گزارش پهره از وضعیت این روزهای کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر؛

از جان دوباره کارخانه رو به خاموشی ایرانشهر تا وعده امید بخش افزایش نیرو

11 دی 1394 ساعت 11:52

کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر در ماه های اخیر با حمایت های رهبری به بخش دولتی واگذار گردید که در صورت نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات مدرن زمینه ایجاد اشتغال تا سقف 2 هزار نفر در این کارخانه فراهم خواهد شد.


به گزارش پهره؛ کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر 36 سال قبل با هدف اشتغال زائی  در این شهرستان احداث شد بطوریکه بیش از 2 هزار نفر در آن مشغول به کار بودند اما با توجه به آتش سوزی سال 87 که منجر به تخریب خط ریسندگی آن شد رفته رفته تجهیزات آن فرسوده و از تعداد کارکنانش کم گردید و در نهایت می توان گفت این کارخانه عملأ به سمت رهایی سوق پیدا کرد.
سرانجام با حمایت های ویژه رهبری که نشان از دغدغه های ایشان در امر خودکفایی، رونق اقتصادی و اشتغالزایی منطقه داشت؛ این کارخانه به بخش دولتی واگزار و ماشین آلات آن پس از چندین سال خاک خوردن دوباره به چرخش افتاد و کارگران آن  مشغول به کار شدند.
در همین خصوص مدیرعامل شرکت بافت بلوچ ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: این کارخانه با کمک 700 میلیارد ریالی رهبرمعظم انقلاب و دولت در راستای اشتغال زایی مردم منطقه دوباره راه‌اندازی و جان دوباره ای گرفت.
عبد الحسین سجادی با اشاره به اینکه در حال حاضر 197 نفر در این کارخانه کار می‌کنند، افزود: با نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات مدرن تعداد نیروی کار در این کارخانه به 2 هزار نفر می‌رسد.
وی افزود: در حال حاضر در قسمت رنگریزی سه شیفت نیروی کار داریم و در قسمت ریسندگی دو شیفت کار می‌کنند اما در قسمت بافندگی به لحاظ این که بخشی از ماشین آلات نیاز به لوازم یدکی دارند با محدودیت مواجه هستیم که امیدواریم خیلی زود این مشکل نیز برطرف شود.
انتهای پیام/ 3339


کد مطلب: 197

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/197/جان-دوباره-کارخانه-رو-خاموشی-ایرانشهر-وعده-امید-بخش-افزایش-نیرو

پهره
  https://www.pahreh.ir