شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ۱۳:۲۶
۰
گزارش پهره از قصور مستمر یک پیمانکار تا گلایه سه ارگان دولتی؛

وقتی کسی جلوی پیمانکار خاطی نمی ایستد

پیمانکار دفن زباله های بیمارستانی با دفن غیر اصولی خود؛ صدای سه ارگان دولتی شهرستان ایرانشهر را درآورده . نکته جالب این ماجرا سوختن و ساختن این ادارات به جای برخورد قاطع با این معضل فراگیر است.
وقتی کسی جلوی پیمانکار خاطی نمی ایستد
وقتی کسی جلوی پیمانکار خاطی نمی ایستد
به گزارش پهره؛ زباله های بیمارستانی یکی از آلوده ترین نوع زباله در سطح زمین است که متأسفانه در شهرستان ایرانشهر دفن این نوع زباله با چالش های جدی همراه است.
در این شهرستان مسئولیت دفن زباله های بیمارستانی به یک پیمانکار سپرده شده که از قرار معلوم به جای دفن اصولی؛ زباله ها را با آتش زدن به اصطلاح امحا میکند.
در همین خصوص شهردار ایرانشهر با انتقاد از این وضعیت در گفت و گو با یکی از رسانه ها می گوید: دفن پسماندهای بیمارستانی به روش آتش زدن در سایت دفن زباله یکی از معضلات منطقه است.
محمد انوش امینی فرد سوختن زباله های عفونی در شمال شهر ایرانشهر را عامل تهدید سلامت شهروندان عنوان می کند و می افزاید: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا از دست اندرکاران دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر انتظار داریم از آتش زدن و دفن غیربهداشتی زباله های عفونی و بیمارستانی در ایرانشهر جلوگیری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر هم از مدیریت پسماندها در این شهرستان ابراز گلایه می کند و ادامه می دهد: دفن زباله ها در منطقه غیر بهداشتی انجام می شود و باید هر چه زودتر این اقدام غیر بهداشتی متوقف شود.
محمدانور هاشمزهی اضافه می کند: بر مبنای اصول بهداشتی و بهسازی زیست محیطی باید زباله هایی که منشا آلودگی هستند در اسرع وقت دفن شود در غیر این صورت با انتشار و انتقال بیماری، ایجاد بو، چشم انداز بد و نشت شیرآبه زباله ها موجب آلودگی شدید محیط زیست خواهد شد.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر هم در پاسخ به این دست انتقادها آتش زدن زباله های بیمارستانی را کاری نادرست می داند و می گوید: متاسفانه نبود فضای مناسب برای دفن زباله های عفونی موجب شده که شرکت پیمانکار اقدام به دفن غیر بهداشتی این نوع از زباله ها به صورت غیر قانونی کند که این کار مورد تائید مجموعه علوم پزشکی نیست.

فیض الرحمن رسولی زاده از شهرداری می خواهد نسبت به ساماندهی و دفن بهداشتی زباله ها اقدامات لازم را انجام دهد.
وی می گوید: باید هر بیمارستان خود یک دستگاه مکانیزه امحاء زباله را داشته باشد که با پیگیری های صورت گرفته در انتظار دست یابی به این وسیله هستیم.
هر چند که این موضوع به ظاهر ساده نباید این قدر کش و قوس پیدا می کرد اما باید دید تا دستیابی بیمارستان به این دستگاه آیا چاره ایی اصولی  برای امحای صحیح زباله ها صورت خواهد گرفت یا خیر؟
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 235
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *