چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ۰۷:۱۷
۰
در زاهدان به وقوع پیوست؛

همایش جایگاه اهل بیت علیهم السلام در منابع اهل سنت

همایش جایگاه اهل بیت علیهم السلام در منابع اهل سنت با حضور گسترده روحانیت تسنن و تشیع سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.
همایش جایگاه اهل بیت علیهم السلام در منابع اهل سنت
همایش جایگاه اهل بیت علیهم السلام در منابع اهل سنت
به گزارش پهره به نقل از پایگاه خبری، تحلیلی سنت نیوز؛ صبح امروز همایش جایگاه اهل البیت علیهم السلام از منظر اهل سنت با حضور گسترده خواهران و برادران روحانی تسنن و تشیع استان سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.
در این همایش آیت الله عباسعلی سلیمانی مسئول نهاد رهبری در امور اهل سنت و مجلس خبرگان رهبری، مولوی کریمزائی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر، مولوی دوست محمد درواخ امام جمعه اهل سنت زهک، حجت الاسلام والمسلمین هادی تهرانی زاده از اساتید حوزه علمیه و سردارحسین معروفی فرماندهی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان سخنرانی ایراد فرمودند.
این همایش با قرائت بیانیه و همخوانی دعای وحدت توسط علماء و روحانیون حاضر در جلسه به پایان رسید.
متن بیانیه همایش جایگاه اهل بیت علیهم السلام در منابع اهل سنت به شرح ذیل می باشد:
بسمه تعالی
«إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً»
خداوند اراده فرموده است که هر گونه رجس و پلیدی را از شما اهل بیت برطرف کند و شما را پاک و مطهر گرداند
احزاب آیه 33
امام خامنه ای (مدظله العالی ) : « دنیای اسلام میتواند بر محور دو نقطه‌ی مربوط به اهل‌بیت علیهم السلام ، اتفاق و اتحاد
 داشته باشد:  یکی محبت است ... نقطه‌ی دوم، آموزش دین و تعلم معارف و احکام الهی به مثابه‌ی عِدل قرآن و به موجب حدیث ثقلین است، که باز این حدیث را شیعه و سنی و فرق مختلف اسلامی روایت کرده‌اند.
از مدتها پیش، دشمنان اسلام، علاج کار خود و منویات خبیثشان را در منطقه‌ی اسلامی در این دیدند که مسلمین را متفرق و شعبه شعبه کنند، مشترکاتشان را تضعیف و یا کمرنگ کنند و به چیزهایی که آنها را از هم جدا میکند، تکیه نمایند. بحمداللَّه انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی نگذاشت، یا بسیاری از خواسته‌‌ها و اهداف آنها را خنثی کرد. » 04/03/1369  
جامعه اسلامی در عصر حاضر دچار اختلافات و از هم گسیختگی فراوانی شده است . دشمنان اسلام ناب محمدی با نفوذ در صفوف مسلمانان و ایجاد تفرقه ، جنگ و جدایی ، مسلمین را به سوی برادر کشی سوق داده اند . فرقه های تکفیری که آلت دست دولت های غربی و استعمارگر شده اند به راستی فراموش کرده اند« لا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النَّصاری‏ أَوْلِیاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْفَإِنَّهُ مِنْهُمْ »  مائده 51 و با دستور یهود به اسم اسلام جنایاتی در حق کودکان ، زنان و مردم بی گناه می کنند که از حیوانیت هم بدور است و از یاد برده اند که خداوند فرمود : لَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللَّـهُ إِلَّا بِالْحَقِّ ﴿اسراء: ٣٣﴾  و هرگز نفس محترمی که خدا قتلش را حرام کرده مکشید مگر آنکه به حکم حق مستحق قتل شود و وعده الهی را فراموش کرده اند که می فرماید : «وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللَّـهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا » ﴿نساء: ٩٣﴾ و هر کس ، فرد باایمانی را از روی عمد به قتل برساند ، مجازاتِ او دوزخ است در حالی که جاودانه در آن می ماند و خداوند بر او غضب می کند و او را از رحمتش دور می سازد و عذاب عظیمی برای او آماده ساخته است .حال چرا این همه قتل و غارت انجام میدهند ؟ آیا چیزی جز دوری از دین و خدمت صادقانه به غرب برای نابودی اسلام  است . 
ما طلاب و روحانیون استان سیستان و بلوچستان برائت خود را از گروه های تکفیری اعلام میداریم که آبروی اسلام را در جهان برده اند و نام دین مودت و رحمت را به مکتب کشتار و تجاوز تغییر داده اند وتنها راه خلاصی از شر این همه مصیبت و دشمنی را عالِم و عامل بودن به « وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا »  آل عمران آیه ۱۰۳ و بازگشت به اسلام ناب محمدی با محوریت اهل بیت (علیهم السلام )که شیعه و سنی به آنها ارادت خاصه دارند ، می دانیم که همانا قرآن کریم فرمود : « قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى » شوری 23 و رسول خدا (صل الله علیه و آله و سلم ) فرمود : « إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی»  . به امید روزی که اسلام ناب محمدی با ظهور منجی بشریت ؛ جهان را در بر گیرد و همه ی مسلمانان در صلح و رحمت الهی زندگی کنند و طاعت خداوند را به نحو احسن انجام دهند .
 
  والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
 











انتهای خبر /
کد مطلب: 1919
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *