا می بینیم. هر جا که کشف حجاب و به اصطلاح آزادی گوش عالم را کر کرده است؛ بی بندباری و در پی آن آسیب های اجتماعی و خصوصأ آسیب های اجتماعی وابسته به زنان و کودکان معصوم بیشتر نمایان است.
حجاب؛ فطرت پاکی که امنیت می آورد
حجاب؛ فطرت پاکی که امنیت می آورد
به گزارش پهره؛ حجاب یکی از نعمات فطری خداوند متعال به بندگان است. اما این که چه می شود بسیاری حجاب را با واژه فرار از محدودیت از خود دور می کنند مسئله ای است که می توان علت آن را در پس لغزش های ریز و درشت بشریت در طول دوران زندگی ؛ خصوصأ در مدت نوجوانی و جوانی ریشه یابی کرد.
بنا بر بسیاری از  مشاهدات رسانه ای که از تمامی نقاط دنیا می بینیم. هر جا که کشف حجاب و به اصطلاح آزادی گوش عالم را کر کرده است؛ بی بندباری و در پی آن آسیب های اجتماعی و خصوصأ آسیب های اجتماعی وابسته به زنان و کودکان معصوم بیشتر نمایان است.
نکته ای که می طلبد اینجا در داخل پرانتز به آن اشاره کرد این است که اخیرا برخی از بازیگران کشورمان با ادعای دلخوری از جو ناپاک سینمای ایران جذب شبکه های تلوزیونی مختلف خارجی شده و به قولی خودشان را از این ناپاکی ها دور می کنند و در واقع خود را از آلوده شدن نجات می دهند. اما چه می شود که کمی بعد این بازیگران به یک باره دست از حجاب برداشته و پوشش و رفتارهای بی حد و حصر محرم و نامحرم به یک ارزش بدل می شود.
حال در یک ریشه یابی مختصر و گذارا می توان دریافت آن چه که باعث می شود به یک باره خیلی از خصلت های فطری و پاک الهی در انسان ها نزول پیدا کند؛ نوع ظلم هایی است که بندگان خطاکار در حق نفس خود انجام می دهند و موجب می شوند که زمینه صفات رذیله در انسان رشد و با عملکرد خلاف فطرت به آسیب هایی دچار شوند.
اما اگر هر خانواده در جامعه این فرصت را برای خود و فرزندانش فراهم کرده و اعتقادات را به صورت محکم و ریشه ای در بنیان خانواده تزریق نماید به طور قطع نه تنها آسودگی خاطر را برای خود فراهم می کند بلکه جامعه نیز از بسیاری از آسیب ها ایمن خواهد ماند.
کم نبوده و نیستند کسانی که در دنیای مادی از لذات و خوش گذرانی ها چشم پوشیده و با جایگزین کردن یاد خداوند متعال سعادت اخروی را بر لذت آنی و مقطعی دنیا برتری داده و جز رستگاران گردیدند که نمونه بارز آن شهدای هشت سال دفاع مقدس از جمله شهید بابایی، شهدای مدافع حرم و شهدای امر به معروف هستن که یادشان را با صلوات و فاتحه ای گرامی می داریم.
انتهای پیام/ 3339
 
کد مطلب: 1641
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *