چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ۰۸:۲۷
۰
زنگ خطری که برای والدین نواخته شد؛

سهل‌انگاری در تربیت عامل اعتیاد کودکان/ از کاهش سن اعتیاد در زاهدان تا عواقب مصرف مواد مخدر در جوانان

فرماندار زاهدان کاهش سن اعتیاد را زنگ خطری برای والدین عنوان کرد و گفت: یکی از علل اعتیاد کودکان در سیستان و بلوچستان بدسرپرستی و سهل‌انگاری در تربیت افراد است.
سهل‌انگاری در تربیت عامل اعتیاد کودکان/ از کاهش سن اعتیاد در زاهدان تا عواقب مصرف مواد مخدر در جوانان
سهل‌انگاری در تربیت عامل اعتیاد کودکان/ از کاهش سن اعتیاد در زاهدان تا عواقب مصرف مواد مخدر در جوانان
به گزارش پهره به نقل از زاهدانه، همزمان با پیشرفت جامعه بشری نگرانی خانواده ها از بروز رفتارهای پرخطر در بین جوانان و نوجوانان از قبیل اعتیاد، خشونت و غیره نیز افزایش پیدا کرده است.
در این زمینه کاهش سن اعتیاد در بین افراد زمینه نگرانی را بین فعالان و کارشناسان حوزه اعتیاد بوجود آورده چرا که آمارها گویای نزدیک شدن سن اعتیاد به کودکان است که این مهم خود زنگ خطری برای والدین و جوانان به شمار می آید.
هرچند مشکلات خانوادگی و عدم دوستی والدین با فرزندان بیشتین عامل گرایش به اعتیاد در جوانان است اما در جامعه کنونی اعتیاد بعنوان یکی از معضلات و مشکلات شایع بشمار می آید که سالانه علاوه بر اینکه آمار بالای قربانیان را بخود اختصاص داده آسیب جدی هم بر پیکر خانواده وارد می کند.
اختلافات خانوادگی، تضاد و کشمکش بین والدین، فقر مادی، بیکاری، دوستان ناباب، چشم وهم چشمی، تنهایی، حس کنجکاوی نیز از دیگرعلل روی آوردن به اعتیاد در بین افراد است.
در این زمینه فرماندار زاهدان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کاهش سن اعتیاد در جوانان را زنگ خطری برای والدین عنوان کرد و گفت: در راستای گرایش جوانان به مواد مخدر باید همه نهادها به ویژه خانواده ها تلاش خود را کرده تا با ارائه راهکارهای مناسب از گسترش این معضل جلوگیری کنند.
مجتبی خانجانی از جمله عوامل اعتیاد کودکان سیستان و بلوچستانی را بدسرپرستی و سهل‌انگاری در تربیت افراد عنوان کرد و افزود: باید با تقویت روابط خانوادگی، مهارت‌های فرزندپروری، نظارت و مراقبت والدین، اطلاع‌رسانی و آموزش والدین به کاهش مصرف موادمخدر در بین جوانان و نوجوانان کمک کرد.
وی ضمن آگاهی و دادن آموزش به خانواده ها در امر پیشگیری از مصرف مواد مخدر در بین جوانان بیان کرد: باید والدین به جوانان هشدارهای لازم را در خصوص انواع مواد مخدر و روش‌های مصرف بدهند.
این مسئول ادامه داد: با آموزش و آگاه کردن جوانان در خصوص عواقب هولناک مصرف مواد مخدر می توان از به دام افتادن آنها در این بلای خانمان سوز جلوگیری کرد.
وی یکی از اهداف دشمنان را سوق دادن جوانان به سمت مواد مخدر بیان کرد و گفت: دو عامل محیط و خانواده می توانند به عنوان راهکارهای موثر در جهت پیشگیری از گرایش جوانان به سمت مواد مخدر باشند که باید در این خصوص آموزش‌های لازم به آنها ارائه شود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 1720
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *