يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ ۰۹:۲۴
۰
در ادامه قصه تکراری فرسودگی دیوار مدارس در سیستان و بلوچستان؛

دانش آموز چابهاری زیر آوار ماند/ همایش نوسازی مکران نوشدارویی بعد از مرگ فریبا

دیوار مدرسه روستای بجار بازار بخش دشتیاری از توابع بخش مرکزی شهرستان چابهار به علت فرسودگی ریزش کرد که دراین حادثه یک دانش آموز دختر فوت شد.
دانش آموز چابهاری زیر آوار ماند/ همایش نوسازی مکران نوشدارویی بعد از مرگ فریبا
دانش آموز چابهاری زیر آوار ماند/ همایش نوسازی مکران نوشدارویی بعد از مرگ فریبا
به گزارش پهره؛ هنوز حادثه تلخ درگذشت معلم فداکار خاشی و سنگینی عمیق غم درگذشت او در دلهایمان تازگی دارد، معلمی که جان داد تا دیگری جان نبازد.و امروز علی رقم تلاش معلم فداکار خاشی که با فداکاری گوشزد جدی به مسئولان کشوری کرد، دست روزگار اتفاقی دیگر را مجدد در روستا و با همان حال و هوا رقم زد با این تفاوت که اینبار گنگوزهی وجود نداشت تا برای نجات جان آن کودک جان فشانی کند.
کودکی که زمزمه های آغاز مدارس را حس کرده بود و برای شروع سال تحصیلی و قرار گرفتن در کنار دوستانش در پوست خود نمیگنجید، بی خبر از آنکه همین مدرسه به قیمت جانش تمام می شود.
بر اساس آمارهای موجود اداره کل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان، دانش آموزان بخش دشتیاری شهرستان چابهار در بیش از 204 مدرسه فرسوده و تخریبی و 248 مدرسه نیمه فرسوده در حال تحصیل هستند و با این امار استان سیستان وبلوچستان بخصوص در جنوب در آخرین رتبه های داشتن مدارس استاندارد قرار خواهد گرفت.

سرانه ای پایین تر از میانگین کشوری
پایین بودن سرانه آموزشی در استان سیستان وبلوچستان به ویژه در شهرستان چابهار که از میانگین استان هم کمتر است در نوع خود قابل توجه و تامل است، شهرستانی که چند سال اخیر به جهت موقعیت بکر جغرافیایی میهمان سرمایه گذاران بسیاری از اقصی نقاط مختلف دنیاست همچنان مشکل اساسی و ریشه ای عدم توازن بین سایر مولفه های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی را در مقابل توسعه اقتصادی داراست.
علی ای حال بندر چابهار با همه ویژگیهای منحصر به فرد اقتصادی اش در سرانه آموزشی و شاخصه های توسعه ای فرهنگی در پائین ترین رتبه شهرستانهای کشور قرار دارد.

انتظار 60 ساله ای که منجر به مرگ فریبا شد
در زمینه اختصاص منابع به استان سیستان و بلوچستان آمار های موجود حاکی از بودجه ناچیز آموزش و پرورش در ارتقای سرانه آموزشی در شهرستان چابهار است، بودجه ای که در صورت تحقق صد درصدی باید شصت سال انتظار کشید تا مدارس شهرستان چابهار به حداقل استانداردهای آموزشی برسند.
با اشاره با موارد فوق برای حل ریشه ای و اساسی مدارس تخریبی به اقدامی انقلابی و جهادی نیاز است و مردم و مسئولین و به ویژه با جذب منابع مردمی و خیرین مدرسه ساز و کمکهای انسان دوستانه سرمایه کافی برای ساخت و احداث فضاهای آموزشی کمک گرفت.

از برگزاری همایش های تبلیغاتی تا تکرار حادثه تلخ ریزش دیوارهای فرسوده
همایش سراسری خیرین کشور در بهمن ماه سال 93 با حضور وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال و 161 خیر و مهمان ویژه در چابهار برگزار شد به چه میزان توانسته است نیازهای مدارس جنوب استان را محقق کند؟
یکی از شهروندان با اشاره به برگزاری همایش خیرین با حضور آقای فانی در بهمن ماه 93 می گوید چند فریبا و معلم باید جان دهند تا همایش های خیرین تنها در حد حرف نباشند و حرف ها دیده واقعیت به خود بگیرند.
جناب آقای فانی باور کنید مردم استان سیستان و بلوچستان دیگر تاب این اتفاقات تلخ ندارند، کمبودها و نارسایی ها کافی نیست؟ حتما باید کسی بمیرد تا شما نگاهی به محرومان بیندازید.
این اتفاق در آستانه روزی اتفاق افتاد که بنرهای تبلیغاتی زیادی درسطح شهر چابهار مبنی بر برگزاری همایش خیران مدرسه سازدر محدوده مکران؛ جاسک تا کنارک و چابهار باحضور دیگر ارگانهای مرتبط نصب شده است.
برگزاری این گونه همایش ها جای خوشحالی است چراکه خیر و برکت آن شامل حال تمام منطقه می شود و دیگر ما شاهد چنین حوادث تلخی نخواهیم بود.
منبع چهاربهاران
انتهای پیام/
کد مطلب: 2471
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *