اوقات فراغتی که با فضای مجازی ُپر می شود

30 تير 1395 ساعت 7:46

باز هم اوقات فراغت تابستان و برنامه ریزی این ایام مطرح می شود که به دلیل برخی برنامه های نامناسب و یکنواخت، دانش آموزان تصمیم می گیرند اوقات فراغت خود را در فضای مجازی سپری کنند.


به گزارش پهره به نقل از حرف تو حرف لر و به نقل از منار نوشت: اوقات فراغت تابستان موضوعی است که هر ساله با دغدغه های زیادی همراه است و برنامه ریزی برای این ایام در بسیاری از خانواده ها به یک مشکل تبدیل شده است.
 دانش آموزان مقطع ابتدایی از وقتی وارد تعطیلات تابستانی شده اند و باز هم دغدغه سپری کردن اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان به میان آمده است. 
برخی تلاش دارند تا در کلاس های هنری، برخی هم در کلاس های ورزشی و عده ای هم در کلاسهای فرهنگی شرکت کنند تا در این فرصت چند ماهه تابستان از آن به بهترین شکل استفاده کنند. 
اما هر ساله برنامه های سال قبل تکرار می شود و خبری از برنامه های جدید و جذاب برای نوجوانان نیست که نیست. در برخی از موراد برنامه های اوقات فراغت جذابیت خاصی ندارند و همین سبب می شود نوجوانان به جای علاقه برای حضور در کلاسها ، بیشتر وقت خود را در لابه لای فضای مجازی سپری کنند و با ارسال پیام، عکس و یا فیلم اوقات فراغت خود را بگذرانند. 
عده ای از دانش اموزان هم ترجیح می دهند در طول تابستان فقط در کوچه و خیابان با هم سن و سالان خود بازی کنند و فوتبال و دوچرخه سواری  را به حضور در برنامه های تابستانی ترجیح می دهند.
 نبود برنامه های مناسب و مورد علاقه نوجوانان و جوانان سبب می شود تا در این روزها در پارکها دور همی های جوانانی را ببینیم که قلیان در میان این جمع خودنمایی می کند و دست به دست قلیان را می چرخانند و دود آن را راهی آسمانی می کنند. البته این فرصت هایی است که دود می شود و ممکن است عاقبت اعتیاد را برای جوانان رقم بزند.
 موسسات خصوصی در این میان کلاسهایی را با هزینه هایی سنگین در نظرمی گیرند تا دانش اموزان با حضور در این کلاسها آموزش ببینند. با توجه به عدم برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت دانش آموزان ، فضای مجازی گوی سبقت را ربوده و نوجوانان و جوانان با در دست داشتن تبلت و گوشی های هوشمند دائما در فضای مجازی حضور دارند. 
جذابیت شبکه های اجتماعی برای دانش اموزان آنقدر زیاد است که ساعت های زیادی را در طول روز وحتی شب به این برنامه ها اختصاص می دهند.
 اوقات فراغت فرصتی است که نوجوانان و جوانان در هر سنتی می توانند برای شکوفایی استعدادهای خود استفاده کنند به طوری که از این فرصت به خوبی استفاده شود. 
نوجوانان و جوانان خلاق، با استعداد، با هوش و توانمند تنها نیاز به ایجاد شرایط دارند تا خلاقیت های نهفته خود را آشکار کنند و این تنها با برنامه ریزی و ایجاد کلاسهای مناسب امکان پذیر است. 
در حال حاضر ثبت نام در بسیاری از کلاسهای تابستانی آغاز شده و کلاسها به طور رسمی از اواخر خرداد آغاز می شوند اما یکنواخت بودن برنامه ها سبب می شود تا رغبت دانش اموزان کم شود. البته هستند سازمانهایی هم که برای اوقات فراغت تابستان از مدتها قبل برنامه ریزی کرده اند و چندین رشته ورزشی مورد علاقه، برنامه های فرهنگی و هنری را برای دانش اموزان در نظر گرفته اند.


کد مطلب: 1705

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/1705/اوقات-فراغتی-فضای-مجازی-پر-می-شود

پهره
  https://www.pahreh.ir