پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ ۰۸:۴۰
۰

خوشحالی مردم سیستان و بلوچستان از قطع ارتباط با عربستان/ 221 شهید شیعه و سنی دستاورد ارتباط با آل سعود درجنوب شرق کشور

مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان از قطع ارتباط با عربستان خوشحال شدند به طوری که مولوی قریشی یکی از علمای اهل سنت فنوج در این باره گفت: مذهب آل سعود ساخته انگلیس است.
221 شهید شیعه و سنی دستاورد ارتباط با آل سعود درجنوب شرق کشور
221 شهید شیعه و سنی دستاورد ارتباط با آل سعود درجنوب شرق کشور
به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت عصر هامون، این روز ها که رژیم عربستان رسما قطع ارتباط خود با دولت جمهوری اسلامی را اعلام کرده است مردم سیستان و بلوچستان از جمله مردمی هستند که پیش از سایر استان های کشور از این اقدام ابراز خوشحالی کردند چرا که استان سیستان وبلوچستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد پرپر شدن مردان و زنان در جریانات تروریستی بوده اند به طوری که 221 شهید شیعه و سنی دستاورد پرورش گروهک های تروریستی وابسته به عربستان در سال های اخیر در سیستان و بلوچستان بوده است.
دستگیری و اعترافات 18 عضو دستگیر شده گروهک تروریستی شرق کشور که عملیات های متعدد خرابکارانه انجام داده بودند و موجب شهادت تعدادی از هموطنان شده بودند صحتی بر این ادعاست.
به گفته سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان این افراد در اعترافات خود از تامین منابع مالی و لجستیکی از طریق کشور های عربی(عربستان و بحرین) سخن گفته اند.
سیستان و بلوچستان در سال های اخیر همواره مورد توطئه آل سعود قرار گرفته به طوری که شهادت ثنا 2 ماهه در تاسوعای چابهار تا شهادت عصا بوک 77 ساله در زمان خدمات رسانی نظام انقلاب اسلامی به مردم جنوب استان در پیشین سندی بر این جنایات است، جنایاتی که در طول سال های اخیر سبب شد سیستان و بلوچستان جز محروم ترین استان ها در کشور باقی بماند چرا که اقدامات تروریستی گروهک های پرورش یافته آل سعود همواره پیمان کاران پروژه های ملی استان را به شهادت رسانده اند.
کشتار های ضد انسانی تنها در سیستان و بلوچستان صورت نگرفته بلکه مذهب انگلیسی آل سعود در سال های اخیر با پرورش تروریست ها در بسیاری از کشور ها موجبات شهادت زنان، مردان و کودکان  بی گناه بی شماری  را فراهم کرده که در روز های اخیر شهادت رهبر شیعیان عربستان سبب اوج تنفر مردم مسلمان جهان از این کشور شده است.
مولوی قریشی یکی از علمای اهل سنت فنوج در باره قطع ارتباط عربستان گفت: مذهب آل سعود ساخته انگلیس است و از این خون نمی گذریم.
مولوی نذیر احمد سلامی ،نماینده اهل سنت مردم در خبرگان رهبری نیز با تاکید بر این که عربستان ابزار انگلیس شده است، گفت : اجرایی شدن حکم شیخ نمر نشان دهنده این است که عربستان به عنوان یک کشور اسلامی از حد و مرز دینی عبور کرده و از هر حیث این عمل محکوم است.
شاهوزهی بزرگ طایفه اهل سنت نیز با بیان اینکه سیستان و بلوچستان تا کنون بیشترین آسیب را از شرارت های آل سعود دیده گفت: مردم سیستان و بلوچستان بیش از همه جنایت سعودی ها را دیده اند به طوری که نه تنها تا کنون این دولت از تروریست ها حمایت کرده بلکه سبب بمب گذاری های متعددی در سیستان و بلوچستان بوده است که تعداد بی شمار شهدای ترور سندی بر شرارت های آل سعود است.
مولوی توانا دبیر «شورای علما و اخوت اسلامی شمال افغانستان» ضمن محکومیت اقدام رژیم عربستان در به شهادت رساندن آیت الله «نمر باقر النمر» تأکید کرد که برادران «شیعه» بدانند اقدامات آل سعود جایی در مبنای نظری «اهل تسنن» ندارد.
انتهای پیام/3339
کد مطلب: 207
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *