دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۵۷
۰

شمال استان سهمیه نگرفت/عشایر سیستان محروم از آموزگار

با وجود اینکه شمال استان ایل های عشایری بزرگی را در خود جای داده است؛ از سهمیه آموزگار در این قسمت محروم ماند.
شمال استان سهمیه نگرفت/عشایر سیستان محروم از آموزگار
شمال استان سهمیه نگرفت/عشایر سیستان محروم از آموزگار
به گزارش پهره به نقل از ندای هیرمند؛ اصولا آمار جوانان تحصیل کرده با مدارک بالا و معتبر امروزه در جامعه به شدت افزایش یافته است و اکثر آنان نیز با توجه به اینکه سال ها از عمر خود را در دانشگاه ها به سر برده اند به دنبال استخدامی در دستگاه های اجرایی و دولتی هستند.
امروزه آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی شرایط ویژه ای را برای داوطلبین به کار برده است و با توجه به آمار زیاد داوطلبین شرایط استخدامی نیز سخت تر از گذشته شده است.
اما با این وجود در چند روز گذشته شرایط و ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی اعلام و آغاز شده است که در این بین آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان  یکی از پر متقاضی ترین رشته در این آزمون ها را دارد.
به دلیل کمبود رشته در دانشگاه های سیستان اکثر محصلان به رشته های تربیتی و آموزشی روی می آورند که در این بین با اتمام تحصیلات خود اکثراً اداره آموزش و پرورش شاید تنها سازمانی باشد که بتواند جذب این نوع از رشته ها را در خود جای دهد.
اما با اعلام شرایط استخدامی این سازمان در دفترچه استخدامی دستگاه های اجرایی سهم آموزگار عشایر در استان 23 نفر اعلام شده است که با وجود اینکه سیستان نیز از ایل عشایری بزرگی را دارا می باشد سهم شمال استان از این مقوله به صفر رسیده است.
رضا اربابی کارشناس مسائل آموزشی شهرستان هیرمند در این خصوص گفت: در دفترچه آزمون استخدامی  شرایط اولیه استخدام اولویت اول بر کشوری و بعد استانی و حال بر شهرستانی و بومی منطقه است.
 وی افزود: با اعلام این خبر اکثر جوانان سیستان این مسئله را به فال نیک گرفتند اما متاسفانه باتوجه به اینکه شهرستانهای هیرمند، هامون و نیمروز عشایر هم دارند هیچ سهمیه ای به آنها اختصاص داده نشده و هر 23 نفر از این رشته را به بلوچستان تخصیص داده اند.
اربابی بیان داشت: گرچه بلوچستان نیز در شرایط محرومیت به سر می برد اما در این نقطه از استان نیز عشایر بزرگی وجود دارند که می توانست سهم ناچیزی از این سهمیه به شمال استان تخصیص داده شود.
این کارشناس مسائل آموزشی اظهار داشت: حال هر سیستانی که در این آزمون تیک عشایر را انتخاب نماید غیر بومی محسوب می شود و شرایط استخدامی بر آنان سخت تر خواهد شد لذا با این وجود باید دانست که کسانی که این شرایط را طراحی نموده اند سهم عشایر شمال استان را در کجای این آزمون جای داده اند.    
    انتهای پیام/3339
کد مطلب: 1770
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *