يکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ ۰۷:۲۸
۰

سبک زندگی بهشتی

شهید آیت الله بهشتی : ماآگاهانه در راه با شرف زیستن ، سرافراز زیستن ،خدایی زیستن ، باخود بودن و ازآن خود بودن همه این رنجها را تا آن افق دور به جان خریده ایم ...
سبک زندگی بهشتی
سبک زندگی بهشتی
به گزارش پهره؛ دورهم به نقل از وبلاگ شهر خوبان نوشت:
شهید آیت الله بهشتی  :
ما آگاهانه در راه با شرف زیستن، سرافراز زیستن، خدایی زیستن، با خود بودن و از آن خود بودن همه این رنج ها را تا آن افق دور به جان خریده ایم ...
.
 تاملی کوتاه در این جمله می تواند نمایی کلی از نوع نگرش شهید بهشتی به زندگی و سبک زندگی ایشان برای ما ترسیم کند.
فاکتورهایی مانند آگاهی ، شرافت ، عزتمندی ، ایمان و استقلال اصول اساسی یک زندگی اسلامی را تشکیل می دهند .
جهالت و بی دینی که اساس زندگی پوچ و بی هدف می باشند در این نوع از زندگی راهی ندارند .
شخصی که این سبک از زندگی را برای زیستن برگزیده است هرگز عملی مرتکب نمی شود که شرافت او را زیر سوال ببرد و یا عزت اورا تحت تاثیر قرار دهد . چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی .
این چنین افرادی  همواره به دنبال استقلال و دوری ازوابستگی می باشند و تمام تلاششان برای رسیدن به این افق ترسیم شده، می باشد .
می تواند آرمان شهر اسلامی را برای ما ترسیم کند .
زندگی به این سبک و در چنین اجتماعی نهایتش رسیدن به اوج قله ایمان و سعادت می باشد .
تطبیق همین معیارها از زندگی فردی به زندگی اجتماعی  و پیاده کردن این معیارها و سایر اصول اسلامی در مدیریت اجتماعی  می تواند تعادل و عدالت را نهادینه کرده و جامعه را به جامعه ای سالم و ایمن تبدیل کند و نهایتاً به ترسیم ارمان شهر اسلامی بی انجامد.
حتی حکومتهای اسلامی در سیاستهای کلان اجتماعی خود لازم است پایبندی به اصولی چون حفظ شزافت و عزت و استقلال را در راس قرار داده و تمام برنامه ها و سیاستهایشان را براین اساس برنامه ریزی کنند.
باید توجه داشت که غفلت از این سبک زندگی ،جامعه را در سراشیبی انحراف و انحطاط قرار می دهد و این همان چیزی است که دشمن همواره به دنبال رواج آن در جوامع اسلامی بوده است .
اسلامی که مد نظر دشمن است، اسلامی لائیک ، وابسته ، بدون هوئیت و جاهلانه و در یک کلام اسلام آمریکائی می باشد که نمونه آن را امروزه دربسیاری ازکشورهای به ظاهراسلامی می توانیم مشاهده کنیم .
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 2343