چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ۰۷:۲۴
۰
همسر شهید مدافع حرم؛

پاداش خداوند برای خلوص نیت روح الله، شهادت بود

همسر شهید مدافع حرم، با بیان این که من در زندگی ام خود را خوشبخت ترین زن دنیا می دیدم گفت: همسر شهیدم هنگامی که از طریق رسانه ها نا امنی و مظلومیت کودکان سوریه را می دید بغض می کرد و می گفت من برای شهادت نمی روم، هدف من ادای دین و گرفتن دست کودکان سوریه است.
پاداش خداوند برای خلوص نیت روح الله، شهادت بود
پاداش خداوند برای خلوص نیت روح الله، شهادت بود
به گزارش پهره؛ زینب عبد فروتن همسر شهید مدافع حرم روح الله قربانی ، با بیان اینکه همسرم از سن 15 سالگی مادر خود را از دست داد و از مهر و محبت مادری محروم بود گفت: روح الله فوق العاده در مشکلات زندگی محکم، استوار و به شدت مستقل و خود ساخته بود و به همین دلیل من او را به عنوان همسرم انتخاب کردم.
 
این همسر شهید مدافع حرم در پاسخ به این سوال که شهید قربانی از چه زمانی به جهاد و دفاع از اسلام علاقه مند شد گفت: از دوران نوجوانی عضو بسیج بود و از همان علاقه مند به این کار شد و احساس می کرد از این راه بهتر می تواند در خدمت نظام اسلامی باشد، همچنین در روز خواستگاری هم تأکید کرد من شغلی را انتخاب کردم که ممکن است سختی و مشکلات زیادی را در پی داشته و در این راه کسی را می خواهم که همراه و هم یار من باشد، تا بتوانم به اهداف خود برسم.
 
وی در واکنش به این سوال که انگیزه و اهداف این شهید چه بود تصریح کرد: روح الله همیشه می گفت که من برای ادای دین می روم، حرفه ای را آموزش دیده ام و باید آن را در اختیار مردم بگذارم. هنگامی که از طریق رسانه ها نا امنی و مظلومیت کودکان سوریه را می دید از شدت ناراحتی بغض می کرد و همیشه می گفت من برای شهادت نمی روم، هدف من ادای دین و گرفتن دست کودکان سوریه است همین خلوص نیت صادقانه و پاک او بود که زمینه شهادت او را فراهم کرد.
 
عبد فروتن در خصوص سیره اخلاقی و رفتاری همسرش اذعان داشت: او بسیار منظم و دقیق بود و برای تمام مسائل و اهداف زندگی اش برنامه ریزی دقیقی داشت و در یک دفترچه یادداشت تمام برنامه های زندگیمان را تا 10 سال آینده نوشته بود، همچنین احترام فوق العاده خاصی برای پدرش قائل بود ، من در زندگی با روح الله خود را خوشبخت ترین زن دنیا می دیدم زیرا در بدترین شرایط کاری هم حامی من بود.
 
وی در پاسخ به این سوال که به عنوان همسر شهید موافق رفتن او به سوریه بودید یا خیر اظهار داشت: هر زمان که صحبت رفتن او به سوریه می شد من هیچ وقت مخالفت نمی کردم زیرا علاقه و نگرانی همسرم را به چشم می دیدم و از آغاز زندگیمان به هم قول داده بودیم که در رسیدن به اهداف و آرزوهایمان به یکدیگر کمک کنیم.
 

 
این همسر شهید مدافع در واکنش به این سوال که اگر شهید در قید حیات و مشتاق رفتن به سوریه بود، باز هم موافقت می کردید یا خیر گفت: قطعاً، تمام سختی ها و دلتنگی های خود را تحمل می کردم تا روح الله به آنچه که می خواهد برسد، نبودن او برای من بسیار سخت است اما از اینکه او را فدای حرم حضرت زینب (س) کردم بسیار خوشحالم و آرامش درونی خاصی دارم.
 
گفتنی است شهید روح الله قربانی در تاریخ 1 خرداد 1368 در تهران در خانواده ای مومن و مجاهد به دنیا آمد. مادر او زنی پارسا بود که 10 سال پیش روح الله از مهر و محبت او محروم شد. در حومه حلب خودروی حامل شهید روح الله باقری و یک تن از هم رزمان او با قبضه آمریکایی مورد اصابت قرار گرفت و روح الله و همراهانش درتاریخ 13 آبان 1394 در راه دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) به شهادت رسیدند.
منبع تا شهدا
انتهای پیام/
کد مطلب: 2038
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *