شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ۰۰:۳۰
۰
فوربس بررسی کرد

عربستان از قطع روابط با ایران چندمیلیارد دلار ضرر می‌کند؟

عربستان با چنین تصمیم عجولانه و ناشی از بی فکری، احتمالا سالانه سه میلیارد دلار از دست خواهد داد.
عربستان از قطع روابط با ایران چندمیلیارد دلار ضرر می‌کند؟
عربستان از قطع روابط با ایران چندمیلیارد دلار ضرر می‌کند؟
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه فوربس گزارش داد اگر زائران ایران از شرکت در مراسم حج منع شوند، تصمیم عربستان برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران ممکن است میلیاردها دلار هزینه برای ریاض داشته باشد.
این نشریه می افزاید سالانه حدود یکصد هزار ایرانی عازم سفر حج می شوند که این تعداد پنج درصد کل مسلمانانی است که در سال 2015 در مراسم حج شرکت کردند.
فوربس در گزارش خود اضافه کرد: «حج کمک بزرگی به اقتصاد عربستان است. در سال 2014 یک اقتصاددان عربستانی مدعی شد این کشور از مجموع حج و عمره 18 میلیارد و 600 میلیون دلار درآمد کسب می کند که هشت و نیم میلیارد یورو از آن از حج به دست می آید. این مبلغ معادل ده درصد از درآمدهای نفتی عربستان سعودی است».
علاوه بر این، سالانه 500 هزار ایرانی برای عمره به مکه سفر می کنند که سفری واجب نیست اما زیارتی توصیه شده است و می توان در هر زمان از طول سال آن را انجام داد.
فوربس با اشاره به اطلاعات به دست آمده از اتاق بازرگانی مکه گزارش داد یک حاجی عادی که از خارج به این سفر آمده در طول سفر خود به عربستان سعودی حدود پنج هزار دلار پول خرج می کند.اگر این مبلغ را در تعداد زائران ایرانی ضرب کنیم این عدد به 500 میلیون دلار خواهد رسید.
با فرض اینکه هزینه زائران عمره تقریبا برابر با زائران حج هستند و اگر این تعداد را به عدد قبلی اضافه کنیم،‌ می توان حساب کرد که عربستان با چنین تصمیم عجولانه و ناشی از بی فکری، احتمالا سالانه سه میلیارد دلار از دست خواهد داد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 224
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *