يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ ۰۹:۳۵
۰

ازدواج امیر المومنین(ع) و حضرت زهرا(س) الگویی برای ازدواج ساده جوانان

امروز اول ماه ذی الحجه، سالروز ازدواج امیر المومنین(ع) و حضرت زهرا(س) است که سادگی ازدواج این دو امام بزرگوار و زندگی سرشار از مهرانی و محبت و موفق باید الگویی برای جوانانی باشد که می خواهند زندگی مشترک را آغاز کنند.
ازدواج امیر المومنین(ع) و حضرت زهرا(س) الگویی برای ازدواج ساده جوانان
ازدواج امیر المومنین(ع) و حضرت زهرا(س) الگویی برای ازدواج ساده جوانان
به گزارش پهره به نقل از بازتاب ،نخستین روز ماه ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است، روزی که که با برگزاری جشنی ساده، دو امام معصوم زندگی خود را آغاز کردند.
 به همین مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده تا بهترین الگو برای جوانانی باشد که می خواهند زندگی مشترک خود را آغاز کنند.
 زندگی چند ساله حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) سراسر توام با مهربانی و محبت، ساده و پر از نور بود به طوری که این دو بزرگوار خلقت، سالها در کنار هم زندگی کردند که هر لحظه زندگی آنها الگویی برای جوانان امروزی است.
 مهریه به اندازه، جهیزیه ساده، مراسم عروسی ساده می توانند خوشبختی به همراه داشته باشند نه اینکه مهریه های نجومی و یا تهیه جهیزیه چند ده ملییونی و برگزاری مراسم عروسی در بهترین تالار شهر و ....
 این روزها ازدواج برای جوانان آنقدر سخت شده که ازدواج شاید آخرین موضوع و گزینه زندگی جوانان باشد که به آن فکرمی کنند و همین سبب بالا رفتن سن ازدواج در جامعه شده است.
 این روزها چشم و هم چشمی ها به جایی رسیده که برای ازدواج جوانان باید چندین وام میلیونی و قرض پول از دوست و فامیل را در کنار هم قرار داد تا زوجی راهی خانه بخت شوند در حالی که می توان با برگزاری یک مراسم ساده و برداشتن سنگ های جلوی پای جوانان، زندگی مشترک را آغاز کرد.
 مهریه هایی که معلوم نیست برچه اساسی تعیین می شوند، مثلا تعداد سکه ها باید به تاریخ تولد و یا تاریخ عقد به عنوان مهریه در نظر گرفته شود در حالی که مهریه های سنگین خوشبختی به همراه ندارند.
 سالهای نه چندان دور وقتی قرار بود دو جوان زندگی مشترک را آغاز کنند همه فامیل و همسایه ها دست به دست هم می دادند و مراسمی ساده اما پر از مهربانی و دوستی را برگزار می کردند و زوجی راهی خانه بخت می شد اما این روزها همه چیز عوض شده چرا که باید عروسی در بهترین تالار شهر و با بهترین امکانات و تهیه ماشین عروس، دسته گل، لباس و آرایشگاه هم از بهترین و گران ترین ها باشد تا به نوعی این عروسی زبانزد همه فامیل شود.
 داشتن بهترین جهیزیه چند 10 میلیونی سالهاست جوانان را درگیر کرده به طوری که برخی از دختران دم بخت به دلیل نداشتن جهیزیه کامل ممکن است جواب مثبتی به ازدواج ندهند.
 اما امروز بهترین فرصت است تا جوانان زندگی  حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) را بررسی و مطالعه کنند تا متوجه شوند خوشبختی و سعادت، آرامش و آسایش در زندگی به مهریه بالا و جشن های آنچنانی و جهیزیه نیست بلکه عشق ،محبت و گذشت در زندگی می تواند تضمین کننده یک زندگی باشد.
 اما خانواده ها هم با تاسی از زندگی  حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) جوانان را به امر ازدواج دعوت کنند و برای تشکیل خانواده سختگیری را کنار بگذارند.
منبع حرف تو
انتهای پیام/
کد مطلب: 2474
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *