سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ ۰۸:۴۲
۰
مدیر کل شیلات سیستان؛

رتبه نخست سیستان و بلوچستان در تولید آبزیان/سیستان بزرگ ترین مرکز تکثیر ماهیان گرمابی

مدیرکل شیلات سیستان عنوان کرد: سیستان و بلوچستان ویژگی های منحصر بفردی در توسعه فعالیت های شیلاتی دارا میباشد که در این راستا در حال حاضر رتبه ی نخست تولید آبزیان کشور را از آن خود کرده است.
رتبه نخست سیستان و بلوچستان در تولید آبزیان/سیستان بزرگ ترین مرکز تکثیر ماهیان گرمابی
رتبه نخست سیستان و بلوچستان در تولید آبزیان/سیستان بزرگ ترین مرکز تکثیر ماهیان گرمابی
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ سیستان و بلوچستان ویژگی های منحصر بفردی در توسعه فعالیت های شیلاتی دارا میباشد که در این راستا در حال حاضر رتبه ی نخست تولید آبزیان کشور را با حدود ۲۵ درصد تولید در کل استان از آن خود کرده و با وجود چنین ظرفیت هایی واجد ۲ اداره کل در استان شده است. 

وی با اشاره به، علیرغم اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان یک استان خشک لقب گرفته اما دارای منابع آبی فوق العاده ای می باشد ادامه داد: سیستان و بلوچستان ۱۱ درصد وسعت کشور را از آن خود کرده در حالی که بسیاری از استان های دیگر به نسبت استان پر آب تر هستند اما چون دارای وسعت کمتری نسبت به سیستان و بلوچستان می باشند از این منظر عقب تر هستند.

سیستانی ابراز داشت: سیستان و بلوچستان دارای ۱۷ هزار منبع آبی از قبیل چاه، چاهک، چشمه و قنات می باشد که در این راستا قاطعانه تا این لحظه ۲۰ درصد از آن به فعل تبدیل شده است.

مدیر کل شیلات سیستان خاطرنشان کرد: سیستان بزرگ ترین مرکز تکثیر ماهیان گرمابی شرق، جنوب شرق و مرکز کشور می باشد به طوری که بالاترین ضریب وجود استخرهای دو منظوره مربوط به منطقه سیستان است.

وی در پایان بیان داشت: قریب به یک هزار باب استخر بتونی دو منظوره در منطقه سیستان با همت نظام جمهوری اسلامی و دولت ساخته شده که در این راستا بیشتر آن در قالب کمک های ترویجی و مشارکتی انجام پذیرفته است.
منبع اوشیدا

انتهای پیام/
کد مطلب: 2594
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *