يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۰۳
۰

انتقاد امام خامنه ای به دولت روحانی: چرا تحریم ها رفع نشد؟

امام خامنه‌ای از ابتدا نسبت به مذاکره با امریکا نظر مساعدی نداشتند، اما به خاطر اصرار دولت روحانی قبول کردند که این اتفاق – فقط در مورد مسائل هسته‌ای – صورت پذیرد. دولت روحانی اطمینان داده بود که قادر است با مذاکره همۀ تحریم‌های غرب را لغو کند
انتقاد امام خامنه ای به دولت روحانی: چرا تحریم ها رفع نشد؟
انتقاد امام خامنه ای به دولت روحانی: چرا تحریم ها رفع نشد؟
به گزارش پهره؛ وبلاگ "داستان نویس اصول گرا" نوشت: امام خامنه‌ای از ابتدا نسبت به مذاکره با امریکا نظر مساعدی نداشتند، اما به خاطر اصرار دولت روحانی قبول کردند که این اتفاق – فقط در مورد مسائل هسته‌ای – صورت پذیرد و در عین حال بارها فرمودند که به امریکا نمی‌شود اعتماد کرد؛ اما دولت روحانی اطمینان داده بود که قادر است با مذاکره همۀ تحریم‌های غرب را لغو کند و در کشور رونق اقتصادی و در معیشت مردم گشایش ایجاد نماید.
چیزی که در عمل اتفاق افتاد، واگذاری امتیازات ناب و نقد به دشمن و دریافت وعده‌های نسیه در قالب یک قرداد کاغذی به نام «برجام» بود که دیگر همه فهمیده‌اند با خُلل و فُرجی که دارد، هرگز به فرجام نخواهد رسید.
دولت روحانی نه تنها به نظر کارشناسان مبنی بر گریزگاه‌های برجام وقعی نگذاشت، بلکه نامۀ مقام معظم ولایت در تاریخ  ۲۹ مهرماه ۹۴ [+] را به کلی نادیده گرفت، در حالی که آن نامه شرط قبول برجام از منظر ولایت بود.
پس از برجام، به جز آنچه روی کاغذ ثبت است، هرگز خبری از رفع تحریم‌ها نبوده است و دولت روحانی که به مردم و به مقام معظم ولایت وعدۀ رفع تحریم‌ها و گشایش در اقتصاد کشور را داده بود، مجبور به توجیه عملکرد دشمن شد و وانمود کرد که دشمن برجام را نقض نکرده است و درحال عمل به تعهدات خویش می‌باشد. دولت همچنین بارها گزارش غلط به ملت داد، بارها مواضع غلط در برابر دشمن اتخاذ کرد و بارها به مردم عزیز کشورمان توهین کرد که در طول زمان بارها و نو به نو، امام خامنه‌ای مواضع دولت را اصلاح فرمودند، تذکر دادند که اعتماد به دشمن اشتباه بوده است، فرمودند که برجام یعنی خسارت محض و مهم‌تر از همه، بارها و بارها یادآوری فرمودند که راه برون‌رفت از مشکلات، قطع امید از دشمن، توجه به توان داخلی و اقتصاد مقاومتی است.
در تازه‌ترین موضع گیری، امام خامنه‌ای دیروز (دوشنبه 11 مرداد 1395) دولت روحانی را مورد عتاب قرار دادند، با این مضمون که مگر بنا نبود به محض این­که ما به تعهدات‌مان عمل کردیم همۀ تحریم‌ها به صورت یک‌جا برداشته شود؟ و مشخصاً فرمودند: «برجام اصلاً برای برداشتن تحریم‌ها بود، برای این‌که تحریم‌های ظالمانه برداشته بشود؛ مگر غیر از این است؟! خب برداشته نشده؛ حالا می‌گویند به‌تدریج، یواش یواش دارد درست می‌شود! مگر بحث سرِ یواش یواش بود؟ آن روز مسئولین، هم به ما می‌گفتند، هم به مردم می‌گفتند که در این مذاکرات، قرار بر این است که وقتی ایران تعهّدات خود را انجام می‌دهد، یکباره همۀ تحریم‌ها برداشته بشود؛ یعنی این مانعی که آمریکا سر راه ملّت ایران ظالمانه و خباثت‌آمیز به وجود آورده بود، برداشته بشود؛ خب حالا شش ماه از این موعد گذشته است، برداشته نشده؛ شش ماه برای یک مملکت هشتاد میلیونی زمان کمی است؟ در این شش ماه دولت محترم کم می‌توانست کار بکند؟!».
دولت روحانی و بخشی از طرفداران دولت بسیار تلاش کرده‌اند که به استناد خودی دانسته شدن تیم مذاکره کننده هسته‌ای توسط رهبر معظم انقلاب، تمام مواضع، عملکرد و نتیجه مذاکرات را موجب رضایت، اجازه و خشنودی امام خامنه‌ای بنمایانند، اما همان گونه که اشاره شد، معظم له بارها و بارها خطاهای دولت را و بی‌فایده بودن برجام را متذکر شده‌اند و حتی برجام را خسارت محض دانسته‌اند. [+
اگر کسی هیچ‌کدام از بیانات حضرت آقا در بارۀ اشتباهات دولت روحانی و تیم مذاکره کننده‌اش را نشنیده باشد، بیانات دیروز مقام معظم ولایت کافی است تا بداند معظم له مسیر دولت را اشتباه می‌دانند.
دولت و به ویژه شخص رئیس جمهور نیز باید هر چه سریع‌تر تکلیف خود را با مردم و ولایت فقیه، و نسبتش را با دشمن مشخص کند! آیا همچنان می‌خواهد چشم به دست دشمن بدوزد، به حیثیت ملی چوب حراج بزند، اشتباهات دشمن را توجیه کند و دل نازنین نایب حضرت حجت(عج) را خون کند و سرانجام منفور امت شهید پرور شود و یا راه مستقیم را انتخاب خواهد کرد و به آغوش ملت و رکاب ولایت بازخواهد گشت؟!
***
مطالب مرتبط:
-          برجام یعنی خسارت محض [+]
-          مذاکرات برجام هیچ نتیجه ای نداشته است! [+]
-          کلید روحانی برای حل مشکلات بود یا برای رابطه با شیطان؟! [+]
-          دولت روحانی ایرانی است یا امریکایی؟! [+]
-          هفت خیانت تیم مذاکره کننده هسته‌ای دولت روحانی [+]
-          نامه مهم رهبر معظم انقلاب درباره الزامات اجرای برجام [+]
-          برجام به فرجام نخواهد رسید! [+]
-          اگر برجام نبود [+]
-          چرا کشور را فروختید؟! [+]
-          چهار عقب نشینی هسته‌ای که دولت از مردم مخفی کرده بود [+]
-          دولت روحانی در شیب سقوط [+]
منبع حرف تو
انتهای پیام/8355
کد مطلب: 2023
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *